Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Kultura

BLITZ Međunarodni festival izvedbenih umjetnosti

U srijedu 31. kolovoza u rovinjskom Multimedijalnom centru, glavni program BLITZa otvara sekcija Croatian Scene Focus s koreografkinjom Martinom Nevistić.

U srijedu 31. kolovoza u rovinjskom Multimedijalnom centru, glavni program BLITZa otvara sekcija Croatian Scene Focus s koreografkinjom Martinom Nevistić / O.N.E. koja se predstavom Apollonian vraća u 1969. i leti na Mjesec da bi od tamo promatrala Zemlju te se služi tom simboličkom referencom kako bi tematizirala postojeću krizu vizualnosti: «zasićenje slikama dokazuje nedostatak kapaciteta da se zamisli alternativa svijetu kakav je danas». U vezi sa svojim astronautskim iskustvom Russell L. Schweickart, pilot misije Apollo 9, je rekao: «Kad si vani u jednom od tih svemirskih odijela, zaista se nalaziš u svemiru. Nema granica onome što vidiš. Tamo je potpuna tišina i taj prekrasan pogled. U tom trenutku povijesti predstavnik si čovječanstva jer proživljavaš to iskustvo, na neki način, za ostatak ljudske vrste».

Krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća pojavile su se prve slike planeta Zemlje iz svemira, tada nazvane „plavom pikulom”, a postale su masovno dostupne nakon slijetanja na Mjesec 1969. godine. Ideja ljudske civilizacije kao ujedinjenog entiteta kojim ne vladaju rasne, klasne i druge identitetske podjele, nego se poima kao jedinstvena cjelina, dobila je svoju vizualnu reprezentaciju dvadeset godina prije svršetka Hladnog rata. Na neki način, već je slika Zemlje dobivena iz njezine orbite anticipirala kraj binarnog odnosa prema svijetu, te postala ikona globaliziranog svijeta kakav poznajemo danas iako je i ta slika još uvijek daleko od načela jednakosti kojima su stremili kontrakulturni pokreti iz vremena prvih letova u svemir. Let na Mjesec – i njegovo televizijsko posredovanje – označili su prekretnicu u načinu na koji je organizirana ljudska percepcija svijeta: čovjek je po prvi put vidio Zemlju „izvana“, iz perspektive njezina satelita, kao jedinstvo za sebe.

U svojem novom autorskom projektu Martina Nevistić pristupa toj problematici multimedijalnim odnosom prema koreografiji: sučeljavanjem snimljenog i izvedenog materijala nastoji se ukazati na činjenicu da današnjom komunikacijom upravljaju deteritorijalizirane slike bez jasnog subjekta gledanja. Na razini koreografije, problemu se pristupa stvaranjem materijala pomoću spekulacije o tijelima koja se prilagođavaju promijenjenim fizikalnim uvjetima, drugačijim gravitacijama i nepoznatim biosferama. Simbolička referenca leta na Mjesec pritom funkcionira kao okosnica pomoću koje postaje moguće ne samo tematizirati postojeću krizu vizualnosti nego i ispitati mogućnosti transformacije tog stanja.

O autorici

Martina Nevistić, rođena 1983. u Zagrebu, bavi se izvedbom, autorskim i pedagoškim radom. Osnivačica je O.N.E. umjetničke organizacije. Diplomirala je Organizaciju i menadžment u Zagrebu te ples na Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) u Austriji. Njen rad je kontinuirano podržan od HIPPa i Zagrebačkog plesnog centra, Udruge DOMINO/ Festival Perforacije i z/k/m-a. Članica je Zagrebačkog plesnog ansambla. Bavi se pedagoškim radom na području suvremenog plesa i joge, na domaćoj i međunarodnoj sceni.

Više

Zanimljivosti

Ovaj tragičan slijed događaja na filmskom platnu ovjekovječio je kultni francuski redatelj Jean-Jacques Annaud, u spektaklu Notre-Dame u plamenu, a koji je jučer, u...

Budi fit

Postoje treninzi koji su izvrsni za oblikovanje cijelog tijela, trošenje kalorija i sve uz veliku količinu zabave.

Video box 2

Film Space Jam: Nova legenda ćete moći pogledati u nekoliko termina u sinkroniziranoj kao i u originalnoj verziji, a za cijeli dan su osmišljeni...

Događanja

Čak sam naišla i na jedno istraživanje koje kaže da otprilike 60 posto žena iz SAD-a i otprilike 50 posto žena iz Europe tvrdi...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.