Ako se ne tresu brda, ne vide munje i ne čuju gromovi – onda to nije prava ljubav. Ljudi koji ovako misle nisu u stanju razdvojiti seks od ljubavi: ljubav je seks, a seks je ljubav. Iz ovakvog vjerovanja proizlaze tri tipa ponašanja:
Promiskuitet
Za osobu koja izjednačava seks i ljubav, traženje prave ljubavi svodi se na traženje idealnog seksualnog partnera. Neke od promiskuitetnih osoba stalno mijenjaju seksualne partnere zbog kroničnog osjećaja usamljenosti i nevoljenosti. U seksualnom odnosu one imaju iluziju da su voljene, no nakon odnosa se ponovno suočavaju s osjećajem usamljenosti. Stoga ubrzo počinju tražiti novog partnera koji će im pružiti kratkotrajni osjećaj voljenosti.
Drugi promiskuitetni ljudi pokušavaju naći partnera koji će ih osloboditi seksualnih kočnica i problema. Umjesto da priznaju i rješavaju svoje probleme oni vjeruju kako je s njima sve u redu – jedini je problem što nisu pronašli pravog partera.
Seksualna pseudoljubav
Kada osoba pronađe odgovarajućeg seksualnog partnera vjeruje kako je pronašla pravu ljubav. Kako je za nju dobar seks isto što i ljubav, osoba ostaje u odnosu s tom osobom čak i kad ništa osim seksa ne valja. Kako je kvalitet seksa za njih dokaz prave ljubavi – oni zaista vjeruju da to mora biti prava ljubav bez obzira na sva ostala neslaganja i nesuglasice.
Seksualni raskid
Ukoliko se kvalitet, intenzitet ili frekvencija seksualnih odnosa smanje, ovakva osoba to uzima kao dokaz prestanka ljubavi i obično prekida odnos.
Da!
Ljubav i seks su dvije posve različite pojave. Osobe koje se ne vole mogu imati vrlo dobre seksualne odnose, a isto tako oni partneri koji se vole mogu biti seksualno inhibirani. Partnerska ljubav je moguća i onda kada nema nikakvih seksualnih odnosa.
Dakle, seks je važan onoliko koliko vi vjerujete da je važan, no treba znati da je seks ipak i – vještina. Maštovita. A kao svaka vještina stiče se vježbanjem, vježbanjem i samo vježbanjem, po mogućnosti – u paru. Ostale dijelove ljubavi je teže uvježbati.
Iz knjige: Srce moje i tvoje u ljubavi stoje
Autor(i): Dubravka Miljković, Majda Rijavec