Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

GLAMI.hr donosi Fashion (Re)search: evaluacija kupovnih navika Hrvata

 GLAMI.hr, jedinstvena modna tražilica koja se oslanja na umjetnu inteligenciju, proveo je istraživanje, Fashion (Re)search, pomoću kojeg možemo saznati kako Hrvati evaluiraju prethodnu godinu kada su u pitanju preferencije kod online shoppinga, otkrivanje novih brendova i još mnogo toga.

Tijekom prethodne godine obilježene pandemijom, svaka je industrija osjetila njen utjecaj, pa čak niti modna industrija nije bila izuzetak. Tijekom karantene mnogima kupovina, osobito kupovina modnih artikala, nije bila među prioritetima, te u određenom razdoblju u Hrvatskoj ona nije bila niti moguća. U tom razdoblju moguć je bio jedino online shopping, a nakon „povratka u normalnost“, trgovine su i dalje radile prema posebnim epidemiološkim uvjetima, poput ograničenja broja osoba u prostoru, što je promijenilo iskustvo tradicionalne kupovine.

S obzirom na to da se radi o jedinstvenom razdoblju za modnu industriju, ali i e-trgovinu, zanimljivo je istražiti i saznati kako su se u njemu snašli Hrvati, te koliko su im se promijenile kupovne navike, osobito kada je u pitanju online shopping. GLAMI.hrjedinstvena modna tražilica koja se oslanja na umjetnu inteligenciju, proveo je istraživanjeFashion (Re)search, pomoću kojeg možemo saznati kako Hrvati evaluiraju prethodnu godinu kada su u pitanju preferencije kod online shoppinga, otkrivanje novih brendova i još mnogo toga.

Jesmo li kupovali više u prethodnoj godini?

Modna industrija iskusila je jedan od najtežih utjecaja ograničenja vezanih uz COVID-19 pandemiju. Tvrtke koje su računale na porast prodaje u 2020. godini odjednom su se našle u situaciji sa smanjenim brojem kupaca što je nanijelo ozbiljnu štetu njihovoj financijskoj stabilnosti. No, je li situacija ista na hrvatskom tržištu? Redovnu kupovinu modnih proizvoda kroz cijelu godinu, odnosno u zadnjih 12 mjeseci, nastavilo je 48% ispitanika, dok je 29% njih kupovalo samo po potrebi, npr. kada je staru ili strganu obuću bilo potrebno zamijeniti s novom. Kada su u pitanju promjene kupovnih navika, 35% ispitanika je kupovalo više ili mnogo više nego prethodne godine, a 9% ispitanika kupovalo je mnogo manje. Najčešći razlozi za smanjenje kupovine bili su nedostatak prilika za nošenje nove odjeće i obuće (50%) te financijska ograničenja (34%). A kada su u pitanu razlozi zbog koji Hrvati češće kupuju, bolja sniženja i više ponuda bile su među glavnim razlozima (42%), ali ih je i odlično i jednostavno iskustvo online kupovine motiviralo da kupuju više proizvoda (42%).

Pandemija kao glavni promotor online kupovine

Pandemija je bila jedan od glavnih promotora kada je u pitanju uspješnost online kupovine modnih proizvoda te je ubrzala razvoj e-trgovine širom svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. U posljednjih 12 mjeseci čak je impresivnih 93% ispitanika kupovalo modne artikle putem interneta, a 29% njih je nakon početka pandemije prvi puta kupilo modne proizvode putem interneta.

Ključni atributi online kupovine za kupce

Tijekom prošle godine besplatna dostava do kuće postala je jedan od najbitnijih aspekata online shoppinga što je potvrdilo 37% ispitanika. Osim toga, postale su bitnije i povoljne cijene (33%), popust na omiljene brendove (33%), brza dostava i mogućnost plaćanja tijekom preuzimanja iste (28%), dobra cijena u odnosu na kvalitetu (27%) te efikasna korisnička služba (21%), npr. brza komunikacija s trgovinom u slučaju problema s narudžbom ili dostavom.

Iako je online shopping u posljednjih 12 mjeseci procvjetao, ipak postoje nedostaci iz perspektive korisnika zbog kojih ne vole takav način kupovine, poput teškog određivanja veličina (43%), dodatnog plaćanja za dostavu (43%) i nemogućnosti viđenja i opipavanja proizvoda uživo (40%). Traperice, hlače i kratke hlače čak je 51% ispitanika navelo kao kategorije koje je najteže kupovati, a prate ih cipele (36%) te donje rublje i kupaći kostimi (25%). Ove kategorije proizvoda su tradicionalno najpoznatije kada je u pitanju potreba za isprobavanjem jer su njihova veličina i način prianjanja bitni, no one svejedno predstavljaju zanimljivu i korisnu informaciju te ostavljaju prostora za napredak online trgovine. Neke od njih su već bile proaktivne te nude opciju dostave pri kojoj je moguće artikle isprobati kod kuće i vratiti ih, ili opciju isprobavanja proizvoda na web stranici pomoću proširene stvarnosti (eng. augemented reality).

Pandemija kao dobra prilika za nove brendove i dizajnere

Online shopping omogućuje ljudima da stalno otkrivaju i isprobavaju nove brendove te se postavlja pitanje znači li to završetak lojalnosti prema brendovima. Nove brendove putem interneta je otkrilo, ali i kupovalo 75% ispitanika. Ljudi nove brendove otkrivaju na web stranicama pomoću pretraživanja i ponuđenih proizvoda (69%), ali i putem društvenih mreža (43%) što potvrđuje da optimizirana e-trgovina, ispravna prisutnost na društvenim mrežama i mix marketing kanala za promociju mogu pridonijeti otkrivanju i pretraživanju čak i malim ili nepoznatim brendovima.

Čekamo sniženja, smanjujemo količinu kupljene robe, ali i dalje pazimo na kvalitetu

Izazovna situacija u kojoj se nalazimo, sa sobom je donijela i ekonomsku krizu. Kako je prethodno navedeno, mnogi nisu imali razloge ili prilike za kupovinu te su je zato minimalizirali u posljednjih 12 mjeseci. No, mnogi su je smanjili zbog financijske situacije te odlučili štedjeti kada je u pitanju moda, što je potvrdilo 70% ispitanika koji su odgovorili da su pokušavali štedjeti, neki u manjoj, a neki u većoj mjeri. A 23% ispitanika nije niti pokušavalo uštedjeti. Glavni način štednje bio je čekanje akcija i sniženja na omiljenim brendovima kod 81% ispitanika, što inače nisu radili, dok su drugi kupovali proizvode povoljnijih brendova (23%) i smanjili količinu kupljene robe (18%). Iako je kupovina second-hand proizvoda u zadnjih nekoliko godina postala svojevrsni trend, zanimljivo je istaknuti da je samo 3% osoba na taj način odlučilo štedjeti. Mnogi su odlučili štedjeti, te su zbog toga kupovali na sniženjima ili od povoljnijih brendova, no to nije utjecalo na kvalitetu kupljenih proizvoda tijekom pandemije u odnosu na razdoblje prije nje. Da je kvaliteta i dalje važnija od kvantitete potvrdilo je 71% ispitanika.

A osim promjena u kupovnim navikama te rasta e-trgovine, GLAMI Fashion (Re)search istraživanje je potvrdilo i promjenu u modnim trendovima. Tenisice, trenirke, hoodie majice i tajice bili su najčešće nošeni artikli u posljednjih 12 mjeseci obilježenih pandemijom.

Iz svega navedenog možemo zaključiti da su se u određenoj mjeri promijenili trendovi i kupovne navike Hrvata, te da smo se generalno više prebacili u online svijet i više kupovali iz udobnosti vlastitog doma. Što nas onda čeka u budućnost? Saznat ćemo uskoro.

Istraživanje je provedeno prvi put u Hrvatskoj u razdoblju od 8. do 12. travnja 2021. godine, a u njemu je sudjelovalo 2.372 ispitanika, korisnika GLAMI.hr platforme i pratitelja na pripadajućim društvenim mrežama.

Written By

Trendovi

Ovogodišnja jesensko-zimska sezona naginje jednostavnosti, što se očituje i u paleti boja.

Fashion report

Na temelju analize kupovnog ponašanja svojih korisnika u partnerskim trgovinama, GLAMI.hr identificirao je najpopularnije kategorije i brendove koji su dominirali u pretraživanjima i kupnjama...

Fashion report

Modna tražilica GLAMI.hr provela je još jedno istraživanje koje otkriva kako inflacija utječe na navike kupovanja modnih brandova među hrvatskim potrošačima.

Fashion report

Rezultati su dio projekta „Fashion (Re)search“, niza istraživanja tržišta temeljenih na redovitom prikupljanju podataka, čiji je cilj pružiti aktualne i relevantne informacije medijima i...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.