Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Gastronomija

Boja hrane je važna

Zdrav i dug život zahvaljujući kombiniranju boja u prehrani.

Činjenica da se treba u prehranu uvrstiti raznovrsno voće i povrće kako bi iz nje izvukli sve sastojke potrebne zdravlju je nepobitna i dobro znana svima. Međutim, manje je poznata činjenica da je bitno i koje boje je voće odnosno povrće koje jedete i kako ga kombinirate. Nutricionisti preporučuju da se dnevno jede barem 5 obroka različitog voća i povrća te je pri tom bitno pripaziti i na njihovu boju. Voće i povrće sadrži fitonutrijente, odnosno tvari koje pomažu pri kontroliranju pretilosti, tumora i srčanih oboljenja. Stoga je i bitno da ih konzumirate raznovrsno, a kategorizacija po bojama vam može dodatno pomoći da učinite svoj obrok privlačnijim i zdravijim. Tako su te namirnice svrstane u 5 osnovnih grupa određenih po bojama.

Plava / ljubičasta

Ova boja je zaslužna za snižavanje mogućnosti oboljenja od nekih tumora te pomaže pri očuvanju zdravlja urinarnog trakta i omogućava bolju memoriju. voće: kupine, borovnice, crni ribiz, suhe šljive, ljubičaste smokve, ljubičasto grožđe, šljive i grožđice. povrće: ljubičaste šparoge, ljubičasti kupus, patlidžan, ljubičasta belgijska endivija, ljubičaste paprike, ljubičasti krumpir

Zelena

Bogat izvor željeza, vitamina (A, C, B2) i minerala (Ca, Mg, P i K) i vlakana je zeleno povrće. Pospješuje rad srca, prevencija je tumorima i može ga se jesti u većim količinama jer ne deblja. voće: avokado, zelene jabuke, zeleno grožđe, zelene kruške, kivi, limeta povrće: artičoke, šparoge, brokula, prokulice, kineski kupus, grašak, kelj, celer, krastavci, endivija, sve zeleno lisnato povrće, poriluk, zelena salata, zelene paprike, zelene mahune, zeleni luk, špinat, blitva, tikvica

Bijela

Zdravi rad srca, prevencija tumora i održavanje zdrave razine kolesterola u krvi su benefiti povrća i voća u bijeloj nijansi. voće: banane, smeđe kruške, bijele nektarine, bijele breskve povrće: cvjetača, češnjak, đumbir, čičoka (jeruzalemska artičoka), keleraba (koraba), luk, korijen peršina, krumpir, ljutika, repa, bijeli kukuruz

Žuta / narančasta

Namirnice ovih boja bogate su ugljikohidratima, vitaminom C, ali i betakarotenom koji je zaslužan za proizvodnju vitamina A. Pomoću njih se brzo vraća energija nakon sportskih aktivnosti ili pri umoru nastalim tijekom toplih dana te su idealne za očuvanje zdravog vida i pospješuju imunitet.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Više

Putovanja

I u Kini je crvena boja simbol jednog od najjačih ljudskih osjećaja – ljubavi.

She Book Club

Jamie Oliver, jedan od najprodavanijih autora kuharica na svijetu, vraća se s najukusnijim receptima na bazi povrća.

Život u dvoje

U slučaju da ste bili u zabludi oko značenja voća na profilima, nadamo se kako vam je sada jasnije te da smo vam olakšali...

Gastronomija

Salatu samo treba napraviti na pravi način i može vam biti dovoljna sama i tijekom cijele godine. Kod salate je bitno da je šarena,...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.