Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Fashion report

Fashion (Re)search – Standardi ljepote u modnoj industriji

Čak 63% žena tvrdi da modna industrija promiče nerealna očekivanja

S više od 20.000 sudionika iz 9 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska, GLAMI, vodeća modna platforma za pretraživanje modnih proizvoda, predstavlja rezultate dosad „najosobnijeg“ istraživanja kojem je cilj razumjeti korelaciju između ponude, kupovnih navika i odnosa potrošača prema vlastitom tijelu.

Uključivost (svih oblika i veličina tijela) i dostupnost (odjeće i dodataka za sve skupine potrošača)

U današnjem brzom i „vizualno privlačno“ orijentiranom svijetu, svijest o tijelu pojavila se kao snažan koncept koji utječe na način na koji percipiramo sebe i bavimo se modnom industrijom. Jedna od glavnih tema prošlog desetljeća svakako je zagovara li modna industrija realne standarde tijela? Čak 63% žena tvrdi da modna industrija promiče nerealna očekivanja, ali samo 41% muškaraca slaže se s njima.

Zanimljivo je da je na pitanje jesu li ti standardi nerealniji za jedan spol nego za drugi, 61% muškaraca izjavilo da su standardi podjednako nerealni i za muškarce i za žene, što je veći postotak od udjela žena (43%) koje su odgovorile na isto pitanje. Postotak žena koje smatraju da su standardi za žene nerealni veći je od onog muškaraca koji misle isto (50% VS 21%). Ali postoji nešto u čemu se muškarci i žene slažu – većina (80% žena i 62% muškaraca) vjeruje da modni trgovci imaju odgovornost uključiti ljude različitih oblika tijela u oglašavanje kako bi se potrošači osjećali uključenijima.

S pozitivne strane, čini se da su nedavne kampanje poznatih svjetskih ‘’inclusive’’ brendova zamijećene budući da nešto više od polovine GLAMI-jevih ispitanika smatra da brendovi nude modele različitih veličina i oblika. No je li uključivost vodeći čimbenik za odluku o kupnji? Očigledno nije. Ljudi se uvijek vraćaju osnovama i traže ono što najbolje odgovara njima i njihovim potrebama. Na pitanje “Jeste li ikada prilikom kupnje modnih artikala dali prednost robnim markama koje promiču uključivost svih oblika i veličina tijela?” nešto manje od polovice ispitanika (43%žena i 44% muškaraca) odgovorila je “Ne, to nije imalo značajnu ulogu u mom donošenju odluka, samo tražim odjevni predmet koji mi pristaje”.

Srebrni val u modnoj industriji? Mit ili stvarnost?

Očito je da u svijetu mode i ljepote postoji velika potražnja za starijim modelima, odnosno ženama srednje i starije dobi (ženama u 60-im, 70-im, 80-im, pa čak i 90-im). Takozvani srebrni val („silver wawe“) već je prisutan na modnim pistama najvažnijih svjetskih modnih prijestolnica.

Ali je li taj trend vidljiv i svakodnevnom potrošaču, a osobito starijim osobama koje u postpandemijskoj eri podjednako koriste izbor online kupovine? Osjećaju li se zastupljenima? Odgovor je ne.

Rezultati istraživanja GLAMI-ja pokazuju da žene u 5 od 9 zemalja smatraju da su stariji i sredovječni tjelesni tipovi najmanje zastupljeni u oglašavanju. Ova nedovoljna zastupljenost može utjecati na njihovu percepciju i osjećaj pripadnosti modnoj industriji. Važno je da trgovci u modnoj industriji prepoznaju potrebe različitih skupina potrošača i uključe ih u svoje marketinške strategije. Raznolikost i dostupnost modnim trgovcima i brendovima mogu donijeti veću lojalnost i povjerenje potrošača, kao i pomoći im izgraditi snažan brend koji se odražava u njihovim vrijednostima.

Ne propustite

Moda

Fashion&Friends, najpoznatiji multibrand koncept kao i  Fashion Company, vodeća modna kompanija u jugoistočnoj Europi slavi, a kada Fashion Company slavi, slavimo svi!

Trendovi

Nazivaju ga trendom, no tihi luksuz (eng. quiet ili silent luxury) mnogima je životna modna filozofija.

Fashion report

Novom kampanjom Answear želi naglasiti svoje pozicioniranje kao brend koji se usredotočuje na visokokvalitetne proizvode i odabrane premium brendove.

Fashion report

Najljepša FREYWILLE impresionistička cvjetna rapsodija je kolekcija nakita Hommage à Claude Monet.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.