Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Putovanja

Generaciji Z putovanja su bitnija od materijalnih stvari

Provedeno je i globalno istraživanje o putnicima generacije Z, među 22.000 ispitanika iz 29 zemalja, među kojima je i 600 ispitanika iz Hrvatske. Rezultati istraživanja ne pokazuju samo planove za putovanja pripadnika generacije Z, već i poveznicu tih planova s njihovim planovima za budućnost.

Generacija Z ( znate ono, naša djeca koja su sad u dobi od 16-24) upravo stupa u odraslu dob i spremna je otkriti svijet, a na pripadnicima ove generacije počiva i budućnost. Generacija Z tema je mnogih predviđanja (uglavnom, poslovnih predviđanja) i brojne su pretpostavke o njezinu ponašanju, no što njezini pripadnici kažu o sebi?

Provedeno je i globalno istraživanje o putnicima generacije Z, među 22.000 ispitanika iz 29 zemalja, među kojima je i 600 ispitanika iz Hrvatske. Rezultati istraživanja ne pokazuju samo planove za putovanja pripadnika generacije Z, već i poveznicu tih planova s njihovim planovima za budućnost.

Ambiciozni pustolovi

Usprkos tome što su mnogi pripadnici generacije Z tek postali punoljetni, mnogi već znaju kakva putovanja žele:

  • Generacija Z ima optimističan pogled na putovanja – 67% globalnih pripadnika te generacije i čak 89% njih iz Hrvatske uzbuđeno je zbog svih odredišta koja će posjetiti u budućnosti
  • Čak 50% pripadnika generacije Z iz Hrvatske u sljedećih deset godina želi posjetiti barem tri kontinenta, a 36% ih planira studirati ili živjeti u nekoj drugoj državi (40% žena i 32% muškaraca)
  • Pripadnici generacije Z (globalno) odlikuju se odvažnošću – 56% njih na putovanju želi iskusiti neku pustolovinu kao što su paragliding ili bungee jumping, a 52% njih želi posjetiti neku ekstremnu lokaciju
  • Pripadnici generacije Z također se ističu time što će više njih u odnosu na druge generacije naučiti nešto novo na putovanju u sljedećih deset godina i tako poboljšati svoje vještine (33% ispitanika)
  • Generacija Z iz Hrvatske ne želi samo naučiti nove vještine – 50% putnika koji putuju unutar svoje zemlje smatra da im to pomaže da nauče i otkriju nešto novo o sebi
  • Pripadnici generacije Z iz Hrvatske unutar svoje zemlje žele putovati u Istru (58%), Dubrovačko-neretvansku županiju (53%) i Splitsko-dalmatinsku županiju (50%)

Spremni su putovati sami

Mnogi mladi putnici već obilaze svijet sa svojim obiteljima – jedan od troje putnika generacije Z u Hrvatskoj (36%) kažu da putuju s obitelji jer im to omogućava putovanja koja si inače ne bi mogli priuštiti. No kako se pripremaju napustiti obiteljski dom, sada žele putovati sami.

  • Ovoj je generaciji samostalnost prioritet. 36% pripadnika generacije Z u Hrvatskoj u sljedećih 10 godina planira barem jedno solo putovanje (25% žena i 27% muškaraca)
  • Želja za solo putovanjima pripadnika Generacije Z iz Hrvatske očituje se i u željama više od četvrtine njezinih pripadnika (27%), koji su izjavili da radije putuju sami (više od ostalih generacija), a 25% njih žele otići na solo backpacking putovanje ili uzeti godinu slobodnu od obveza.

Već imaju popise želja

Dvije trećine pripadnika generacije Z iz Hrvatske (62%) već je sastavilo popis želja za putovanja (ono što žele posjetiti ili učiniti za života). Kad je riječ o pripadnicama generacije Z u Hrvatskoj, njih 64% već je sastavilo ovakav popis (60% muškaraca).

Različiti su razlozi za sastavljanje popisa želja za putovanje:

  • Oni maštaju: više od polovice (56%) pripadnika te generacije u Hrvatskoj kažu da uživaju u maštanju o svim odredištima koja će posjetiti za života
  • Beskonačni popisi: jedan od deset (6%) kaže da im je zadovoljstvo otputovati na neko od odredišta sa svog popisa želja jer nakon toga mogu početi dodavati nova odredišta. Zapravo, čak 43% osoba generacije Z iz Hrvatske planira ostvariti barem pet epskih putovanja sa svog popisa želja tijekom sljedećih deset godina
  • Praćenje odličnih odredišta: Gotovo jedna trećina (31%) njih kaže da im popis želja služi za lakše praćenje odličnih odredišta u koja mogu otputovati, a za koja prije nisu čuli
  • Inspirira ih Instagram: 44% osoba generacije Z iz Hrvatske dobilo je inspiraciju za vlastitu pustolovinu nakon što su online vidjeli kamo influenceri putuju

Sastavljanje popisa želja za putovanja ne otkriva samo namjeru za putovanjem u novo odredište, ono također daje i dublji uvid u općenitije ponašanje ove generacije kad je riječ o putovanjima. Za 38% osoba iz generacije Z u Hrvatskoj koje nemaju popis želja, razlozi se također razlikuju:

  • 21% njih smatra da se njihove preferencije prečesto mijenjaju, a to se odražava i na odredišta u koja žele otputovati
  • Četvrtina (25%) tih putnika kaže da se impulzivno odlučuje na putovanje te da ne planira unaprijed
  • Iznenađujuće je da što je najmanje vjerojatno da će putnici generacije Z, u odnosu na sve ostale demografske skupine, reći da nemaju popis želja jer se impulzivno odlučuju na putovanje
  • Zapravo, od 36% pripadnika baby boom generacije (osoba starijih od 55) koji kažu da nemaju popis želja za putovanja, 24% navodi da preferiraju impulzivno otići na putovanje – što predstavlja najveći postotak među svim generacijama koje su sudjelovale u anketi. Milenijalci (osobe u dobi od 25 do 39) također se impulzivnije odlučuju na putovanje od generacije Z (19%). Generacija X (osobe u dobi od 40 do 54) impulzivniji su vezano uz putovanja od generacije Z.

Pazite sad – odnos putovanja i životnih ciljeva

Generacija Z odrasla je u vremenu u kojem su tijekom posljednjeg desetljeća globalne financijske i ekonomske turbulencije gotovo postale norma, tako da je razumijevanje stajališta te generacije o financijama (osobito toga kako planiraju trošiti novac tijekom sljedećih pet godina) korisno mjerilo za razumijevanje njihova općenitog pogleda na život.

Troje od četvero putnika generacije Z iz Hrvatske smatra da je putovanje nešto u što se uvijek isplati uložiti. A kada se gleda prioritiziranje, tema „putovanje i razgledavanje svijeta” za ovu je generaciju jedna od najvažnijih kada se gleda način na koji bi htjeli potrošiti novac (69%).

Štednja za ulaganje u dodatno obrazovanje ili profesionalnu obuku dospjelo je na drugo mjesto, a zanimljivo je da su se na posljednjem mjestu u poretku našle dizajnerska odjeća, cipele i dodaci.

Više

Putovanja

Putovanja su nova iskustva koja nas čine cjelovitima jer se hranimo pozitivnim emocijama.

Putovanja

Provela sam tri dana i dvije noći u stogodišnjoj stanciji Sparagna, učeći kako napraviti domaće njoke i istarsku maneštru od bobići dok osluškujem tišinu...

Putovanja

Zahvaljujući specifičnosti Zemljine orbite, svake četiri godine dobivamo dodatan dan, 29. veljače.

Putovanja

Booking.com objavio je dobitnike svoje nagrade Traveller Review Awards koja se dodjeljuje već 12 godina.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.