Vlasta Pojatina: Olival je nastao iz ljubavi i hobija

isprobavanje-Olival-proizvoda

Olival- prirodna kozmetika danas je brend koji je vrlo dobro prihvaćen na domaćem tržištu. Kako kaže naša sugovornica, trude se i većinu sirovina osigurati preko hrvatskih dobavljača, ali naravno da jedan dio moraju i uvoziti.

Prije 21 godinu izradili ste prvi Olivalov proizvod i počeli se baviti prirodnom kozmetikom. Što vas je na to potaknulo?

Devedesete godine bile su velika prekretnica, posebno za moju generaciju i mnogi od nas krenuli su u avanturu poduzetništva. Željela sam napredovati, a posao farmaceuta u Gradskim ljekarnama bio je vrlo statičan. Oduvijek mi je ljubav i hobi bila izrada kozmetičkih pripravaka za vlastitu upotrebu pa sam pomislila da bi bilo dobro osmisliti nekoliko proizvoda koji bi bili na prirodnoj bazi, jednostavnih formulacija koje bi mogla samostalno proizvesti. Moji prvi proizvodi bila su ulja za masažu na bazi maslinovog ulja pa je iz Oleum Olive nastao OLIVAL.

Po struci ste magistra farmacije. Koliko Vam je to pomoglo u stvaranju različitih linija kozmetike?

Zanimanje farmaceut idealno je za nekog tko se želi baviti kozmetikom jer pruža široko znanje iz kozmetologije, od poznavanja fiziologije kože do aktivnih tvari, formulacija i tehnoloških postupaka izrade. Kada sam krenula u poduzetništvo dobro sam poznavala tadašnju ponudu i tržište kozmetičkih proizvoda te sam nastojala asortiman Olivala prilagoditi potražnji i tadašnjim uvjetima proizvodnje.

Primijetili smo kako Olivalovi prizvodi imaju vrlo prihvatljive cijene, što mislite jesu li skupi kozmetički proizvodi djelotvorniji?

Velike svjetske kompanije ulažu ogroman novac u razvoj novih saznanja iz područja kozmetologije i to se vraća u vidu novih, sve djelotvornijih spojeva i formulacija. Ne moram spominjati da se isto tako veliki novac ulaže u marketing, dizajn i položaj proizvoda na polici.

Svaka druga reklama ili oglas u medijima odnosi na neki kozmetički proizvod. Visoku cijenu takvih brendova predstavlja i količina novca uloženog u taj segment razvoja brenda.

Moje mišljenje je da cijena proizvoda ne garantira njegovu izuzetnu kvalitetu ili djelotvornost i da visoka cijena proizvoda samo prati status i položaj brenda u cijelini.

Olival je ugledna i renomirana hrvatska prirodna kozmetika, što je Olivalova formula za uspjeh u današnjim uvjetima, u uvjetima kad kozmetički brandovi gotovo svakodnevno lansiraju novitete, a kupci imaju sve manje mogućnosti financijski to pratiti? Kako se nosite s tim što smo zapravo malo tržište? Je li teže prodavati kozmetiku danas nego prije dvadeset godina kad ste počinjali?

Istina je da Olival ima stabilnu poziciju na tržištu kozmetike i bilježi pozitivan rast prodaje već nekoliko zadnjih godina. Lideri smo u segmentu prirodne kozmetike a i linija za sunčanje ove godine bilježi vrlo visok rast prodaje.
Ima nekoliko razloga koji tome doprinose i svi su jednako važni. Po mom mišljenju to je dobar omjer visoke kvalitete proizvoda i povoljne cijene, inovativnost i praćenje svjetskih trendova te dostupnost proizvoda na velikom broju prodajnih mjesta.

Pozitivan trend u društvu i sazrijevanje potrošača, koji sve više brinu o vlastitom zdravlju i cijene prirodne karakteristike proizvoda, uvrštavaju nas u mali broj certificiranih proizvođača prirodne kozmetike. Današnje vrijeme u odnosu na moje početke teško je usporediti po obimu, raznolikosti i kanalima prodaje, jer se sa razvojem tržišta razvijao i Olival brend, koji je od početne ideje o maloj galenskoj proizvodnji izrastao u respektabilnu proizvodnju.

Prirodna je kozmetika posljednjih godina veoma tražena u svijetu. Kakvo je stanje u Hrvatskoj?

Tržište prirodne kozmetike sve je veće, ali često se pod krinkom dobrog marketinga i visoke cijene skriva zamagljena istina. Nadam se da će biti sve više kupaca koji će tražiti prirodno porijeklo sirovina, istraživati deklaracije i ocjenjivati kvalitetu proizvoda. Spoznaja o zdravom životu svakako uključuje i upotrebu prirodne kozmetike što je za svakog od nas jedna stepenica više u svakom pogledu. Ideja Olivala od samog početka do danas bila je kozmetika na bazi prirodnih sastojaka i u tome smo ustrajali.

Vlasta Pojatina, mag.pharm

Vlasta Pojatina, mag.pharm

Surađujete s nekoliko poznatih brandova za koje proizvodite kozmetiku. Koliko se proizvodnja za nekog drugog razlikuje od proizvodnje ‘za sebe’?

Proizvodi koje radimo za druge brendove kao što je robna marka Konzum, Encijan, PiP, Biorad, Sanovita, Kozmo i drugi – rađeni su po istim standardima kao i naš brend, zadovoljavaju sve kriterije od visokokvalitetnih sirovina do uvjeta proizvodnje i legislative. Svaki od tih proizvoda ime svoje specifičnosti i zahtjeve koje postavlja sam brend, ali za nas je kvaliteta uvijek na prvom mjestu.

Za Olival proizvode na bazi smilja dobili ste prestižan Natrue certifikat. To vas stavlja rame uz rame uz svjetski poznate brandove kao što su Dr. Hauschka, Dr. Scheller, Kneipp, Lavera, Logona, Primavera, Weleda. Je li vam to priznanje otvorilo neke nove poslove na stranom tržištu?

Natrue certifikat veliko je priznanje za Olival ali i obaveza o kontinuiranom praćenju visokih zahtjeva Dobre proizvođačke prakse, sljedljivosti i kontrole kvalitete sirovina i gotovih proizvoda. Budući da smo savladali sve segmente u takvom načinu proizvodnje, naš je plan širiti liniju certificirane prirodne kozmetike. Nedavno smo sudjelovali na radionici koja se održavala u Parizu, gdje smo bili pozvani i sjedili rame uz rame s odgovornim osobama i formulatorima iz brendova koje spominjete u pitanju. Imali smo prilike puno toga naučiti I saznati, a to najbolje govori o našoj poziciji danas.

Što se tiče tržišta, za sada se nalazimo samo na području šire regije, a za EU još uvijek nemamo dovoljno kapaciteta. Nadam se da ćemo i to riješiti, jer useljenje u novu proizvodnu halu spremamo za kraj 2016.g.

Kakva su vam iskustva na stranom tržištu – ako se ne varam, prodajete se u Sloveniji, BiH i Makedoniji te u Rusiji?

Prodajemo se na tržištima Srbije, BIH, Slovenije i Makedonije. U Srbiji smo osnovali vlastitu tvrtku „Olibeo“ preko koje lijepo radimo i širimo se na prodajnim mjestima drogerijskih lanaca.