Kako preživjeti kraj veze

Prekinuli ste dugogodišnju vezu, osjećate da ste doživjeli emocionalni krah i imate dojam kao ste uhvaćeni u lebdećem balonu nad kojim nemate kontrolu?

Veze – bile one kratkotrajna avantura, nevini flert ili cyber ljubav – često uključuju duboke osjećaje koji nakon prekida nerijetko mjesto ustupaju emocionalnoj boli. I dok je tuga popraćena raskidom veze svakodnevna emocija koju proživljava nebrojeno mnogo ljudi, mnogi ostaju uhvaćeni u klopku zvanu ‘moj bivši’.

Na žalost to nije samo stvar osobe, već se radi o svojevrsnoj ovisnosti koju su dokazali i sami znanstvenici. Naime, istraživači su proučavali mozak osoba koje su pretrpjele propast veze te ustanovili iznimnu aktivnost onog dijela mozga koji je povezan s ovisnošću. Upravo to može dovesti do opsjednutosti bivšim partnerom te depresije.

Kako biste preživjeli kraj veze i što prije krenuli dalje uživajući u svakodnevici donosimo vam niz savjeta koji se odnose na fizičke, psihičke i mentalne aspekte života.

FIZIČKI ASPEKT

Prestanite se prejedati

Izbjegavajte pretjerano uživanje u lijekovima, alkoholu, cigaretama i kavi, kao i traženje utjehe u hrani. Iako upravo ove stavke kod mnogih izazivaju osjećaj sreće, ne zaboravite da je ona u ovom slučaju kratkog vijeka. Na kraju ćete se samo osjećati gore, a postoji i mogućnost da ćete ovakvim načinom ponašanja povećati svoj konfekcijski broj. Umjesto kutije sladoleda ili čaše utjehe, spas potražite u meditaciji i opuštanju u prirodi.

prekid 1Jedite zdravo

Pružite potporu svojem organizmu i to nutritivno bogatom prehranom. Nemojte preskakati obroke i nastojte izbalansirati svoj dnevni menu.

Naspavajte se

Napunite se pozitivnom energijom i utonite u duboki san. Ako zbog teških misli imate problema sa spavanjem pomoć potražite u dnevniku – zapišite svoje misli i iskoristite prazan papir kao ispušni ventil.

Počnite vježbati

Manjak endorfina u tijelu koji nastupa nakon prekida nadomjestite satovima yoge, dugim šetnjama na jesenskom suncu ili satovima zumbe.

EMOCIONALNI ASPEKT

Ne ignorirajte emocije

Ako će vam suze pomoći da izrazite svoj bijes i razočarenje – plačite. Zanemarivanje emocija će samo pridonijeti osjećaju zbunjenosti i emocionalnog potopa. Oslobodite bijes i prije ćete se početi smijati.

Stvorite pozitivnu energiju

Rezervirajte što više vremena za aktivnosti koje vas vesele. Okružite se ljudima koji zrače pozitivnom energijom, uživajte u kavi s prijateljima, posjetite zoološki vrt i ne zaboravite se smijati.

MENTALNI ASPEKT

Prestanite biti opsjednuti bivšim

Zaboravite na sve one fraze ‘trebalo je biti’, ‘moglo je biti’, ‘kad bi bilo’… Upotrijebite svu energiju kako biste spriječili ovakve i slične misli koje vas sputavaju na vašem putu ka prebolijevanju. Preusmjerite misli na stvari koje vas čine sretne i trenutke u kojima ste se osjećaju dobro u svojem tijelu.

prekid 2Otputujte

Um je zapanjujuće snažan stroj. Upotrijebite ga za svoje dobro i pomoću njega u sekundi otputujte u daleke krajeve, nepregledne plaže okupane suncem. Pustite neka vas miluje blagi povjetarac, osjetite miris cvijeća te opustite tijelo i dušu.

DUHOVNI ASPEKT

Budite zahvalni

Jeste li primijetili da u isto vrijeme ne možete biti zahvalni i depresivni? Zahvalnost može bol transformirati u ljubav i unijeti mir u emocionalni kaos. Prisjetite se stvari koje cijenite i bez kojih ne možete te rastjerajte tmurne misli.

Darujte drugima

Kada se nalazite u sumornom raspoloženju prebacite fokus sa sebe na druge ljudi. Poznato je da darivanje drugih vraća životnu radost – stoga krenite prakticirati ono što oduvijek znate.