Svakodnevno se susrećem s klijentima koji mi dolaze na coaching radi nedostatka podrške i nerazumijevanja okoline. Svi znamo koliko je sugestija moćna stvar i ako ste svakodnevno bombardirani lošim vijestima u medijima i negativnostima iz bliže okoline mnogi posustaju u vjeri u sebe i svoj poduzetnički posao.
Moć onih koji nas okružuju toliko je snažna, toliko postupna da u početku niti ne primjećujemo koliko djeluje na nas. Sigurna sam da poznajete ljude kojima je dovoljno da uđu u prostoriju pa da iz vas iscijede svu energiju. Postoje li ljudi u vašem životu koji vam neprestano prigovaraju i kritiziraju svaki vaš postupak? Postoje li ljudi u vašem životu koji, time što vas jednostavno nazovu telefonom unesu napetost, stres i nered u vaš dan? Uz to se najčešće javljaju i strahovi, što i kako dalje? Uz strahove idu i izgovori koji nam se na prvu čine jako logični. Tada se počinjete nalaziti u začaranom krugu iz kojeg ne vidite izlaz. Najgore što možete napraviti je da odustanete.
I uspješni poduzetnici osjećaju strah i te kako. Razlika je u tome što su se oni naučili suočavati sa strahom i djelovati i poduzimati sve što je potrebno unatoč strahu. Pokušaju ga okrenuti u svoju korist, gledaju na njega kao na izazov, priliku da učine nešto novo, nešto što do sada još nisu, i taj strah ih motivira da dignu glavu i krenu dalje.
S tim se problemom suočila moja klijentica. Nataša je poduzetnica četiri godine, bavi se veleprodajom prirodne kozmetičke linije za njegu lica i tijela. Razmišljala je već o zatvaranju tvrtke jer gdje god se okrenula nailazila je samo na kritike i osude i to od najbližih prijatelja pa čak i nekih suradnika. Nije imala niti podršku obitelji i u takvoj atmosferi umalo je pokleknula i odustala od svojih snova i ciljeva. Skoro svakodnevno slušala je fraze poput:’ Teška su vremena, nitko nema novaca’, ‘Tko sada kupuje skupu kozmetiku?’, ‘Nećeš moći naplatiti svoju robu’, ‘Bolje ti je da radiš nešto drugo’, ‘Propast ćeš kao i drugi’ i sl.
Prvo što sam s Natašom radila jest da smo mijenjale fokus i način razmišljanja s ovoga što ne želi u ono što želi. Time je ponovo osvijestila svoje razloge zašto je zapravo željela postati i biti poduzetnica. Što time dobiva? Koju korist ima od toga i ona i njena tvrtka? Kakva će kao osoba biti drugačija kada ostvari svoje ciljeve? Kako će se tada ponašati i osjećati?
Dakle, jako je važno da se vratite na početke vašeg poduzetništva i prisjetite se entuzijazma, strasti, motivacije, vrijednosti zašto ste uopće pokrenuli vlastiti posao. Nakon što ponovo otkrijete svoj osobni zašto, bit ćete puno spremniji suprostaviti se okolini i svim negativnostima jer će vam vaši razlozi dati potrebnu motivaciju da ustrajete na putu kojeg ste izabrali. Kažu da je strast kombinacija ljubavi i mržnje. Ako nemamo strast prema nečemu što radimo, teško ćemo uspjeti u tome. Strast nam daje energiju za život. Ako želite nešto što nemate, otkrijte zašto volite to što želite i zašto mrzite to što nemate ono što želite. Kada spojite te dvije suprotne misli dobit ćete novu energiju da se pokrenete i prebrodite poteškoće.
You must be logged in to post a comment Login