Svoj dom pretvorite u oazu sreće i mira

Unutrašnje uređenje i atmosfera doma snažno utječu na naše svakodnevno raspoloženje i život općenito. Iako se korištenje neuroarhitekture prilikom uređenja objekta odnosi uglavnom na javne ustanove, to ne znači da takve savjete ne možemo primijeniti i u svom domu kako bismo se osjećali mirno, sretno i opušteno.

Donosimo pet načina kako da korištenjem savjeta neuroarhitekture svoj dom pretvorite u oazu sreće i mira.

Svjetlost

Dok bi prostorije poput kuhinje i dnevnog boravka trebale obilovati dnevnim svjetlom, za spavaću sobu je važniji mrak jer čak i mala količina svjetla (npr. koje odašilju elektronički uređaji) može omesti lučenje melatonina. Bez tog hormona pospanost ne nastupa u vrijeme prikladno za spavanje, zbog čega ostajemo budni duže i propuštamo vrijedan dio sna.

Stoga, dobro zamračite prostoriju u kojoj spavate, a televizor i ostale električne uređaje premjestite u drugu prostoriju.

Oblici

Istraživanje s Harvarda pokazalo je da u prostorijama s namještajem ravnih i strogih linija te oštrim ukrasnim predmetima osjećamo opasnost i negativnost. Nasuprot tome, namještaj ili ukrasi zaobljenih linija stvaraju osjećaj ugode i zadovoljstva.

Studija s Californijskog sveučilišta čak je pokazala da zaobljeni namještaj i dekoracije jače stimuliraju moždanu aktivnost. N brinite, ne moramo urediti stan prema katalogu iz 70-ih godina, dovoljno je da nekoliko detalja bude zaobljenih linija, primjerice, da na pravokutni stolić stavite okruglu vazu ili okruglim jastucima ublažite ravne bridove kauča.

Urednost

Zbog neprestanog i kompleksnog procesa odlučivanja naš se mozak može iscrpiti i zbog umora početi odabirati jednostavnije opcije, primjerice, naručivanje jela iz restorana umjesto kuhanja. Kako bismo mu olakšali, dovoljno je smanjiti broj svakodnevnih sitnih odluka. Pobrinite se da vam odjeća bude urednije složena u ormaru da biste lakše odlučili što obući i redovno pospremajte kako ne biste svaki dan zamarali raščišćavanjem nereda i traženjem stvari.

Zazelenite dom

Svježe cvijeće, pa čak i slike prirode, smanjuju stres i poboljšavaju koncentraciju. Ako vam cvijeće „ne ide od ruke“, a svejedno biste voljeli zazeleniti dom, mirni i zeleni ljiljan, aloja i sabljica (svekrvin jezik) lako se održavaju, a prema NASA-inom istraživanju, te su biljke i odlični čistači zraka.

Promjene

Kako biste sebi ili svom djetetu poboljšali moć učenja, povećali plastičnost neuronskih veza i poboljšali raspoloženje, svake godine u domu napravite veću promjenu – popravite ono što je dotrajalo ili ne funkcionira, promijenite raspored namještaja…

Kada razbijemo rutinu, mozak izlažemo novim podražajima koji zahtijevaju istraživanje i poboljšavamo njegov rad.

 

Izvor: Manager.ba/dominfo.ba