Fashion report

Fashion (Re)search – Izazovi u modnoj industriji

Jedan od ključnih izazova s kojima se modna industrija suočava je potreba da bude usklađena s potrošačima i njihovim promjenjivim preferencijama.

Modna industrija je jedno od najdinamičnijih i najutjecajnijih područja današnjeg svijeta. Promjene u modi često odražavaju društvene, ekonomske i kulturne trendove, dok istovremeno oblikuju našu percepciju ljepote i identiteta. Međutim, kako se svijet mijenja i razvija, tako se i sve više ističu i izazovi s kojima se modna industrija suočava.

Jedan od ključnih izazova s kojima se modna industrija suočava je potreba da bude usklađena s potrošačima i njihovim promjenjivim preferencijama. U današnjem dobu informacija, potrošači su sve svjesniji i zahtjevniji. Od mode traže više od odjeće – traže autentičnost, raznolikost, održivost i predstavljanje njihovih različitih identiteta.

Još jedan izazov s kojim se moda suočava je potreba za razgovorom o pitanjima koja su često ostala nedovoljno istražena ili nedovoljno adresirana. To uključuje teme poput inkluzivnosti, zastupljenosti različitih tjelesnih tipova, dobnih skupina i etničkih grupa, kao i borbe protiv iskorištavanja radne snage i negativnog utjecaja na okoliš.

Vodeća modna tražilica GLAMI provela je istraživanje u 9 europskih zemalja kako bi otkrila izazove s kojima se suočavaju potrošači. Adresirali smo neke od tih izazova, te dajemo odgovore kako modna industrija može prilagoditi svoje prakse kako bi bolje odgovarala potrebama i željama potrošača. Pritom ćemo se fokusirati na važnost inkluzivnosti i zastupljenosti raznolikosti u modnoj industriji.

Izazovi s kojima se potrošači suočavaju

Svijest o tijelu nadilazi puku tjelesnost, ona kombinira individualno razumijevanje vlastitog, jedinstvenog oblika tijela, veličine i proporcija te kako ti čimbenici djeluju na modne izbore. Kada je GLAMI upitao imaju li ljudi izazove pri kupnji mode povezane s oblikom i veličinom tijela, 26% muškaraca izjavilo je da se ne suočavaju s nikakvim problemom, dok je samo 14% žena izjavilo isto. Znači li to da su žene nesigurnije ili da muškarci nisu opterećeni i lakše donose odluke? Preteško je pojednostaviti razloge, ali činjenica je da se žene suočavaju s više izazova. Međutim što su „stvarni“ izazovi koji muče ispitanike donosimo u nastavku.

Ispitanici GLAMI-jevog istraživanja naveli su kao izazove ograničenu dostupnost veličina i nedostatak trendy modnih komada u njihovoj veličini. Naime, mnogi brendovi imaju posebne, limitirane kolekcije, najčešće dostupne isključivo u manjim veličinama, pa je kupcima s većim (ili realnijim) konfekcijskim veličinama izbor znatno sužen. Potrošači se suočavaju i s nedostatkom većeg raspona veličina elegantnih modnih komada – prodajna mjesta najčešće nemaju dostupan ovaj asortiman u širokom rasponu veličina. Za trgovine specijalizirane za plus-size odjeću, prema ispitanicima, vrijedi sterotip da nude dosadnu, neatraktivnu i odjeću koja nije u skladu s aktualnim modnim trendovima.

Među stvarnim izazovima iz svijeta maloprodaje svakako spada i neusklađenost veličina među modnim brendovima. Ova se neusklađenost ne odnosi isključivo na razlike između EU, IT ili US sustava veličina, već i na različite veličine u cm za pojedinu veličinu, što je prilično zbunjujuće za kupce. Implementacija standardiziranih veličina za modne brendove i pružanje točnih i detaljnih mjera za svaki proizvod osnažili bi kupce da uklone frustracije nedosljednih i neujednačenih praksi određivanja veličine.

Izazov je svakako i odabrati proizvod koji savršeno odgovara obliku i veličini tijela, no ta kupnja u suštini zahtijeva pažljivije razmatranje i dublje razumijevanje vlastitog tijela kako biste odabrali modni komad koji osim što savršeno pristaje ima i funkcionalnost. Ispitanici su naveli da im najveći izazov predstavlja odabir savršenog para traperica (na prvom mjestu i za žene i muškarce) koje savršeno pristaju svakoj silueti tijela, dok se kod žena na drugom mjestu našao kupaći kostim, a kod muškaraca jakna, odnosno kaput. Muškarci su zatim kao treće rangirani izazov naveli i kupnju modnih dodataka, a žene, pomalo i očekivano kupnju haljina.

Upravo je sklad između pronalaženja odgovarajućeg kroja i bavljenja modom temeljna vrijednost GLAMI-ja koja se odražava kroz značajke personalizacije koje pomažu pojedincima da unaprijed definiraju ono što traže na način koji oduzima najmanje vremena.

Vrijeme je za promjene

U eri u kojoj inkluzivnost tijela uzima sve više maha, modna industrija nalazi se na kritičnoj točki da redefinira svoje standarde i prakse. Kako bismo bili u mogućnosti pružiti podršku i potaknuti osjećaj ugode za ljude različitih veličina i oblika prilikom kupnje, moguće je implementirati nekoliko promjena.

Prema sudionicima ankete oba spola, industrija bi prvenstveno mogla težiti većoj raznolikosti veličina i duljina modnih komada unutar svojih kolekcija. Modni proizvodi mogu i moraju uključivati male, visoke, veće veličine i druge specijalizirane kategorije, čime služe široj bazi kupaca.

Drugi najčešći odgovor je da nema photoshopa u oglašavanju, a iznenađujuće, nuđenje savjeta o tome kako se odjenuti u skladu s oblikom tijela treći je glavni odgovor. Ako uzmemo samo muškarce, to je drugi najčešći odgovori su zastupljenost modela različitih oblika tijela u reklamama i katalozima, te detaljnije pojašnjenje mjera u centrimetrima svi odjevnih artikala. Ne samo nedostatak odjeće, već i nedostatak znanja može biti razlog za izazove s kojima se kupci suočavaju. Omogućavanjem resursa, kao što su priručnici za stil ili materijale, modni brendovi i trgovci mogu educirati svoje kupce o umjetnosti odijevanja kako bi poboljšali iskustvo kupovine. Priručnici mogu ponuditi uvid u odabir silueta, uzoraka i tkanina koje laskaju različitim tipovima tijela, pomažući pojedincima da donose samopouzdane i informirane odluke pri kupnji.

​​GLAMI.hr neprestano pokušava pronaći načine kako pomoći svojim posjetiteljima, stoga je stavio i naglasak na ovu temu u GLAMI.hr blogu, kreirao seriju članaka o tome kako se odijevati prema obliku tijela i dobio puno pozitivnih povratnih informacija i prijedloga o tome što još želite vidjeti iz modne industrije. Čini se ispravnim osnažiti pojedince da prigrle svoja tijela i izraze svoj jedinstveni identitet kroz modu. Kako bi pružio ne samo znanje, već i bolje iskustvo kupnje za kupce svih raspona veličina, GLAMI.hr je implementirao nekoliko značajki – na primjer, GLAMI kviz na početnoj stranici nakon čega se izbor proizvoda automatski prilagođava svakoj pojedinačnoj veličini, a druga poboljšanja će uskoro biti dostupna.

Također, sudionici GLAMI-jevog istraživanja su izrazili želju za zastupljenošću različitih oblika tijela u sadržaju brendova kojim se obraća svojim potrošačima. Prisutna je želja vidjeti ljude slične nama u reklamama i modnim pistama. Prihvaćanjem modela različitih veličina i oblika, industrija može srušiti pojam idealiziranog tijela i umjesto toga slaviti jedinstvenost svih pojedinaca/kupaca.

Suočavanje s ovim izazovima nije samo ključno za modnu industriju, već i za potrošače koji žele podržavati brandove koji dijele njihove vrijednosti. Kroz otvoren dijalog i promjene u pristupu, moda može postati relevantnija i odražavati stvarne potrebe i želje potrošača. Samo tako će se ostvariti prava povezanost između modne industrije i njezine publike.

Ne propustite

Trudnoća

Potreba za željezom eksponencijalno raste tijekom trudnoće, a vrhunac doseže u trećem tromjesečju kada ne možete unijeti toliko željeza samo iz hrane bogate željezom!

Darivanje

Posljednja kraljica američke spisateljice rođene u Indiji Chitre Banerjee Divakaruni vraća u život jednu od najhrabrijih žena devetnaestog stoljeća čija je životna priča jednostavno...

Zanimljivosti

WTA Makarska Open hosted by Valamar održava se od 3. do 9. lipnja Makarskoj, to je njegovo 18. izdanje u Hrvatskoj, treće u gradu...

Seks

Bilo da ste solo ili imate partnera, ključan aspekt seksualnog zdravlja i sreće je odvojiti vrijeme za istraživanje svog tijela i njegovih želja.

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version