Žive lutke: Povratak seksizma

page

Jeste li lutke na koncu ili lutke na štangi, postavlja pitanje autorica izjednačavajući ta dva pojma, implicirajući mladim ženama kako današnja ograničena kultura sugerira da je vlastita seksualna privlačnost ženama jedini put do uspjeha. Ali, ta ograničena kultura može uzvratiti protupitanjem: je li inteligentnije biti lijep, pametan i njegovan ili ružan zapušten i glup? Dok duhovne religije imaju svoje propovjednike i hramove u koje vjernici odlaze, za novovjekovne gurue ne morate niti ustati iz kreveta; oni su već ušli u vaš dom, u vaš san, u vaš dan, pa bez njihovih uputa gotovo da više ništa i ne radite.

Ukoliko želite biti dobar vjernik, naravno. Svog propovjednika najvjerojatnije nećete nikada sresti, ali srest ćete ostale vjernike čija vam prolazna ocjena očajnički treba. Frizeri, kozmetičari, masažeri punom parom rade na vama, kako bi vam ogledalo pozitivno odgovorilo na jedno pitanje: sličim li lutki kojoj moram sličiti ovaj mjesec? Ali, možete se zapitati, što je u tome loše. Možda je loša posvećenost životnom projektu uljepšavanja, gladovanja i kupovanja kako bi se postiglo umjetno savršenstvo, misli autorica. Jer od kad je seksualna industrija postala društveno prihvatljiva, žensku seksualnost simbolizira jedino slika vitke ekshibicionistice bujnih grudi, koja se u donjem rublju vrti oko šipke.

Danas kada su prizori meke pornografije preplavili mjesečnike, tjednike, glazbene spotove, društvene mreže i privatne blogove, kada je estetika poziranja žena u toplesu definirala način na koji žene sebe predstavljaju u društvu, kada se proširila kultura u kojoj se vrijednost žene mjeri veličinom košarica, a samopouzdanje stječe jedino postizanjem izgleda glamour modela, upravo je ovo djelo modernom društvu potrebnije no ikad. Danas smo iznova svjedoci nametanja spolnih stereotipa djeci, pa djevojčica može na DVD-u gledati Trnoružicu, može se igrati sa lutkom Trnoružicom koja je odjevena istovjetno kao u filmu, a može i sama biti odjevena u repliku Trnoružičine haljine. Što je tu loše, mnogi će se zapitati. Autorica ističe kako takva marketinška strategija ima za posljedicu stapanje lutke i stvarne djevojčice, što se može nastaviti i nakon djetinjstva, pa težnja „živjeti poput lutke“ postaje san mnogih djevojaka.

Intrigantna knjiga britke, kulturne komentatorice Natashe Walter vodi nas, kroz brojna istraživanja i razgovore, labirintom kulturnog podzemlja u čijem se centru nalazi seksualna industrija.

Tatjana Čekada

logo-amk-660x150

Algoritam daruje. Izvući ćemo jednu čitateljicu. Što trebate?

  • U komentare ispod objavljenoga članka, na našem webu, napišite #lutke

Prijave primamo do 12. svibnja, točno u podne.

Pokloni će biti poslani samo na adrese u Hrvatskoj. Random.org bira, a dobitnici nakon objave svoje podatke s brojem telefona dostavljaju u inbox na našem Facebooku. Dobitnici će biti objavljeni u sklopu ovoga članka te dodani kao komentar na Facebook objavi.

Možete se prijavljivati neograničen broj puta!