Trendovi

Modno carstvo Miuccie Prade

Tridesetogodišnja formula uspješnosti slavne talijanske dizajnerice.
Neautorizirana biografija Miuccie Prade pod nazivom Vita Prada objavljena u prosincu prošle godine samo je jedan u nizu od razloga da se progovori o životi i značaju slavne talijanske dizajnerice.

Knjigu koja je u kratkom roku postala jedna od najprodavanijih u Italiji, napisao je Gian Luigi Paracchini, modni novinar lista Corriere della Sera, opisavši neke od najzanimljivijih detalja iz života pedesetogodišnje dizajnerice za koju se s pravom može reći da zauzima kultno mjesto među modnim dizajnerima današnjice.

Prošla godina zanimljiva je i po činjenici kako je svojih trideset godina pod vodstvom dizajnerice Miuccie Prade, poznata modna kuća obilježila opsežnom monografskom knjigom jednostavno nazvanom Prada, na sedamsto stranica koja sadrži fotografijama ispričanu priču o usponu poznate dizajnerice. Prestižna modna kuća koja izdaje dvije linije odjeće, Prada i Miu Miu, naime, danas spada u najprofitabilnije modne tvrtke u svijetu, a profitabilnost tvrtke duguju i velikoj popularnosti ove modne marke među kupcima Srednjeg i Dalekog Istoka.

Nastanak modnog carstva


Djed Miuccie Prade, Mario, osnovao je obiteljsku tvrtku koja se bavila izradom kožnih premeta, u Milanu 1913.godine. Iako je imala mogućnosti izučiti umijeće dizajniranja odjeće kod najpoznatijih majstora mode, njeni se interesi ni najmanje ne dotiču krojenja i oblikovanja odjeće. Miuccia Prada je pet godina studirala mimiku u milanskom teatru Piccolo, za to vrijeme paralelno završila fakultet političkih znanosti, te bila aktivnom sudionicom feminističkog pokreta i članicom komunističke stranke.

Ipak, 1989. godine ispoljava se njena predodređenost za modu – izrađuje svoju prvu kolekciju crnih najlonskih torbi koje ubrzo postaju vrlo popularne među modnim svijetom i poznatim osobama, a paralelno s razvojem njene tvrtke, torbe s njenim potpisom postaju sve cjenjenije. 1992. godine predstavlja svoju pret-a-porter kolekciju za koje dobiva samo pozitivne komentare modne kritike. Kako je i započela s dizajniranjem modnih dodataka, oni su uvijek i ostali njezin zaštitni znak.



"Odijevanje je za mene vrlo kompliciran i slojevit proces ako putem odjeće želite razotkriti dio svoje osobnosti. Torbe ili cipele idealan su način da ispoljite sebe" jednom je prilikom izjavila Miuccia Prada.

Jedinstveni modni stil

Već se u najranijim radovima Miuccie Prade osjećao njen neponovljivi modni stil – krute, jednostavne linije, vrhunska izrada i kvalitetni materijali, koji su bili u snažnoj oprečnosti s tadašnjih prevladavajućim trendom meke ženstvenosti. Tijekom svoje karijere često će reći kako uspjeh u modnom svijetu jamči samo ljepota, jednostavnost i originalnost kreacije. 1992. lansira jeftiniju liniju odjeće, nazvanu prema njenom vlastitom nadimku, Miu Miu, odnosno odjeću nalik onoj koju i sama najradije odijeva. 1993. dobiva nagradu Udruženja američkih dizajnera, nakon čega se kolekcijom predstavlja po prvi puta u New Yorku, te otvara i svoj prvi dućan u Londonu.

Velik dio biografske knjige odnosi se na supruga i poslovnog partnera Miuccie Prade, Patrizia Bertellija, kojega upoznaje 1987. godine, upravo u vrijeme kada gotovo preko svoje volje preuzima obiteljski posao od majke, točnije već tada modni imperij koji je bio slavan po torbama i cipelama. Upravo zbog supruga odvažno kreće u modni biznis, a zahvaljujući njegovoj inicijativi i poslovnom utjecaju, modna kuća Prada postaje vremenom sve cjenjenija i uspješnija konkurirajući najvećim svjetskim modnim carstvima.

Miuccia Prada dugi je niz godina proglašavana među 30 najmoćnijih žena u Europi.


You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Otkaži odgovor

Ne propustite

Fashion report

Dizajner Zoran Mrvoš sa svojom novom kolekcijom nije kreirao iluzornu bajku, već stvorio dizajnersku priču koja odražava stvarnost, a koja priča o stvarnim ženama...

Zanimljivosti

Zahvaljujući inovativnom partnerstvu između održivog modnog brenda Krie Designa i projekta Provir, ribarske mreže postale su naš saveznik u borbi protiv zagađenja mora i...

Zanimljivosti

Bez obzira radi li se o slabovidnosti, zaštiti od plavog svjetla ili pak sunca, naočale su dio svakodnevnog života, one su modni dodatak i...

Trendovi

Još jedna uspješna suradnja dizajnerice Ingrid Rojc i Sanje Kljajić koje su udružile svoje snage i napravile mušku kolekciju odjeće i nakita.

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version