Zabrinjavajuća konzumacija alkohola među maloljetnicima

Potaknuta zabrinjavajućim podacima ESPAD-a o pušenju i konzumaciji alkohola među maloljetnicima čije istraživanje pokazuje da je 92% maloljetnika barem jednom u životu probalo alkohol, a 46,8 % učenika (51,2% mladića i 42% djevojaka) izjavilo je kako je u posljednjih 30 dana popilo pet ili više pića najmanje jedanput i koja Hrvatsku svrstavaju na 3. mjesto u Europi prema maloljetničkoj konzumaciji alkohola kompanija Pernod Ricard Croatia d.o.o. odlučila je pokrenuti kampanju:

Stani. Razmisli. Nije vrijeme da probaš alkohol.

Primarni cilj kampanje Stani. Razmisli. Nije vrijeme da probaš alkohol je zaštiti maloljetnike i pokazati im kako ih konzumacija alkohola u njihovoj dobi osim niza štetnih posljedica za zdravlje ograničava i onemogućuje im obavljanje onih radnji i zadataka koje inače obavljaju s lakoćom i bez problema.

U kampanji su osim maloljetnika sudjelovali i voditelj Ivan Šarić i YouTuber Marko Vuletić, a kako bi maloljetnike zaštitili od iskustva konzumacije alkohola, tijekom snimanja podijelili su im „pijane naočale“ koje u svojim edukacijama koriste autoškole, HAK i policija koje su se pokazale kao edukativna metoda pri sprječavaju konzumacije alkohola kod rizičnih skupina.

Da nije jednostavno hodati ravno po ravnoj crti, ubaciti loptu u koš i igrati stolni tenis kada nosiš „pijane naočale“, iskusili su Franko, Laura, Mihael i Anamarija, sudionici kampanje.

Vrtoglavica, mučnina, gubitak ravnoteže i perspektive samo su neke od smetnji koje su tinejdžeri istaknuli u sportskim izazovima sa Šarićem i Vuletićem koji su kroz razgovor od sudionika doznali da postoje znatno bolji načini zabave od konzumacije alkohola.

Konzumacija alkohola u maloljetničkoj dobi otežava koncentraciju i pamćenje zbog čega mladi koji ga konzumiraju ostvaruju slabije rezultate i češće napuštaju školovanje.

Alkohol je u tinejdžerskoj dobi posebno opasan jer se ljudski mozak razvija do 25. godine života, a njegovih štetnih posljedica svjesni su i Anamarija, Laura, Franko i Mihael koji vršnjacima poručuju:

“Naš odgovor je NE alkoholu. Ne želimo probleme i ne želimo si pokvariti zabavu, jer je igranje društvenih igara, ples, vožnja biciklom, bavljenje sportom, odlazak u kino, kazalište, na koncert ili izlet s društvom prava zabava. Stani. Razmisli. Nije vrijeme da probaš alkohol.“

„S obzirom na činjenicu da maloljetnici danas najviše vjeruju svojim vršnjacima i da su im Internet i YouTube glavni izvor informacija vjerujemo da će ih ova kampanja potaknuti da razmisle o posljedicama i štetnostima konzumacije alkohola. Ovim putem pozivamo roditelje, zdravstvene i obrazovne institucije da savjetima i iskrenim te prijateljskim razgovorom zaštite djecu od konzumacije alkohola“, izjavili su iz kompanije Pernod Ricard Croatia d.o.o.