Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Zanimljivosti

Što je to poslovni bonton i jesmo li ga zaboravili?

Poslovni bonton, odnosno bonton u poslovnim odnosima, može se definirati kao skup opće prihvaćenih pravila ponašanja koja se temelje na društvenim normama i važan je segment poslovne kulture svake radne sredine.

Poslovni bonton, odnosno bonton u poslovnim odnosima, može se definirati kao skup opće prihvaćenih pravila ponašanja koja se temelje na društvenim normama i važan je segment poslovne kulture svake radne sredine. Bonton je knjiga ili kodeks ponašanja kojeg bi se trebao pridržavati svaki pripadnik društva, piše Profitiraj.hr.

Prisjetimo se nekih pravila, koja su (bila) prihvaćena u svakom društvu, te označavaju lijep način izražavanja i ponašanja.

Upoznavanje

  • Muškarac se prvi predstavlja ženi (ako sjedi treba ustati). Žena se predstavlja muškarcu prva ako je on na višoj hijerarhijskoj ljestvici.
  • Mlađa osoba se predstavlja starijoj.
  • Kada se predstavljate, recite svoje ime i prezime, bez titula.
  • Pri upoznavanju se treba osmjehnuti i pogledati u oči.
  • Muškarac pri upoznavanju treba ustati.
  • Žena pri upoznavanju ne ustaje.
  • Ne prekidajte razgovor dvoje ljudi – kako biste nekog predstavili.

Pozdravljanje

  • Rukujte se na dolasku i na odlasku.
  • Na poslovni sastanak ne kasnite više od pet minuta.
  • Nije uljudno doći na poslovni sastanak prerano.
  • Kad posjetitelj uđe u vaš ured, ustanite od stola.
  • U vašem uredu vi završavate razgovor.

Poslovni obrok

  • Večera nije pogodno vrijeme za poslovni razgovor.
  • Razgovor o poslu počnite nakon aperitiva ili predjela.
  • Kupac ili klijent nikad ne plaća poslovni ručak.

E-mail

  • Pisanje e-maila počnite s riječju – Poštovani/a (Poštovani gospodine/gospođo…).
  • Stavljanje titule dio je bontona.
  • E-mail treba biti jasan, koncizan, imati naslov, pozdrav, završnicu i potpis.
  • Sadržaj ograničite na 20-ak redova.
  • Izbjegavajte upotrebu smajlića.
  • Odgovorite na e-mail u roku 24 sata.
  • Ako ste odsutni, postavite automatski odgovor ili zamjenski kontakt.

Telefonski razgovor

  • Razgovor treba biti kratak i efikasan.
  • Ne puštati da telefon dugo zvoni.
  • Ne govoriti prebrzo, ali ni presporo.
  • Predstaviti se na početku razgovora.
  • Uzvratiti poziv, ako ste ga propustili
  • Ne primati pozive u prisustvu druge osobe.
  • Onaj tko je prvi nazvao mora i prvi završiti razgovor.

Odijevanje

Poslovno odijevanje treba biti formalno i primjereno, no to ne mora značiti nužno izostanak nekog osobnog stila. Danas se mnoge tvrtke ne drže strogih poslovnih kombinacija poput odijela, nego se više cijeni casual kombinacija. Najvažnije je da se osjećate ugodno u odjeći i cipelama koje izaberete, no ipak ne biste trebali pretjerivati.

Muškarci

Kada biste pitali nekog tradicionalnog menadžera iz poslovnog svijeta, vjerojatno bi rekao kako brada nije primjerena za poslovnog muškarca, no danas je nešto drugačije. Brada je posve prihvatljiva, no važno je da ju držite na primjerenoj dužini, a poželjno je i da ju oblikujete uljem i pazite da izgleda uredno.

  • Preferirajte crna, siva i tamnoplava odijela
  • Dužina hlača treba biti do polovine zadnjeg dijela cipela.
  • Izbjegavajte košulje s naglašenim uzorcima.
  • Rukavi košulje moraju viriti ispod sakoa – otprilike dva centimetra.
  • Preporuka je da se ispod košulje nosi uska bijela majica s kratkim rukavima.
  • Također, bitno je da muškarci uvijek imaju čarape koje idu iznad listova.
  • Kravata odražava stil i osobnost onoga tko je nosi. Posebnu pažnju trebate usmjeriti na njeno vezanje.
Dame

Danas su vrlo popularne ekstenzije trepavica, konturiranje i teška šminka koja će se uspjeti održati cijeli dan, no ako sudjelujete na važnom poslovnom sastanku, vjerojatno ne biste htjeli da nešto tako upečatljivo na vama druge sudionike tog razgovora udalji od stvarne teme tog razgovora.

  • Oblačite se praktično i elegantno
  • Kostimi, koje odijevate, neka budu klasičnog kroja, te neutralnih boja – tamnoplavi, sivi ili crni.
  • Važno je da ramena uvijek budu pokrivena.
  • Suknje i haljine moraju biti do koljena ili duže.
  • Zabranjena je odjeća koja otkriva previše dekoltea, leđa, prsa, noge, stopala, trbuh ili donje rublje.
  • Cipele moraju biti zatvorene, srednje visine potpetice ili ravne.
  • Torbica poslovne žene treba biti prostrana kako bi u nju mogli stati, uz osobne stvari, svi oni predmeti koji su nužni za poslovanje.
  • Poželjna je diskretna šminka, a na noktima lak pastelnih boja ili crvene boje.
  • Ne pretjerujte s nakitom.

I za kraj, poslovni bonton nas izdvaja iz društva, nabolje ili nagore. 

Više

Savjeti i preporuke

Jer je briga o muškoj koži normalna i prirodna stvar

Dobar posao

Libresse će od svakog prodanog proizvoda odvojiti 15 centi kako bi osigurao zalihe menstrualnih uložaka koje će donirati Sveučilištima u Splitu, Rijeci, Puli, Slavonskom...

Dobar posao

Kada govorimo o ženskom kolektivu, žene su obično podijeljene u dvije skupine.

Suncokreti na oblacima

Često se kraj odnosi na rastanke, odvajanja, razvode, prestanke prijateljstva. Međutim, ne mora kraj nečeg doslovno značiti baš kraj – kraj.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.