Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Istaknuto

Žene na rukovodećim položajima

Zašto nema više žena na rukovodećim pozicijama u kompanijama i među poduzetnicama?

Kada malo zagrebete površinu i informirate se o razlikama između ženskog i muškog principa vođenja nameće se logično pitanje: Pa zašto nema više žena na rukovodećim pozicijama u kompanijama i među poduzetnicama?

Kao primjer bih navela istraživanje koje je provedeno na platformi Comparably.com od 23.5.2017. – 23.5.2018., a čiji su rezultati takvi da kažu kako je 75 posto žena odabralo muškarce kao bolje lidere od žena. Slično istraživanje je provedeno i u Crnoj Gori gdje su žene birale tko su bolji lideri, muškarci ili žene i odabrale – muškarce s preko 50 posto glasova.

Da smo same sebi prepreka, može se vidjeti iz gornjih primjera, jer same ne vjerujemo u sebe niti u druge žene ili se ne usudimo izboriti za sebe. Umjesto da se uspoređujemo jedna s drugom, trebale bismo poticati jedna drugu kako bismo stvorile nove vrijednosti i pravila ponašanja. Djevojčice i dječake odmalena treba učiti jednakim vrijednostima i pravilima, poticati samopoštovanje, financijsku pismenost, stvoriti okruženje u kojem je normalno ponekad i izgubiti da bismo naučili pobjeđivati.

Žene koje imaju iskustva i znanja sada trebaju djelovati na mlađe žene kroz podršku i mentorstvo te poticanje mlađih žena da budu hrabrije i odlučnije.

Ono što je važno je činjenica da žene, koje su ili žele biti na rukovodećim položajima, trebaju iskoristiti svoju žensku snagu i razviti svoj način vođenja i upravljanju ljudima, a ne pokušavati „šefovati“ na muški način te pribjegavati pravilima koje koriste muški lideri. Hrabrost zauzimanja za sebe je isto jedna vještina koju tek trebamo savladati.

Jesam li dovoljno dobra za to mjesto?

Ono s čime se žene poprilično bore je pitanje: Jesam li dovoljno dobra za to mjesto? Dok kod žena ima popriličan broj odgovora zbog čega nisu dobri kandidati a neko mjesto, muškarci nemaju problema s nedostatkom odgovora zbog čega bi oni bili odličan izbor.

Druga vrlo velika prepreka ženama je to da su žene ženama ili najbolji prijatelji ili najveći neprijatelji. Znači ili se volimo ili se ne podnosimo. Zavist, ljubomora, podmetanje i kritiziranje su najveći neprijatelji ženskog uspjeha. Ako pitate muškarce koji imaju pretežno ženske timove oni će vam reći kako su jako zadovoljni njima, da su predane, organizirane i da su odlične zaposlenice. Ono što kažu da im se pojavljuje kao najveći izazov je činjenica da se žene vole uspoređivati i da ih jako zanima što druge žene rade. Druga stvar koju im zamjeraju je nesposobnost preuzimanja rizika.

Ako se neka žena istakne i postane liderica možete naići na nekoliko scenarija, a jedan od njih je Queen bee sindrom gdje podređene žene poduzimaju sve aktivnosti da bi obezvrijedile, ponizile i sabotirale rad nadređene žene. To srećom nije uvijek i svuda tako jer s nekim ženama, s kojima sam razgovarala, a vode tvrtke s pedesetak zaposlenih, iskustva su drugačija. One naime kažu da im je sa ženama puno lakše raditi jer se razumiju.

O ženama i ženskom načinu vođenja, razmišljanja i djelovanja bi se mnogo moglo pisati i razgovarati. U Zagrebu smo krenuli i s radionicama koje promiču i uče razlike u ženskom i muškom  načinu vođenja te osvještavaju ulogu žena menadžera u kompanijama. Radionice su namijenjene svima koji žele razumjeti način razmišljanja i funkcioniranja ženskog principa te njegovih prednosti.

Ono što ovim tekstom želim reći je da se žene trebaju pobrinuti za sebe, prestati uspoređivati i potražiti vlastiti put. Na tom putu koliko daju toliko će dobiti, niti više niti manje. Žene mogu i moraju pronaći vlastiti stil vođenja te izgraditi svoj put tako da potaknu, pomognu i budu primjer drugim ženama i mladim djevojkama. Na tom putu trebaju spoznati vlastite vrijednosti, naučiti se izboriti za sebe, prihvatiti da ne mogu sve kontrolirati i da svaki neuspjeh iza sebe krije uspjeh ako ste dovoljno hrabri nastaviti. Istraživanja su pokazala svoje, primjeri iz prakse također, a na nama ženama je da dokažemo da možemo, znamo i hoćemo te da ona narodna: “Žena je ženi vuk! ” nije nužno točna i da treba razbijati stereotipe koje smo stvorili i u društvu, ali i među sobom.

Ivana Radić

Present communications d.o.o. – direktorica

Međunarodna mreža poslovnih žena – predsjednica

 

 

Ne propustite

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.