Sukobi u timovima

svadja 1

Sigurni smo da ne postoji menadžer koji se barem jednom nije našao u poziciji da mora rješavati sukobe među svojim članovima. Najveći izazov je kako pomiriti različite karaktere među članovima tima i postići da te različitosti ne utječu, barem ne previše, na funkcioniranje tima? Definicija kaže kako su timovi zajednice ljudi s različitim karakterima, vrijednosnim sustavima i općenito ciljevima u životu pa se čini da sukobi postaju neizbježni. Kada se ti sukobi zadrže na konstruktivnoj razini, u smislu da se unutar tima na neki način koriste za rješavanje određenih problemskih situacija to ne predstavlja problem. Ipak, ako se sukobi pretvore u međusobna podmetanja, izazivanje svađa i sl. takve situacije vrlo često se rješavaju samo raspadom timova.

Nekoliko je najčešćih vrsta sukoba u timovima i to oni u kojima su si članovi tima međusobno konkurencija gdje su naučili kako je njihova riječ ipak glavna  i teško se nose s tuđim mišljenjem u slučaju da se ono razlikuje od njihovog. Nisu svi sukobi u timovima nužno loši. Neki od njih mogu biti sasvim konstruktivni i surađujući, pogotovo ako svaka strana iznosi svoje stavove, čak i ako se to radi uz povišene tonove. Naravno, ako se prije donošenja konačne odluke razmotre sve opcije i donese odluka koja je najbolja za sve.

Ako ste vi jedan od sretnika koji često mora „presuditi“ kada se ne može doći do kompromisa, pripremili smo nekoliko savjeta kako si to možete olakšati.

  1. Postavite pravila! Jasno definirajte stvari koje su vam bitne i još važnije, one koje planirate izbjeći Na taj način ćete lakše imati situaciju pod kontrolom, posebno one koji često bez razloga znaju sabotirati rad tima, i raditi samo za svoju korist.
  2. Budite konkretni. Ne samo vi, već i ostali članovi tima. Dogovorite se da što konkretnije postavite ciljeve, kako se ne bi nepotrebno trošila energija i vrijeme svih članova. Usmjerite se na ono što vam je zaista bitno.
  3. Dogovarajte se! Dopustite da svi kažu svoje mišljenje, saslušajte ih otvorena uma i tek onda donesite odluku koja mora biti najbolje za sve članove u timu. Nemojte biti isključivi, ponekad osoba koja s odmakom gleda na situaciju može biti puno objektivnija od vas koji ste usmjereni isključivo na projekt.
  4. Odlučite kad je kraj. Ako vidite da su rasprave u timu krenule u neželjenom smjeru, baš vi morate biti onaj koji će reći da je dosta i odlučiti što je najbolje za vaš posao!

Imajte na umu da sukobi u timu nisu nužno loši. Oni vas potiču na tolerantnost, na taj način lakše počinjete uvažavati drugačija mišljenja, no svakako je važno prepoznati i pravu granicu u kojoj ćete zaustaviti potencijalne sukobe, kako ne bi nepotrebno prerasli u nešto puno veće.

Autorica: Ana Meštrović, savjetnica za odnose s javnošću u Smart grupi s dugogodišnjim iskustvom u vođenju edukacija na području komunikacijskih vještina i HR – management (soft skills)

 

logo_smart_skola-potpisjpg