Cvjetača – saveznica u borbi s kilogramima

Cvjetača dolazi iz porodice kupusnjača kratke stabljike i plavozelenih listova unutar kojih se oblikuju zadebljali bijeli ili žućkasti, mesnati cvatovi, zbijeni u veliku glavicu. U današnje vrijeme dostupna je tijekom cijele godine.

Znate li da je bijela boja cvjetače uzrokovana nedostatkom sunčeve svjetlosti? Vanjski listovi štite cvjetove od sunca i tako sprječavaju stvaranje klorofila. Danas postoje i različite hibridne vrste nastale, uglavnom, križanjem s brokulom.

cvjetača

U prošlom desetljeću je otkriveno je da aktivni spojevi glukozinolati, tiocijanati i sulforafani povećavaju sposobnost jetre da neutralizira potencijalno toksične tvari, pa je korisna u prevenciji raka.

Zbog limunske i jabučne kiseline lako se probavlja, ali zbog visokog udjela celuloze, koja je teško probavljiva, cvjetača nije pogodna za prehranu onih koji pate od želučano-crijevnih tegoba.

Cvjetača dobro djeluje na živce i krvožilni sustav te pospješuje nastajanje krvi. Folna kiselina s alicinom, vitaminom C i selenom pomaže u održavanju jakog imunološkog sustava. Cvjetača pospješuje i rast i obnovu crijevne flore i osigurava dobru probavu.

Najjednostavnija priprema:

Cvjetaču nije potrebno dugo kuhati kako se ne bi izgubila nutritivna vrijednost i okus.

Cvjetaču kuhajte petnaestak minuta. Zagrijte malo ulja i skuhanu cvjetaču prodinstajte koju minutu. Začinite po želji i poslužite kao prilog.