Kako izaći na kraj s teškim ljudima

pexels-photo

Često znam čuti da se netko žali kako je imao grozan dan jer je radio s teškim ljudima. S ljudima s kojima se nije moglo ništa dogovoriti. Jeste li ikada razmišljali o tome tko je za vas težak klijent i što možete učiniti da si olakšate poslovanje s istim, odnosno koji može biti vaš doprinos da takvih bude što manje. S druge strane, ako ste okruženi ne samo teškim klijentima već i kolegama i šefovima, možda je pravi trenutak da razmislite o tome što možete poduzeti po tom pitanju. Naravno, vodite računa o tome da promjena posla i bijeg ne bi smjeli biti rješenje upravo zato što takvih ljudi ima svugdje i velika je vjerojatnost da će vas slični dočekati i na novom radnom mjestu. Puno bolje rješenje bilo bi otklanjanja problema u samom korijenu.

Najveći problem predstavljaju očekivanja u  našim glavama. Jednostavnije rečeno, mi imamo unaprijed definirana očekivanja u svojim glavama o tome kakvi bi drugi ljudi trebali biti. Pritom zaboravljamo da smo svi različiti i često budemo razočarani. Kako bismo barem u jednom dijelu prevenirali takav osjećaj trebali bismo sagledati situaciju realno, razmisliti zašto se neka osoba ponaša tako kako se ponaša. Što nas je ponukalo da ju etiketiramo  kao „težak karakter“? Ima li u tome i naše krivice? Mogu li uopće stvari biti tako crno-bijele?

Ako se sve češće susrećete s takvim ljudima probajte razmisliti o potencijalnim rješenjima. Mi smo pokušali izdvojiti nekoliko savjeta za vas, kako biste što jednostavnije mogli krenuti u akciju s promjenama.

  1. Razmislite malo o tim ljudima kako biste ih što bolje razumjeli. Razmislite o tome što je utjecalo na njih da postanu upravo takve. Većina „teških“ suradnika može se svrstati u nekoliko kategorija te si i na taj način možete olakšati komunikaciju s njima:

Pesimisti– njima je uvijek najteže, uvijek imaju spreman odgovor zašto je sve „crno“.

Samoljubi– zaokupljeni isključivo samima sobom, nisu timski igrači.

Agresivci-imaju česte ispade bijesa i teško je surađivat s njima zbog straha da ne „eksplodiraju“.

Nepouzdani-teško se ostvaruje suradnja s njima jer se ne možete na njih osloniti.

Saboteri-što god pokušali, oni će pronaći načina da sabotiraju vašu ideju, nikad nije dovoljno dobro.

  1. Pokušajte promotriti ljude s kojima trebate surađivati, stavite se u „njihove cipele“ i saznajte zašto reagiraju na određen način. Ne samo da ćete dati priliku drugim ljudima da ih bolje razumijete, gledajte to kao novu priliku za osobni razvoj.
  2. Savjetujte se s nekim to je nepristran u toj situaciji. Dajte priliku da čujete da su stvari možda drugačije nego što ih vi doživljavate dok ste emotivno upleteni.
  3. Izbjegavajte svađe i prevelike rasprave. Dok ste emotivno uključeni u neku situaciju manja je vjerojatnost da problem riješite. Odmaknite se od problema na neko vrijeme, kad ste smireniji lakše ćete doći i do rješenja.

Za kraj, važno je da znate kako je rad s ljudima iznimno težak i kompleksan. Kako u svemu, tako i ovdje postoje dvije strane i pokušajte svojim sugovornicima dati priliku da pokažu zašto reagiraju na određeni način. Pružite im podršku i pokušajte zajednički doći do optimalnog rješenja za sve.

Autorica: Ana Meštrović, savjetnica za odnose s javnošću u Smart grupi s dugogodišnjim iskustvom u vođenju edukacija na području komunikacijskih vještina i HR – management (soft skills)

logo_smart_skola-potpisjpg