Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Savjeti stručnjaka

Digitalno okruženje naša je svakodnevica! A koliko su naše oči spremne na to?

Čak 90% svih dobivenih informacija iz okoline dolazi putem osjetila vida. Naše je oko najvažnije osjetilo, a kroz njega stvaramo sliku okoline, percepciju svjetla, boja i dubine.

Svakoga dana, u prosjeku, provedemo više od 13.3 sati ispred digitalnih ekrana. Mobiteli, tableti, TV, digitalni zasloni, rotirajuće reklame u izlozima, digitalni satovi… izloženi smo im na svakom koraku. Kako naše oči reagiraju na to i treba li im dodatna zaštita?

Ovo, kao i ostala pitanja vezana uz zdravlje naših očiju, s razlogom se ističu kao važna povodom Svjetskog dana vida, koji ove godine obilježavamo 14. listopada.

Trebamo biti svjesni kako su upravo naše oči i zdrav vid dio našeg zdravlja

Čak 90% svih dobivenih informacija iz okoline dolazi putem osjetila vida. Naše je oko najvažnije osjetilo, a kroz njega stvaramo sliku okoline, percepciju svjetla, boja i dubine. No, nerijetko zanemarujemo važnost zdravih očiju, dobrog vida, prevenciju i zaštitu.

Prosječan korisnik provede čak 3 sata dnevno na društvenim mrežama i 8 sati za računalnom, ako se radi o osobama kojima je to u opisu posla. Isto tako, zabilježeno je da dosta korisnika svoje slobodno vrijeme provodi ispred TV-a, pretražujući sadržaje na računalu, Youtube-u ili se ponovno vraća društvenim mrežama. Takav povezan život i izloženost UV i ultra-ljubičastom svjetlu ostavlja velike tragove na zdravlje očiju, jer je već 5 sati dnevno pred ekranima previše, odnosno dovodi do zamora očiju.

Koji je utjecaj lošeg svjetla na naše oči?

Svjetlo dolazi iz različitih izvora i u različitim formama. Ono je neophodno za naš život, ali sva svjetlost nije dobra, odnosno korisna. Upravo suprotno. Neka svjetlost, kao što je štetna UV i plavo-ljubičasta svjetlost, zapravo im šteti, može ubrzati starenje rožnice i pospješuje oksidativni stres što ujedno pospješuje i makularnu degeneraciju, ali i tumor.

Kako zaštititi oči od štetnog svjetla?

  1. Uvedite u svakodnevicu pravilo 20-20-20: Svakih 20 minuta gledanja u ekran napravite pauzu od 20 sekundi gledajući u predmet udaljen barem 6 m (preporuka 20 m)
  2. Prilagodite svjetlost na ekranu na minimum
  3. Jednom godišnje posjetite stručnjaka za vid i provjerite svoje oči – povodom Svjetskog dana vida u tijeku je besplatna provjera vida u Essilor partner optikama
  4. Potražite rješenja u obliku naočala sa specijaliziranim naočalnim lećama koje će vam pomoći u zaštiti očiju ispred ekrana

Prvi znakovi zbog kojih bi se trebali zapitati o zdravlju vaših očiju su zamagljeni fokus, slabiji noćni vid i poteškoće prilkom vožnje u sumrak, sve teže privikavanje s tame na svjetlost, problemi prilikom čitanja, zamor očiju i glavobolja, dvostruka slika i osjećaj pritiska u oku. Na Svjetski dan vida zapitajte se kad ste posljednji puta bili na kontroli vida i rezervirajte novi termin kod svog stručnjaka za vid. Brinite za svoje oči. Izaberite najbolju zaštitu i prevenirajte probleme nastale izloženosti lošem svjetlu.

Oblikujte svoje naočale prema osobnim potrebama na www.essilor.hr/isprobajte-virtualno-svoje-essilor-lece i uživajte u dobrom svjetlu.

Pročitajte još

Duh i tijelo

Eterična ulja, te ugodne supstance koje se mogu fino raspršiti, udahnuti ili nanijeti na kožu, jednostavan su, ali vrlo učinkovit, način borbe protiv zimskog...

Savjeti stručnjaka

Svi koji imaju neke bolesti bi se prije uzimanja CBD ulja TREBALI konzultirati sa svojim liječnikom te tako spriječiti moguće nuspojave.

Budi fit

Trčanje je idealan kardio trening, koji ojačava mišiće i djeluje na poboljšanje općeg fizičkog stanja i psihičkog stanja.

Zdravstveni karton

Očima bilježimo sve slike koje kasnije pretvaramo u uspomene.

Advertisement