Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Zdravlje

Chia sjemenke za zdravu energiju i mršavljenje

Chia sjemenke posebno su atraktivne kod ljudi koji žele smršavjeti, no zbog svojih nutritivnih vrijednosti trebale bi se naći na svakom jelovniku.

Chia sjemenke spadaju u skupinu najzdravijih namirnica na svijetu. Sjemenke su Chia (Satvia Hispanica) biljke iz porodice mente, koja se većinom uzgaja u Meksiku i Gvatemali. Uz to što su hit za zdravlje, a posebno ih vole i djeca zbog zanimljivog imena, neutralnog okusa i iznimne gelaste strukture koja nastaje u tekućini nakon svega 10 minuta. Pogodna je za sve dobne skupine, djecu od 3 godine pa sve do najstarije životne dobi.

Koje sve nutritivne vrijednosti sadrže chia sjemenke?

Omega-3 masne kiseline:  Chia sjemenke su bogate višestruko nezasićenim mastima, posebno omega-3 masnim kiselinama, što ih čini jednim od najbogatijih biljnih izvora tih masnih kiselina. Omega-3 masne kiseline iz chia sjemenki mogu pomoći u smanjenju upale, poboljšati kognitivne performanse i smanjiti  visoki kolesterol.

Vlakna:  Chia sjemenke su odličan izvor vlakana, s nevjerojatnih 10 grama u samo 2 žlice. To je jedna trećina preporučene dnevne količine unosa vlakana. Vlakna  snižavaju  kolesterol i reguliraju probavu.

Antioksidansi:  Chia sjemenke su bogate antioksidansima koji pomažu zaštititi tijelo od slobodnih radikala, starenja i raka.

Minerali:  Dvije žlice chia sjemenki sadrže 18 posto kalcija, 35 posto fosfora, 24 posto magnezija, a oko 50 posto mangana. Ove hranjive tvari koje sprječavaju hipertenziju i održavaju zdravu tjelesnu težinu posebno su važne za metabolizam i energiju.

Sitost:  Stvaraju osjećaj sitosti i zadovoljstva te pomažu smanjiti glad između obroka.

Bez glutena:  Chia sjemenke ne sadrže gluten ili žitarice.

Studija objavljena u “British Journal of Nutrition” pokazala je da Chia sjemenke kao dijetetski izvor masti mogu smanjiti trigliceride i razinu kolesterola u krvi, a povećati  HDL ili “dobar” kolesterol.  Također, Chia sjemenke mogu igrati važnu ulogu u reguliranju razine inzulina.

Kako najbolje djeluju chia sjemenke?

Vanjski sloj chia sjemenke „bubri“ kad se pomiješa s tekućinom i tako nastaje gel. Nakon 10 minuta spremne su za upotrebu. Mogu se konzumirati na više načina, umiješane u razne smoothije, namaze, pudinge, salate, s jogurtom ili jednostavno s običnom vodom.

Chia sjemenke posebno su atraktivne kod ljudi koji žele smršavjeti, no zbog svojih nutritivnih vrijednosti trebale bi se naći na svakom jelovniku. Dnevna preporučena doza chia sjemenki je 20 grama za odrasle, a za djecu ovisno o dobi – najbolje je savjetovati se s prodavačem ili nutricionistom. Primjerice za dijete od 10 godina preporučena dnevna doza je jedna žličica dnevno.

Prethodno namočene sjemenke nabubre i stvaraju sluz te:

  • gotovo trenutno pružaju osjećaj sitosti (jer su nabubrile i lagano se probavljaju),
  • pospješuju rad crijeva,
  • ubrzavaju probavu
  • ubrzavaju izlučivanje toksina te
  • sprječavaju zatvor

Kako sigurno konzumirati chia sjemenke?

Optimalan dnevni unos bio bi 1 do 1.5 žlicu chia sjemenki dvaput na dan. Bez obzira na nuspojave, chia sjemenke povoljno utječu na organizam stoga pravilnom konzumacijom mogu imati učinak na cjelokupno zdravlje.

Pritom je važno da chia sjemenke ne koristite kao jedini izvor vlakana. Pokušavate li izgubiti težinu imajte na umu da chia sjemenke sadrže dosta kalorija stoga ih konzumirajte minimalno.

Više

Darivanje

BeeVenom touch proizvodi su prirodni, sigurni i ne sadrže zabranjene supstancije.

Seks

Kad ljudi dožive loš orgazam, opisuju ga kao čisto fizičku reakciju bez užitka.

Duh i tijelo

Perfekcionisti zapravo ne žele biti savršeni, oni duboko u sebi, uslijed nesigurnosti, imaju potrebu izgledati savršeno drugima jer vjeruju da će ih samo tako...

Duh i tijelo

Jelena vodi javni dnevnik o PCOS - sindromu policističnih jajnika koji ima 1 od 10 žena.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.