Jednako postupanje prema muškarcima i ženama jedno je od temeljnih načela Europske unije od njezina osnutka. Načelo jednake plaće za jednak rad postalo je dio Ugovora iz Rima 1957. Europske institucije odonda redovito potvrđuju to načelo i promiču ga kao jednu od temeljnih vrijednosti EU-a.
Direktivom o jednakom postupanju prema muškarcima i ženama iz 1976. to je načelo iznova potvrđeno. Budući da sve više žena ulazi na tržište rada, EU i države članice ponovo potvrđuju svoju predanost promicanju ravnopravnosti spolova, napretku u obrazovanju žena i napretku u pogledu smanjivanja razlika u plaćama i stopama zaposlenosti među spolovima. Razmišljajući o budućnosti, Europska komisija osmislila je referentni okvir pod nazivom „Strateško djelovanje za ravnopravnost spolova 2016. – 2019.” koji se temelji na potrebi za povećanim naporima na svim razinama donošenja politika radi poboljšanja ravnopravnosti spolova. Njime se podupire i Europski pakt za ravnopravnost spolova za razdoblje 2011. – 2020.
Nažalost, unatoč brojnim pokušajima da se regulatornim uređenjem korigira očita neravnopravnost između žena i muškaraca, još uvijek svjedočimo brojnim neravnopravnostima i nejednakostima žena u odnosu na muškarce u mnogim sferama, ali ponajviše u sferi prava na jednaku plaću za jednaki rad.
Kao što su mnoga prava koja žene danas (u većem dijelu svijeta) nesmetano ostvaruju bila nezamisliva početkom prošlog stoljeća, tako će, vjerujemo, i pitanje jednakosti plaća žena i muškaraca u skoroj budućnosti postati stvarnost, a ne samo neostvarena težnja.
#HereToBeHeard
Tvrtka Mars predstavila je #HereToBeHeard, novu globalnu crowdsourcing kampanju s ciljem osnaživanja glasova žena bez obzira na rasu, dob, spolno opredjeljenje, religiju i mogućnosti kako bi pomogla u oblikovanju inkluzivnijeg poslovnog okruženja te svijeta u kojem sve žene mogu napredovati.
Kao dio tvrtkine platforme Full Potential za djelovanje na području ravnopravnosti spolova na radnom mjestu, radnim zajednicama i tržištu, kampanja #HereToBeHeard ženama postavlja pitanje: “Što se treba promijeniti kako bi više žena ostvarilo svoj puni potencijal?” Odgovori će pomoći tvrtki pripremiti plan aktivnosti kako unutar vlastitog lanca vrijednosti tako i u širem društvu – a s ciljem smanjivanja jaza u mogućnostima među spolovima.
Žene su imale snažnu ulogu u povijesti i vodstvu Marsu. Ali imamo još posla. Nastojimo osnažiti više žena na našem radnom mjestu i u našem proširenom lancu vrijednosti.
Victoria Mars, članica uprave tvrtke Mars i ambasador Full Potential programa tvrtke Mars
Žene trenutno čine 51 posto svjetske populacije i doprinose s 28 bilijuna dolara globalnom BDP-u, a opet se tako često njihovi glasovi ne čuju. Čak i prije krize vezane uz COVID-19 Ujedinjeni narodi procijenili su da će trebati više od jednog stoljeća kako bi se smanjio jaz u mogućnostima među spolovima. Pandemija je unazadila napredak vezan uz ravnopravnost spolova za 25 godina. Njegov je utjecaj posebno poguban za žene u manjinskim skupinama koje su predugo ostale previđene.
Početna faza kampanje #HeretoBeHeard, prilikom koje će se prikupljati ženski glasovi, trajat će do ožujka; nakon čega će prijave analizirati Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) na Saïd Business School Sveučilišta Oxford. Rezultati će se ovog ljeta podijeliti s javnošću u studiji Oxforda, a informirat će se o akcijskim planovima Marsove platforme Full Potential, uključujući politike koje Mars može provoditi i za koje se zalaže kroz svoju predanosti da ženama otvori mogućnosti.
Program Full Potential koji je predstavljen ove godine za cilj ima poticati ravnopravnost spolova kroz niz aktivnosti. Stavljajući uključivost i raznolikost u samo središte svojih napora tvrtka Mars osigurava ravnopravnost u plaći za više od 130.000 zaposlenika. U regiji UBBAI, koja broji 14 tržišta uključujući Hrvatsku, žene čine više od 46 posto zaposlenih, dok je na rukovodećim pozicijama čak 75 posto žena. Suradnjom s humanitarnom organizacijom „CARE“ aktivnosti su usmjerene ženama u zajednicama koje su dio lanca opskrbe. Istovremeno, s Ujedinjenim narodima tvrtka Mars surađuje na uklanjanju rodnih stereotipa u oglašavanju.
Želimo čuti vaš glas. Posjetite beheard.mars.com kako biste saznali više, ispunite kratku upitnik i nastavite razgovor s #HereToBeHeard.