Stop teškim razgovorima

Put u pakao je popločen dobrim namjerama kao što kaže stara izreka – tako je uvijek i s teškim razgovorima.

Svi smo se sreli a i još se susrećemo s teškim i napornim razgovorima s kolegama na poslu, u obitelji ili s prijateljima. Kako ste se osjećali? Zasigurno, kao da ste orali tri rali zemlje ili se hrvali. Zar nam je to potrebno? Kako zaustaviti te vampire energije? Vrlo lako – pravom riječju na pravom mjestu. "Snaga riječi je upravo neizreciva. Dobro odabrana riječ često je zaustavljala vojsku u bijegu, poraz pretvarala u pobjedu, spašavala čitavo carstvo" riječi su Emilea de Girardin koji se dobro prisjetiti.

Do teških razgovora dolazi zbog nesporazuma i šuma u komunikaciji. Koristite zlatno pravilo: najprije težite razumijevanju drugih, a tek tada da vas razumiju.

Ukoliko razmišljate: mrzim svađe, teško mi je reći drugima što mislim ili želim, tonem ako mi netko nanese bol i tugu – znajte, imate ozbiljan problem u komunikaciji. Bilo bi poželjno da poradite na svom samopouzdanja jer će vas nepoznavanje učinkovite komunikacije uništiti i usporiti na putu do uspjeha. Počnite vježbati.

Teške razgovore nije dobro voditi ishitreno i reagirati na "prvu loptu". Ishitrenost može donijeti više štete nego koristi i može vam zakomplicirati situaciju više nego što je potrebno.

Pripremite se za teške razgovore

  • Savjeti za pripremu vođenja teških razgovora
  • Pripremite se psihički i fizički.
  • Provjerite koji dio razgovora je najosjetljiviji koji bi mogao izazvati buru kod sugovornika – prilagodite ton.
  • Imajte jasan cilj o čemu ćete razgovarati (nejasan cilj razgovora može vas dovesti do pogoršanja situacije).
  • Odlučite se za dobar odabir riječi koje neće sudionika izazvati
  • Riječi uskladite s temom i cijelim tijekom okruženja u kojem se razgovor vodi.
  • Odaberite mjesto razgovora gdje se vi osjećate najsigurniji

Dobrom komunikacijom izbjeći će te teške razgovore. Poznavanjem pravila dobre komunikacije možete izbjeći mnoge probleme i možete vladati teškim ljudima. Što je poželjno a što nepoželjno u komunikaciji?

POŽELJNO NEPOŽELJNO
jasno, kratko i precizno nejasno, jednostrano (nejasnoće dovode do problema s drugima)
prilagođavanje nastaloj situaciji korištenje nelogičnosti
aktivno slušanje opravdavanje, skretanje s teme
izricanje vlastitog mišljenja ograđivanje, šutnja i zadržavanje nezadovoljstva u sebi
shvaćanje vlastitih želja zbrka i dvostruko tumačenje
korištenje "ja" i jezika odgovornosti  korištenje fraze "i ja sam samo čovjek"; mi; ti; to
jasno izricanje želja prigovaranje i manipulacija
iskrenost lukavost, zamke i smicalice
korektnost odstupanje, izbjegavanje
izravnost okolišanje, ogovaranje
poštivanje sugovornika podcjenjivanje i omalovažavanje sugovornika