Vježbe za mame i bebe

fitness_bebe
Kroz zajedničko vježbanje, Vi ćete kao majka vratiti svoje tijelo u formu nakon poroda. Za bebu je svakodnevna ciljana fizička aktivnost takoeđer važna. Na taj način  priprema se kralježnica, ali i ostatak lokomotornog sustava za sva opterećenja koja dijete očekuju kroz naredne godine očekuju, kao što su školske torbe, dugotrajno sjedenje i slično.

Kako vježbati?

Odredite dio dana kada ćete vježbati. Najbolje je vrijeme kada je beba naspavana, dobre volje i nahranjena (poželjno je da od bebinog obroka prođe barem 45 minuta).
Dok radite vježbe za oblikovanje i snaženje svoga tijela beba će Vam biti svojevrstan "uteg", a u pauzama razgibavajte njezine ručice,nožice… Dakle, jedna vaša vježba,jedna bebina…

Naravno, kako beba raste i vježbe se mjenjaju ovisno o djetetovom razvojnom dobu. Kada vidite da je Vašem djetetu dosta nemojte forsirati, naprotiv, prestanite s vježbanjem i priuštite svome malom "zlatu" jednu lijepu baby masažu (ručice, nožice, leđa, trbuščić) u trajanju od pet minuta i pustite ga da se odmori nakon napornog rada.

Kako biste naučili što više vježbi, ali i kako ih ispravno izvoditi, bilo bi najbolje vježbati u grupi ili se konzultirati sa fizioterapeutom ili trenerom koji se ovakvom vrstom vježbi bavi.

1. vježba

Stanite licem okrenuti prema zidu.Stopala su razmaknuta u širini kukova i čvrsto oslonjena na pod. Bebu držite desnom rukom preko njenih prsa tako da su njezina leđa na vašim prsima, a glava na vašem desnom ramenu.

Udaljenost između vas i zida neka bude duljina vaše ruke.

Naslonite dlan lijeve ruke na zid,udahnite.Izravnajte leđa i za cijelo vrijeme trajanja vježbe držite ih ravno. Polagano izdišući savijajte lijevi lakat i pokušajte se gornjim dijelom tijela što bliže primaknuti zidu. Ponovno udišući odgurujte se od zida i vraćajte u početni položaj.

Vježbu ponovite po 10 puta sa svakom rukom.

2. vježba


Držite svoju bebu ispred sebe tako da su njezina leđa na vašim prsima. Stanite uspravno, stopala razmaknite u širini kukova, zabacite ramena otraga i uvucite trbuh.
Udahnite pa polagano izdišući napravite veliki korak naprijed jednom nogom.Izravnajte leđa i spuštajte se prema podu savijajući koljena.

Zadržite taj položaj 3-5 sekundi,vratite se u početni položaj.

Isto ponovite sa drugom nogom.Vježbu ponovite sa svakom nogom po 5 puta.

3. vježba

Sjednite na pod sa savinutim koljenima (stopala su na podu). Držite svoju bebu objema rukama na svojim prsima. Izravnajte leđa. Udahnite. Polagano izdišući spuštajte ravna leđa prema podu nekoliko stupnjeva. Malo (2 do 3 sekunde) se zadržite u tom položaju, pa se polagano vraćajte u početni položaj.

Vježbu ponovite 7 puta.

4. vježba

Držite bebu objema rukama ispred sebe tako da je ona licem okrenuta prema vama. Okrenite se licem prema krevetu. Stopala su razmaknuta u širini kukova. Zategnite koljena.Izravnajte leđa.Udahnite. Polagano izdišući naginjite se ravnih leđa prema krevetu i istovremeno ispruženu desnu nogu odmičite prema natrag dok ona ne bude paralelna sa podom. Pri tome bebu spuštajte do kreveta. Vraćajte se udišući u početni položaj pa ponovite vježbu sa drugom nogom.

Vježbu ponovite po 5 puta sa svakom nogom.