Prava ženska “automobilska revolucija” počela je 1972. u Zagrebu. Inicirao ju je AMSH organiziranjem tečajeva za žene u popravcima automobila, a odaziv je bio masovan pa se u novi oblik aktivnosti uključilo i 8 zagrebačkih auto-moto društava.
Više od 1000 vozačica naučilo je puno toga o sitnijim popravcima automobila i tehnici vožnje. Žene su se puno više uključivale u automobilska natjecanja, polagale su ispite za sportske suce, pa im se automobil duboko usadio u život.
Udružene vozačice
Godine 1973. osnovale su Udružene vozačice, koje su im znatno proširile sadržaje. Same su organizirale stručna predavanja o automobilima, vožnji, prometnom pravu, novitetima u svijetu, održavale su susrete s umjetnicima, glazbenicima, liječnicima, kulturnim djelatnicima. Saznavale su više o modi, a okušale su se i kao manekenke na modnoj reviji, ali i u kulinarstvu. Sve je to imalo utjecaja na proširivanje njihova interesa za razne sadržaje. U početku su htjele kroz tečajeve samo ovladati automobilom, a postigle su puno više.
Cvjetni rally
Žene su organizirale svoje natjecateljske ženske cvjetne relije, koji su prerasli u tradiciju. Bile su aktivne vozačice-natjecateljice, suci, publika i prenositeljice aktivnosti na žene Rijeke, Splita, Bjelovara, Karlovca, Bregane, Brežica i dr. Njihove predsjednice iz tih godina Vesna Orešković, Marija Jurjević i Mira Latin imale su puno smisla za razvitak raznih djelatnosti u Udruženim vozačicama, a natjecateljice u relijima iskazale su se osvajanjem prvih mjesta.
Godine 1982. AMK Maksimir osnovao je Sekciju žena, a prethodila su brojna okupljanja žena na raznim sadržajima koje je za žene provodilo Društvo.
U Zagrebu je počelo čestitanjem Dana žena, a nastavilo se organiziranjem seminara za žene u više autoservisnih radionica, organiziranje posjeta servisima, kulturnim priredbama, priređivanjem izleta, raznih predavanja. Članstvo AMD Maksimir u to vrijeme činilo je 20 posto žena, što je do tada bilo nezamislivo.
Malo statistike
Na čelu čak četiri tvrtke iz autoservisne djelatnosti nalazile su se žene, žene postaju instruktorice u autoškolama, te kontrolori u Stanicama za tehnički pregled vozila. Godine 1985., 27 žena vodi obrtničke radionice: autolimarske (3), autoelektričarske (2), vulkanizerske (8), akumulatorske (1), praonice automobila (7) i specijalizirane (6). Tih godina automoto društva vode samo muškarci, a danas su žene šefice u 12 autoklubova u Hrvatskoj.
Kada su upitane 1972. godine zbog čega žele naučiti nešto više o automobilima, žene su odgovorile: “Treba nam za odlazak na posao, opskrbu kućanstva, za razne aktivnosti djece… treba nam siguran auto više nego muškarcima.” U godinama sustavnog rada postigle su ostvarivanje svojih želja, ali su i proširile+ svoja znanja i interese iz više drugih područja.
Na slikama:
1. Iskazivanje zahvalnosti ženama za sve učinjeno na njihov dan organizirao je među prvima u Hrvatskoj AMD Maksimir kao svoju stalnu prigodu
2. Doživljaj glazbe ženama približila pjevačica Lada Kos i druge
3. Jedno od stotine sportskih natjecanja. U glavnoj ulozi: žene
4. Osnovni popravci automobila nisu više nepoznanica za žene