Talijanska tvrtka De Rigo, svjetski lider u dizajniranju, proizvodnji i distribuciji vrhunskih sunčanih i dioptrijskih naočala, predstavila je svoj četvrti i novi ženski brend. Danas razgovaramo s Barbarom De Rigo, direktoricom marketinga De Rigo Grupe.
Možete li nam reći što ili tko vas je inspirirao za jedan ovakav elegantan i ženstven brend?
Ono što nas je inspiriralo u slučaju Yalee bio je ženski svijet općenito. Naš je cilj bio stvoriti bezvremenski proizvod koji nadilazi modu i trendove. Željeli smo elegantan proizvod koji može potrajati sve vrijeme. Svaki je model posvećen ženama koje su svojim životima uspjele dati nešto svijetu, istaknuvši se po svojim životnim izborima, predanostima i ciljevima koje su postigle. Yalea je počast ženama različitog porijekla, kulture i dobi, a koje nisu nužno slavne.
Što Yalea označava?
Yalea je izmišljeno ime. Dolazi iz dubinske analize onoga što smo htjeli komunicirati putem brenda i njegove vrijednosti. Angažirali smo međunarodnu agenciju dajući joj sve smjernice koncepta i vrijednosti povezane s brendom. Ime je moralo biti vrlo prirodno, vrlo elegantno, vrlo ženstveno i slatko – zbog čega zvuči pomalo poput cvijeta – ali i moderno. “Y” utjelovljuje tu potrebu za modernošću, a ne kao tradicionalno slovo talijanske abecede. Također je dobio poseban tretman: inverzija slova stvara vizualni efekt koji je potrošaču privlačniji.
Vaš poslovni put je prilično zanimljiv. Rođeni ste u Cortini d’Ampezzo, popularnom zimskom odmaralištu. Volite skijati. Studirali ste jezike i književnost. Kako ste se našli u marketingu?
Ovim pitanjem ne govorim samo o svom poslovnom putovanju, već o svom životu. Da, rođena sam u Cortini D’Ampezzo, volim skijati, a studirala sam jezike i književnost. Međutim, moje poslovno putovanje nije započelo u marketingu, već u odjelu međunarodne prodaje, jer sam se htjela koristiti znanjem stranim jezicima, koji su mi oduvijek bili velika strast – voljela bih naučiti i kineski!
Prelazak u marketing bila je ideja koja mi je pala na pamet prije dvadesetak godina. Tvrtka De Rigo brzo se razvijala, a kada je portfelj naše marke počeo iznimno rasti, posljedično je bilo potrebno da određeni ljudi prate njegov razvoj. Stavila sam se na raspolaganje i upravljala svim aktivnostima kućnih brendova te započela svoj karijeru u marketingu kao Brand Manager kućnih brendova. Tu je sve počelo…
Kako je biti u obiteljskom biznisu? Koje su prednosti, a koji nedostaci?
Rad u obiteljskom poslu ima mnogo prednosti. Doista imate prednost i u samom početku. Vi ste u povlaštenom položaju – iako sam započela svoju karijeru radeći u skladištu njemačke podružnice. Nedostatak je to što, radeći u obiteljskom poslu, s puno članova obitelji u tvrtki, morate biti pažljivi kako biste uspostavili ravnotežu između posla i vaših osobnih odnosa i pokušali, iako to nije uvijek lako, odvojiti emocionalne i međuljudski/obiteljski odnosi iz vaših poslovnih aktivnosti.
Imate dvije kćeri. Gaje li i one interes za rad u De Rigi grupi?
Imam dvije prekrasne kćeri koje se jako razlikuju jedna od druge. Najstarija je upravo diplomirala Inženjering nanotehnoloških materijala i mislim da se ne vidi u obiteljskom poslu. Druga, mlađa kći je na zadnjoj godini srednje škole i možda je karakterno prikladnija za obiteljski posao, pa tko zna, možda će se jednog dana htjeti pridružiti tvrtki.
Podržavate društveno odgovorne projekte. Možete li nam za kraj reći koji Vam je projekt najdraži?
Kako bismo obilježili 40. obljetnicu postojanja naše tvrtke, kao obitelj odlučili smo stvoriti Zakladu – Fondazione De Rigo HEART ONLUS, čija je misija pružiti podršku mladima, omogućujući im da uživaju svoje neotuđivo pravo na zdravlje i obrazovanje, a istovremeno potičući njihov individualni razvoja subvencioniranjem umjetničkih i kulturnih aktivnosti.
Otuda i kratica H.E.ART (Zdravstveno obrazovanje i umjetnost za mlade).
Od 2018. godine realizirali smo mnogo projekata, neki više domaći, drugi više međunarodnog karaktera. Posljednji, lokalni koji me posebno ganuo, rad je sa sekcijom Talijanske unije slijepih i slabovidnih (UICI), a uz podršku Vision Dept -a, ekskluzivnog distributera proizvoda OrCam Technologies u Italiji, donirali smo sofisticirani visokotehnološki OrCam MyEye uređaj za desetak mladih slijepih i slabovidnih učenika te skorašnjih diplomaca s lokalnog područja.