Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Zanimljivosti

Autentičan i iscrpan prikaz sudskog procesa u hvaljenom i nagrađivanom filmu ‘Slučaj Goldman’ stiže u kina!

Sam film dobio je sveukupno 8 nominacija za Cesara uključujući i one u kategorijama najboljeg filma, režije i scenarija, a Worthalter je također osvojio i nagradu Lumiere za portret poznatog francuskog ljevičara Pierrea Goldmana.

Rođen 1944. godine u Lyonu koji se u to vrijeme još uvijek nalazio pod njemačkom okupacijom, u obitelji poljskih židovskih boraca otpora koji su se nastanili u Francuskoj, Pierre Goldman cijeli je svoj život posvetio borbi dostojnoj onoj koja mu je omogućila da preživi najranije ratne godine.

Kao pripadnik ekstremne ljevice, krajem 60-ih postao je dijelom revolucionarne utopije te se s društvom bliskih prijatelja upušta u razbojništvo. Godine 1969. optužen je za ubojstvo dvoje ljekarnika u Parizu, a pet godina poslije proglašen je krivim tijekom prvog suđenja. Konstantno tvrdeći da je nevin tijekom boravka u zatvoru napisao je knjigu “Nejasna sjećanja poljskog Židova rođenog u Francuskoj”, a godinu dana kasnije odobreno mu je drugo suđenje za potrebe kojeg je u svoju korist mobilizirao velik dio tadašnje intelektualne ljevice.

Francuski redatelj Cédric Kahn u hvaljenoj, napetoj i nagrađivanoj sudskoj drami SLUČAJ GOLDMAN rekonstruira upravo to drugo suđenje. Riječ je praktički o retoričkom epu koji se gotovo u cijelosti odvija unutar sudnice za koji je glumac Arieh Worthalter osvojio prestižnu francusku nagradu Cesar u kategoriji najbolje muške uloge.

Sam film dobio je sveukupno 8 nominacija za Cesara uključujući i one u kategorijama najboljeg filma, režije i scenarija, a Worthalter je također osvojio i nagradu Lumiere za portret poznatog francuskog ljevičara Pierrea Goldmana. Autentičan i iscrpan sudski proces prikazan u odličnom filmu SLUČAJ GOLDMAN koji pomalo podsjeća na još jednu ovogodišnju sjajnu sudsku dramu “Anatomija pada” u domaća kina stiže od ovog četvrtka, 21. ožujka.

Sudsku dramu SLUČAJ GOLDMAN zajedno su napisali Cédric Kahn, ujedno i redatelj filma, te Nathalie Hertzberg koja je tijekom prikupljanja dokumentacije sa suđenja ispisala prvu verziju priče na gotovo tri stotine stranica. Kasnije je tekst skratila na devedeset stranica iz čega su onda ona i redatelj napisali scenarij. Premda su, prema vlastitom priznanju, uzeli određenu slobodu prilikom pisanja pojedinih scena, velika većina dijaloga u filmu doslovna su kopija riječi i rečenica izrečenih tijekom pravog sudskog procesa.

Premijerno prikazan kao film otvorenja programa Director’s Fortnight na festivalu u Cannesu, SLUČAJ GOLDMAN spada u jedne od najhvaljenijih francuskih filmova godine s posebnim naglaskom na njegovu najveću zvijezdu – glumca Arieha Worthaltera koji ostvaruje ulogu karijere kao ekstremni ljevičar Pierre Goldman, čovjeka kojeg francuska povijest neće tako brzo zaboraviti.

Ne propustite

Zanimljivosti

CineStar će u Španskom nastaviti njegovati koncept „destination cinema“, tako će u novom kinu u Z Centru posjetiteljima ponuditi raznovrsne sadržaje od kojih su...