Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Trendovi

Čarolija i tajna privlačnost crvene boje kroz stoljeća

Proučavajući njezinu povijest i simboliku, otkrivamo tajne zbog kojih crvena boja postaje središnji junak umjetničkih remek-djela, revolucija, modnih trendova  i najljepšeg nakita.

Boje su važan dio našeg života jer svojom skrivenom čarolijom obavijaju naš um i emocije.  U bezbroj nijansi i tonova, one djeluju na našu podsvijest, podižu energiju, aktiviraju ili umiruju naše emocije. Primjerice, crvena boja može čak ubrzati puls, disanje ili povećati mišićnu napetost.

Osim psihološke, boje imaju i simboličku vrijednost tako svaka boja ima drugačiju prošlost i svoju priču. Zaronite u taj čaroban obojeni svijet, gdje crvena igra ključnu ulogu. Proučavajući njezinu povijest i simboliku, otkrivamo tajne zbog kojih crvena boja postaje središnji junak umjetničkih remek-djela, revolucija, modnih trendova  i najljepšeg nakita.

Magnetska privlačnost crvene boje

Jeste li znali da je crvena prva boja koju ljudi percipiraju, odmah nakon crne i bijele? To je boja koju bebe vide prvu prije svih drugih. Dominacija crvene odražava se i u načinu na koji su različite kulture i društva kroz povijest imenovali boje. Ljudi su imali najjače osjećaje prema crvenoj boji tisućama godina pa je nakon crne i bijele, ovo treća boja po redu koju su imenovali. S vremenom je crvena postala simbol moći, strasti, ljubavi, snage i ljepote.

Danas ju smatramo elegantnom, glamuroznom i bogatom, sinonimom strasti i energije,  a nastavlja nas  magnetski privlačiti  i poticati na akciju kao nijedna druga boja.

FREYWILLE nakit: boje, emocije i remek-djela

FREYWILLE umjetnici kroz svoje jedinstvene kreacije , poput ručno izrađenog nakita od emajla, desetljećima proučavaju snagu boja i njihovu simboliku, koja je protkana kroz najljepša remek-djela velikana slikarstva.

FREYWILLE kolekcije kreirane su kako bi odale počast slavnim umjetnicima i udahnule  dašak umjetnosti u svakodnevni život, no prije svega su kolorističnog i upečatljivog dizajna kako bi svaki trenutak života bio obasjan najljepšim emocijama.

Maštovite kombinacije boja pomno su odabrane sa svrhom da popravljaju raspoloženje, umiruju, vraćaju snagu i podsjećaju na snagu kreativnosti koja se skriva u svima nama. U ovom predblagdanskom ozračju, FREYWILLE nas vodi na putovanje kroz povijest crvene boje, a čija snaga i nevjerojatna ljepota dolazi do izražaja u nekoliko FREYWILLE kolekcija nakita: Hommage à Vincent van Gogh, set L’amandier rouge éclat   i Hommage à Claude Monet, setovi The Bridge i Giverny.

Tajna povijest crvene boje: od paleolitika do srednjeg vijeka

Poslije Altamire, sve je dekadencija, izjavio je poznati slikar Pablo Picasso nakon posjeta španjolskoj špilji Altamiri, poznatoj po brojnim crtežima na zidovima iz razdoblja paleolitika.   

Crteži životinja, posuda i ljudi napravljeni su bojenjem crvenim okerom na zidovima špilje. U Hrvatskoj se takvi crteži mogu vidjeti u Romualdovoj špilji u Istri koja je stara čak oko 30 000 godina.

Crvena boja se u antičkoj grčkoj kulturi vezala uz grčkog boga rata, Aresa te samim time i s borbom. Dugo vremena se zbog ove poveznice smatrala muškom bojom. U rimskoj kulturi crvena boja je označavala početak bitke. Često se pojavljuje na pločama rimskih careva i velikih vojskovođa, koristila se i za ukrašavanje interijera, a Rimljani su crvenu povezivali i sa svojim božanstvima Marsom i Venerom pa je predstavljala ljubav i vjernost.

U staroj je Kini bila boja sreće i života, a to se značenje zadržalo i do danas. Kinezi crvenu boju vežu i za element vatre, odnosno s dinamikom, vodstvom i samopouzdanjem. Kineski carevi su ju birali kao boju koja će njihovoj vladavini donijeti najviše blagostanja i sreće pa je često bila  zastupljena u kraljevskim ceremonijama.

Crvena, kao simbol Kristove krvi, imala je važnu ulogu u kršćanstvu i kršćanskoj ikonografiji.  Kardinali nose crvene haljine, a ta boja kao simbol ljubavi i trpljenja prevladava na odjeći i tekstilu kod određenih  javnih bogoslužja. U srednjem vijeku  kraljevi su također  nošenjem crvene boje pokazivali svoje Bogom dano pravo da vladaju.

Crvena je postala boja autoriteta, veličanstva i moći.  Karlo Veliki je na krunidbi nosio crvene cipele kao simbol vlasti, a njegova palača obojena u crveno je bila vidljivi simbol njegovog autoriteta  u  8. stoljeću.

Grimizno ruho nosili su kraljevi i kraljice kao što je i kraljica Elizabeta l. u 16.stoljeću, a kasnije gospoda i velikani. Interijer se također ukrašavao tkaninama grimiznog tona, zastorima, tepisima i detaljima koji su obogaćivali luksuzne prostorije, obično namijenjene za slavlja, gozbe i balove. Grimiz je označavao raskoš i uzdignutost od običnoga puka. Nakon pada monarhije, tu crvenu  boju su  preuzeli revolucionari diljem svijeta kao simbol novih sloboda i pobune.

Otkriće Meksika i najljepših tonova crvene 

Atraktivna crvena boja odjeće pripadnika starih indijskih civilizacija Asteka i Maja, zadivila je španjolske osvajače kad su krajem 15. stoljeća stupili na meksičko tlo. Međutim, način dobivanja boje dugo im je ostao tajnom. Podanici državica Meksičkog zaljeva plaćali su svome vladaru godišnji porez vrećama punim sitnih granula.

Smatrajući ta zrnca sjemenkama neke tropske biljke, Španjolci su ih nazivali grana cochinilla ili samo grana (zrnje). Međutim, radilo se o kukcima koji žive na kaktusu, a od osušenih tijela ženki dobivala se karminska boja košenila, koja i danas služi za proizvodnju karmina i karminske kiseline.

Grimizna ili karmin crvena najpoželjnija boja u svijetu mode

Grimiz, kao jarka boja, oduvijek je bio upečatljiv i nezaobilazan u modnom svijetu. Danas se grimiz upotrebljava kao vrlo profinjena i otmjena boja, posebno u visokoj modi gdje ističe uzvišenost i čvrst karakter, a ujedno i strastvenost i romantiku.

Primjerice, modna kuća Valentino čak ima vlastitu nijansu crvene– ime joj je Rosso Valentino te postoji od 1959. godine, kad je dizajner Valentino Garavani bio na samom početku karijere. Početkom ovog stoljeća brend je pokrenuo i liniju Red, koja odaje posebnu počast crvenoj. Time boja dobiva poseban status u kreativnosti talijanske modne kuće te danas često crvene haljine nazivamo ‘Valentinovskima’.

Crvena za sreću u ljubavi

Crvena je boja krvi i naših srca pa je stoljećima u različitim kulturama predstavljala simbol ljubavi i vjernosti. Mnoge kulture su smatrale da nošenje crvenog nakita donosi sreću u ljubavi. Primjer takvog nakita dolazi čak  iz 13.stoljeća prije Krista, a radi se o ogrlici izrađenoj od niske crvenih karneola koja okružuje raskošni zlatni ornament ukrašen  slikom egipatske božice Hathor, zaštitnicom ljubavi, ljepote, glazbe i sreće.

Nadalje, na rimskim vjenčanjima mladenke su nosile crvene šalove za sreću i vjernost u predstojećem braku, a u Kini se i danas smatra da crvena boja na vjenčanju donosi sreću. Mladenka nosi crvenu vjenčanicu, na crvenim nosilima ju donose do mjesta vjenčanja, te hoda po crvenom tepihu do oltara, a mladoženja ju mora poljubiti ispod crvenog vela.

FREYWILLE kolekcije nakita kao inspiracija za najljepše umjetničke kompozicije crvenih nijansi

FREYWILLE  svojim kolekcijama nakita na jedinstven način slavi bogatu povijest svih nijansi boja pretvarajući ih u inspirativne kompozicije nadahnute najljepšim ljubavnim i životnim pričama. 

Tako je dizajn  L’Amandier rouge éclat iz FREYWILLE  kolekcije Hommage a Vincent van Gogh  protkan simbolikom bezuvjetne ljubavi. Bujne i rascvjetane grane bademovog stabla prostiru se prema nebu kao simbol novog života, sreće i vjernosti. Nježno ih obavijaju bajkovite nijanse snažne crvene boje, ističući nevinost bijelih cvjetova dok svjetlucaju u svojoj punoj snazi na zlatnim granama koje sežu i dalje od neba.

Limitirane FREYWILLE kreacije možete razgledati i isprobati isključivo u ekskluzivnim FREYWILLE buticima, a među kojima je i FREYWILLE butik u Zagrebu, Preradovićeva 2. Za više informacija istražite i FREYWILLE online butik na www.freywille.com ili posjetite Facebook stranicu www.facebook.com/FREYWILLE.HR/.

  • Foto i kreativno vodstvo: Ante Odak
  • Model: Tia Maricuš, Talia Model
  • Make  up: Klara Stojanović
  • Kosa:  Frizerski studio Evelin

Ne propustite

Fashion report

Kod capsule sezonske garderobe naglasak je uvijek na kvaliteti, ne kvantiteti.

Trendovi

Kada je najpoznatiji hrvatski modni brand ELFS davne 2007. godine lansirali prvu plišanu trenirku, nisu mogli ni predvidjeti njezin nevjerojatan uspjeh i dugovječnost.

Trendovi

Iva Viljevac Jewellery, pod kreativnim vodstvom dizajnerice Ive Viljevac Toš, poznat je po svojoj jedinstvenoj estetici te predstavlja suvremenu ženstvenost kroz prepoznatljiv minimalistički pristup

Fashion report

Sinoć je u prepunom ambijentu Bure centra u Biogradu na Moru održana druga po redu modna platforma ModernA EclectiC.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.