U Zagrebu je u utorak počela u medijima najavljivana rasprodaja umjetničkih fotografija Galerije Badrov. Oko stare džamije su se mogli naći svi koji nešto znače u hrvatskoj fotografiji. Umjetnici, ljubitelji fotografije i veliki broj znatiželjnika, koje su privukli plakati „totalne rasprodaje“ vrzmali su se ispred ulaza, pili kuhano vino i čekali početak aukcije. Slike su se nudile po početnoj cijeni od 200 kuna.
– Zagreb ima dugogodišnju fotografsku tradiciju i vrsne umjetničke fotografe od Toše Dapca do Marije Braut i niza mladih izuzetno kvalitetnih autora te nikad u Zagrebu nije bio upitan interes za sve vidove fotografije od umjetničke do reportažne ili novinske, čemu ide u prilog velika posjećenost izložbi u Galeriji Badrov, ali i silni mailovi i potpora koja stiže posljenjih dana, – rekla je Nikica Badrov. – Što se tiče Gradskog ureda za kulturu, želim vjerovati da su pomogli koliko su mogli, a ako nisu, to ostavljam njima na savjest i promišljanje. Mjesečni troškovi održavanja galerije bili su previsoki i jednostavno se više nije moglo dalje.-
Slabo se tržilo
Iza plakata i svečanosti skriva se činjenica da Zagrepčani nisu prepoznali ovaj izričaj kao adekvatan za ukrašavanje svojih stanova i poslovnih prostora.
– Perspektiva fotografije je u mladim i kvalitetnim autorima koji će uvijek pronaći način da pokažu svoj rad. Osobno bih bila vrlo sretna kada bi ovo medijsko zanimanje, kojeg baš i nisam željela, bilo usmjereno prema gradskim ocima. Bilo bi dobro otvoriti, ako već ne muzej fotografije, što smatram da ovaj grad neosporno zaslužuje, a onda barem specijaliziranu galeriju za izlaganje fotografske umjetnosti, – ističe naša sugovornica.
Čini se da su Marija Braut, Tošo Dabac, Ivica Kiš, Ivan Posavec i drugi fotografi međunarodnog renomea desetljećima radili uzalud, barem što se tiče približavanja fotografije hrvatskoj publici. Prema riječima Nikice Badrov prodaja je na početku bila dobra, prva aukcija je donijela zaradu:
– Već na drugoj aukciji osjetio se lagani pad financijske moći publike koja voli i želi kupiti fotografiju. Na ovoj posljednjoj sve je jasno, ali sam ipak sretna što su fotografije koje su bile podcijenjene vrijednosti dospjele u prave ruke. Kupovali su građani, studenti, umirovljenici koji vole umjetničku fotografiju, a to si do sada nisu mogli priuštiti. Upravo iz tog razloga stavila sam prilično nisku početnu cijenu.
Nova lokacija u Gajevoj
Izložbe fotografija stranih i domaćih autora ipak neće u potpunosti zamrijeti. Neke od aktivnosti nastavit će se na drugoj lokaciji.
– S novcem od prodanih fotografija izdat ću publikaciju o izložbama u Galeriji Badrov. Zbog toga su mi i poklonjene, autori su željeli pomoći da lakše dođem do cilja. Nadam se, kad sve zbrojimo i oduzmemo da ću u tome uspjeti. Promocija je planirana za 6. prosinca, na Dan sv. Nikole u CroArtPhoto klubu u Gajevoj 25, – rekla je Nikica Badrov.
– Zagreb ima dugogodišnju fotografsku tradiciju i vrsne umjetničke fotografe od Toše Dapca do Marije Braut i niza mladih izuzetno kvalitetnih autora te nikad u Zagrebu nije bio upitan interes za sve vidove fotografije od umjetničke do reportažne ili novinske, čemu ide u prilog velika posjećenost izložbi u Galeriji Badrov, ali i silni mailovi i potpora koja stiže posljenjih dana, – rekla je Nikica Badrov. – Što se tiče Gradskog ureda za kulturu, želim vjerovati da su pomogli koliko su mogli, a ako nisu, to ostavljam njima na savjest i promišljanje. Mjesečni troškovi održavanja galerije bili su previsoki i jednostavno se više nije moglo dalje.-
Slabo se tržilo
Iza plakata i svečanosti skriva se činjenica da Zagrepčani nisu prepoznali ovaj izričaj kao adekvatan za ukrašavanje svojih stanova i poslovnih prostora.
– Perspektiva fotografije je u mladim i kvalitetnim autorima koji će uvijek pronaći način da pokažu svoj rad. Osobno bih bila vrlo sretna kada bi ovo medijsko zanimanje, kojeg baš i nisam željela, bilo usmjereno prema gradskim ocima. Bilo bi dobro otvoriti, ako već ne muzej fotografije, što smatram da ovaj grad neosporno zaslužuje, a onda barem specijaliziranu galeriju za izlaganje fotografske umjetnosti, – ističe naša sugovornica.
Čini se da su Marija Braut, Tošo Dabac, Ivica Kiš, Ivan Posavec i drugi fotografi međunarodnog renomea desetljećima radili uzalud, barem što se tiče približavanja fotografije hrvatskoj publici. Prema riječima Nikice Badrov prodaja je na početku bila dobra, prva aukcija je donijela zaradu:
– Već na drugoj aukciji osjetio se lagani pad financijske moći publike koja voli i želi kupiti fotografiju. Na ovoj posljednjoj sve je jasno, ali sam ipak sretna što su fotografije koje su bile podcijenjene vrijednosti dospjele u prave ruke. Kupovali su građani, studenti, umirovljenici koji vole umjetničku fotografiju, a to si do sada nisu mogli priuštiti. Upravo iz tog razloga stavila sam prilično nisku početnu cijenu.
Nova lokacija u Gajevoj
Izložbe fotografija stranih i domaćih autora ipak neće u potpunosti zamrijeti. Neke od aktivnosti nastavit će se na drugoj lokaciji.
– S novcem od prodanih fotografija izdat ću publikaciju o izložbama u Galeriji Badrov. Zbog toga su mi i poklonjene, autori su željeli pomoći da lakše dođem do cilja. Nadam se, kad sve zbrojimo i oduzmemo da ću u tome uspjeti. Promocija je planirana za 6. prosinca, na Dan sv. Nikole u CroArtPhoto klubu u Gajevoj 25, – rekla je Nikica Badrov.
You must be logged in to post a comment Login