Priča o Lexusu, Toyotinoj marki luksuznih vozila počinje 1987. godine. Tada je od najboljih Toyotinih inženjera zatraženo da proizvedu vozilo koje će svojim izgledom i tehnologijom biti iznad konkurencije. Počeo je rad na modelu kasnije nazvanom LS 400, prvom koji je pokrenuo Lexus brand.
U traženju savršenstva, tek nakon osmog modela napravljenog od gline u punoj veličini, dobiveno je zeleno svjetlo inženjera i rukovodstva za dizajn. Model je prvi puta predstavljen u siječnju 1989. godine, na izložbi automobila u Detroitu. Dočekan je s oduševljenjem. Između ostalog, hvalila se njegova tišina u radu, performanse motora, kvaliteta izrade, aerodinamika i potrošnja goriva. Ali prvi model Lexusa najviše je oduševljavao svojom cijenom koja je iznosila 38.000 dolara. Radi usporedbe, tadašnji konkurentski modeli iz Njemačke, Mercedes i BMW, bili su gotovo duplo skuplji.
Hrvatice kupuju IS s dizelskim agregatom
Na hrvatskom tržištu, Lexus je prisutan od sredine 2007. godine, kada je otvoren prvi prodajni centar u Zagrebu. Zanimalo nas je kako su do sada zadovoljni prodajom, i naravno, koliko se žene u Hrvatskoj odlučuju na kupnju nekog od Lexus modela.
– Naši kupci su većinom uspješni poslovni ljudi koji žele biti drugačiji i prepoznatljivi. I žene, koje su kupile svaki osmi Lexus (oko 15 posto) zavoljele su modele koje koje nudimo. Nadraži im je IS s dizelskim agregatom. Osim njega, također kupuju SUV model RX sa hibridnim pogonom te IS modele sa benzinskim agregatom, – rekla je za She.hr Maja Ćoso iz zagrebačkog predstavništva Lexusa.
Riječ je o najpopularnijem modelu na hrvatskom tržištu. Do sada je prodano preko 100 primjeraka, a neki od poznatijih kupaca su Đelo Hadžiselimović, dugogodišnji urednik na Hrvatskoj radio televiziji te nedavno ubijena Ivana Hodak, kći zagrebačkog odvjetnika Zvonimira Hodaka. Model se nudi u kombinaciji sa dizelskim (IS 220d snage 177 kS) te benzinskim agregatom (IS 250 sa 208 KS). Početna cijena dizela je 33.000 eura, a benzinca 37.000 eura. Bez obzira što početni paket nudi izobilje dodatne opreme, postoji i lista opreme uz nadoplatu koja cijenu modela može povećati i dvostruko.
Smanjenje štetnih plinova
Lexusov SUV model nalazi se odmah iza IS serije sa 28 prodanih primjeraka do sredine godine. Nudi se sa benzinskim motorom od 3.5 litara obujma i snage 276 KS kojem je početna cijena 60.600 eura. Uz njega, u ponudi se nalazi i hibridni model RX 400h koji uz benzinski motor koristi i električni, što je pridonjelo smanjenim emisijama štetnih plinova i manjom potrošnjom goriva. Riječ je o modelu vrhunske tehnologije čime je Lexus dao svoj doprinos očuvanju okoliša. Zanimljivo je da čak 80 posto primjeraka prodanih u Hrvatskoj odlazi upravo na hibridni model. Početna cijena iznosi 69.500 eura. Isto kao i kod serije IS, u ponudi je više razina opremljenosti koje dižu cijenu vozila.
Većina Lexusovih vozila proizvedena je u Japanu. Jedina tvornica izvan Japana je ona u Cambridgeu, u američkoj državi Ontario. Toyotini radnici koji rade na proizvodnji Lexusa, morali su proći dodatno školovanje kako bi zadovoljili standarde koji su pred njih postavljeni. Tvornica Toyote u Tahari dobitnica je nekoliko godišnjih platinastih nagrada kao najbolja tvornica automobila.
Većinu zadataka u proizvodnji obavljaju kompjuterski navođeni roboti. Oni obavljaju sve prljave poslove i one koji zahtijevaju snagu poput dizanja i premještanja teških predmeta. Sve poslove varenja i bojanja također obavljaju roboti, dok su radnici koncentrirani na završna sklapanja i na detalje koji su posebno naručeni od strane kupaca. Prema istraživanju organizacije J.D.Power, japanski proizvođač je svake godine u samom vrhu što se tiče kvalitete i zadovoljstva kupaca. Tako je Toyota 2006. godine odnijela pobjedu u čak 11 od 19 kategorija, a mnoge od njih su se odnosile upravo na Lexus.
Luksuzna limuzina visoke klase
Serija predstavlja vrhunac ponude. Radi se o modelu koji pruža dostojnu konkurenciju njemačkim predstavnicima u kategoriji luksuznih limuzina visoke klase. Nudi se sa dva pogonska agregata od kojih je jedan verzija LS 600h, također kombinacija benzinskog agregata i elektromotora. Radi se o prvoj limuzini visoke klase sa takvom vrstom pogona. U Hrvatskoj je prodano tek nekoliko primjeraka.
U traženju savršenstva, tek nakon osmog modela napravljenog od gline u punoj veličini, dobiveno je zeleno svjetlo inženjera i rukovodstva za dizajn. Model je prvi puta predstavljen u siječnju 1989. godine, na izložbi automobila u Detroitu. Dočekan je s oduševljenjem. Između ostalog, hvalila se njegova tišina u radu, performanse motora, kvaliteta izrade, aerodinamika i potrošnja goriva. Ali prvi model Lexusa najviše je oduševljavao svojom cijenom koja je iznosila 38.000 dolara. Radi usporedbe, tadašnji konkurentski modeli iz Njemačke, Mercedes i BMW, bili su gotovo duplo skuplji.
Hrvatice kupuju IS s dizelskim agregatom
Na hrvatskom tržištu, Lexus je prisutan od sredine 2007. godine, kada je otvoren prvi prodajni centar u Zagrebu. Zanimalo nas je kako su do sada zadovoljni prodajom, i naravno, koliko se žene u Hrvatskoj odlučuju na kupnju nekog od Lexus modela.
– Naši kupci su većinom uspješni poslovni ljudi koji žele biti drugačiji i prepoznatljivi. I žene, koje su kupile svaki osmi Lexus (oko 15 posto) zavoljele su modele koje koje nudimo. Nadraži im je IS s dizelskim agregatom. Osim njega, također kupuju SUV model RX sa hibridnim pogonom te IS modele sa benzinskim agregatom, – rekla je za She.hr Maja Ćoso iz zagrebačkog predstavništva Lexusa.
Riječ je o najpopularnijem modelu na hrvatskom tržištu. Do sada je prodano preko 100 primjeraka, a neki od poznatijih kupaca su Đelo Hadžiselimović, dugogodišnji urednik na Hrvatskoj radio televiziji te nedavno ubijena Ivana Hodak, kći zagrebačkog odvjetnika Zvonimira Hodaka. Model se nudi u kombinaciji sa dizelskim (IS 220d snage 177 kS) te benzinskim agregatom (IS 250 sa 208 KS). Početna cijena dizela je 33.000 eura, a benzinca 37.000 eura. Bez obzira što početni paket nudi izobilje dodatne opreme, postoji i lista opreme uz nadoplatu koja cijenu modela može povećati i dvostruko.
Lexusov SUV model nalazi se odmah iza IS serije sa 28 prodanih primjeraka do sredine godine. Nudi se sa benzinskim motorom od 3.5 litara obujma i snage 276 KS kojem je početna cijena 60.600 eura. Uz njega, u ponudi se nalazi i hibridni model RX 400h koji uz benzinski motor koristi i električni, što je pridonjelo smanjenim emisijama štetnih plinova i manjom potrošnjom goriva. Riječ je o modelu vrhunske tehnologije čime je Lexus dao svoj doprinos očuvanju okoliša. Zanimljivo je da čak 80 posto primjeraka prodanih u Hrvatskoj odlazi upravo na hibridni model. Početna cijena iznosi 69.500 eura. Isto kao i kod serije IS, u ponudi je više razina opremljenosti koje dižu cijenu vozila.
Većina Lexusovih vozila proizvedena je u Japanu. Jedina tvornica izvan Japana je ona u Cambridgeu, u američkoj državi Ontario. Toyotini radnici koji rade na proizvodnji Lexusa, morali su proći dodatno školovanje kako bi zadovoljili standarde koji su pred njih postavljeni. Tvornica Toyote u Tahari dobitnica je nekoliko godišnjih platinastih nagrada kao najbolja tvornica automobila.
Većinu zadataka u proizvodnji obavljaju kompjuterski navođeni roboti. Oni obavljaju sve prljave poslove i one koji zahtijevaju snagu poput dizanja i premještanja teških predmeta. Sve poslove varenja i bojanja također obavljaju roboti, dok su radnici koncentrirani na završna sklapanja i na detalje koji su posebno naručeni od strane kupaca. Prema istraživanju organizacije J.D.Power, japanski proizvođač je svake godine u samom vrhu što se tiče kvalitete i zadovoljstva kupaca. Tako je Toyota 2006. godine odnijela pobjedu u čak 11 od 19 kategorija, a mnoge od njih su se odnosile upravo na Lexus.
Serija predstavlja vrhunac ponude. Radi se o modelu koji pruža dostojnu konkurenciju njemačkim predstavnicima u kategoriji luksuznih limuzina visoke klase. Nudi se sa dva pogonska agregata od kojih je jedan verzija LS 600h, također kombinacija benzinskog agregata i elektromotora. Radi se o prvoj limuzini visoke klase sa takvom vrstom pogona. U Hrvatskoj je prodano tek nekoliko primjeraka.
In this article:automobil, đelo hadžiselimoć, ivana hodak, ivo pukanić, lexus, toyota
You must be logged in to post a comment Login