Ako ste uganuli gležanj, ovo vam može pomoći!

Tijekom intenzivnog vježbanja ili hodanja po neravnom terenu uganuli ste gležanj pa vam je otečen i bolan? Uganuće se događa kada se gležanj naglo zarotira prema unutra ili van, što dovodi do ozljede ili rupture ligamenata. Nakon ozljede važno je da prvih nekoliko dana mirujete i odmarate se. Također, pazite da ne opterećujete problematični gležanj, odnosno da na njega ne stajete svom težinom.

Kako biste smanjili oteklinu i ublažili bolove, isprobajte neka od prirodnih rješenja koja vam donosimo, a koja, među ostalim, uključuju i hladne obloge te masažu i kupke s eteričnim uljima, piše Alternativa za Vas.

Nakon što se vaš gležanj uz neke od prirodnih sredstava brže oporavi, možete se početi više kretati i izvoditi lagane vježbe kako biste poboljšali fleksibilnost u zglobu. Napomena: ako bol osjećate i pri mirovanju te vam je gležanj jako natečen i imate veliki hematom, svakako posjetite liječnika kako biste bili sigurni da niste slomili kost.

Prirodna pomoć kod uganutog gležnja

Nosite elastični zavoj i stavljajte hladne obloge

Prvih nekoliko dana poslije ozljede važno je da se odmarate kako ne biste dodatno pogoršali stanje gležnja i kako se oteklina ne bi povećala. Oko stopala i gležnja zamotajte čvrsti elastični zavoj kako biste maksimalno smanjili pokretljivost zgloba.

Zavoj motajte od korijena prstiju (prsti i peta ostaju slobodni) pa sve do iznad gležnja ili do koljena. Pazite da zavoj nije prečvrsto vezan kako ne biste zaustavili protok krvi.

Elastični zavoj nosite tijekom dana, a skinite ga noću kako bi koža mogla disati. Primijenite i hladne obloge s ledom – oni će ublažiti bolove i postupno smanjiti oteklinu.

Stavite malo leda u ručnik pa zamotajte oko gležnja (led nemojte stavljati izravno na kožu kako ne biste zaradili i ozebline). Ostavite ledeni oblog da odstoji 15-20 minuta. Obloge možete ponavljati svaka 3-4 sata tijekom tjedan dana. Dok ležite, nogu podignite na neko povišeno mjesto, najbolje iznad razine prsnog koša.

Primijenite eterična ulja čempresa, metvice i lavande

Od pomoći vam mogu biti i eterična ulja, koja će smanjiti oteklinu oko gležnja i bolove. Kako biste potaknuli cirkulaciju i smanjili upalu, primijenite eterično ulje čempresa. Isto tako, protiv otekline možete isprobati ulje tamjana i ulje paprene metvice.

Pomiješajte po 2 kapi svakog od ovih ulja s pola žličice kokosova ulja pa 3-5 puta na dan namažite bolni zglob i oteklinu. Poslije toga stavite topli oblog na gležanj te ostavite da djeluje 2 minute.

Za nježnu masažu: pomiješajte malo ulja badema i ulja češnjaka pa mješavinom nježno izmasirajte gležanj. To će potaknuti cirkulaciju krvi u gležnju.

Za kupku: napunite lavor toplom vodom, nakapajte ulje lavande pa odmarajte gležanj u ovoj ugodnoj kupki koja smanjuje bolove.

Isprobajte domaću mast za ublažavanje bolova

Za izradu ove masti trebat će vam:

  • kokosovo ulje (1/2 šalice)
  • pčelinji vosak (1/4 šalice)
  • kajenski papar (2 žličice)
  • kurkuma ili đumbir u prahu (2 žličice)
  • eterična ulje paprene metvice i lavande (po 15 kapi)

Izrada:

Na vodenoj kupki u lončiću otopite pčelinji vosak i kokosovo ulje. Zatim dodajte kajenski papar i kurkumu (ili đumbir u prahu). Kada se malo ohladi, dodajte i eterična ulja. Dobro izmiješajte.

Ova mast izvrsno umiruje mišiće i ublažava bolove, stoga vam može pomoći i kod uganutog gležnja. Najbolje ju je upotrijebiti idući dan nakon što ste uganuli gležanj – tada je bolnost najizraženija.

Primijenite listove kupusa ili narezani luk

Narodna medicina i ayurveda savjetuju i primjenu listova kupusa kod bolnog, uganutog gležnja.

Nekoliko listova kupusa neko vrijeme namačite u vodi pa ih zamotajte oko gležnja. Ostavite ih da djeluju 10-15 minuta za trenutačno olakšanje bolova.

Kao prirodni analgetik, možete primijeniti i luk. Narežite crveni ili žuti luk, stavite ga u krpu od muslina pa zamotajte oko gležnja.