Sanjajte veliko i budite hrabre

Promjene su jedina stalna stvar u našim životima. Situacija oko COVID-19 nam je pokazalo koliko u ovoj izjavi ima istine.

Marko Zovko, novi Direktor prodaje Adriatic regije u Avonu ovoj je situaciji morao pribrojiti i prelazak u novu kompaniju i nove poslovne izazove. Zanimalo nas je kako se dobar lider uspijeva snaći u ne samo novom poslovnom okruženju, nego i s izazovima pandemije te koliko je pri tome važno iskustvo i društvena odgovornost svakog od nas.

S više od 20 godina iskustva u prodaji u različitim kompanijama i na različitim pozicijama, što je ono najdragocjenije što ste kroz takvo iskustvo stekli?

Moj je prvi posao bio prodaja robe koju sam vozio u kombiju. Osobno, smatram to iskustvo najdragocjenijim, to je fakultet prodaje i trebao bi ga proći svatko tko misli graditi svoj put u prodaji. Da stavim u kontekst za sve milenijalce i Z-generaciju, vratite se unatrag 20+ godina: nerazvijeno lokalno tržište bez velikih lanaca supermarketa, KAMovi još nisu ni postojali, vladale su male, nezavisne i nepovezane trgovinice kojih je bilo više od 20.000. Dnevno sam ulazio u više od 30 objekata i vodio “godišnje pregovore” sa svakim vlasnikom osobno… Bilo je tu stvarno različitih situacija, prilagođavanja, pa i učenja komuniciranja.

U takvom okruženju ili se izgradiš i isplivaš kao prodavač ili te tržište uguši. Smatram to stvarno odličnim počecima karijere koji su mi puno pomogli da danas dođem gdje jesam.

 

Nedavno ste došli u Avon, na poziciju Direktor prodaje Adriatic regije. U kojem trenutku i kako znati da je došlo vrijeme promjene? Zadesio vas je baš i ovaj poseban poslovni trenutak: pandemija Covid-19, kako ste se snašli u novom okruženju? Kad je vrijeme za promjenu?

Radeći isti posao duži vremenski period (5+ godina), dolazi do zasićenja. Mislim na trenutak kada znate što će biti vaši izazovi u lipnju 2021. godine, znate kako ćete reagirati, snalaziti se s limitiranim resursima… jednostavno nema novih poslovnih izazova. Ako je vaša firma organizacijski plitka te nemate prostora za vertikalan/horizontalan razvoj, a znate da želite promjenu, onda je došlo vrijeme. Ovo naravno ovisi o karakteru ljudi, neki su zadovoljni s takvom poslovnom situacijom, što je isto u redu. Ja ipak tražim nove izazove.

Kako sam tek došao u Avon i pripremao se za preuzimanje svoje pozicije, Covid-19 postao je katalizator priprema i promjene: morali smo prilagoditi poslovne planove i procese te brzo reagirati na novu situaciju. U dosadašnjem poslovnom iskustvu nekoliko sam puta bio bačen u vodu i uvijek sam situaciju uspio prihvatiti i zaplivati.

Rekao bih da sam se i u Avonu snašao dobro (iako bi bilo najbolje pitati moje kolege), poznato mi je tržište kozmetike kao i kanal distribucije – direktna prodaja, tako da nije bilo velikih iznenađenja, samo prilagodba.

Kako se Avon kao kompanija suprotstavlja problemima vezanim uz poslovanje tijekom Covid-19 situacije?

S ponosom mogu reći da je Avon kao kompanija sa srcem reagirao brzo i s empatijom. Sve poslovne procese smo preusmjerili na digitalne kanale pa i mobilno naručivanje, našim Avon Ladies smo osigurali sigurnu dostavu na kućni prag koja zadovoljava najstrože kriterije suzbijanja pandemije i to sa sniženom cijenom dostave.

Prilagodili smo poslovanje novonastalim uvjetima i fokusirali se na svakodnevno potrebne proizvode za cijelu obitelj – dobro znane Avon proizvode iz kategorija kao što su toaletna njega te njega kose i kože.

Poznato je društveno-odgovorno poslovanje Avona, a ovo jesu posebno teška vremena. Je li i što konkretno Avon učinio kako bi pomogao svojim korisnicama, ali i društvu u cjelini?

Kako nam je društvena odgovornost u srcu kompanije, uz stalno obećanje da stvaramo bolji svijet za žene, nije trebalo puno da pokrenemo i konkretne akcije pomoći. S obzirom na to da je vrlo brzo definirana najugroženija skupina ove pandemije, tako smo i mi željeli konkretno pomoći te smo svojim 65+ predstavnicama donirali više od 150.000 proizvoda, u više od 30.000 domaćinstava u cijeloj Adriatic regiji.

Ove smo se godine fokusirali i na borbu protiv nasilja nad ženama kroz kampanju #SpeakOut. Dogodilo se da je tijekom pandemije forsirana izolacija dovela do porasta nasilja nad ženama u vlastitim domovima te smo i zajedničkom globalnom #IsolatedNotAlone kampanjom pozvali sve vlade svijeta i svakog od nas da pomogne u ovoj borbi.

Avon donacijom od 1 milijun dolara za borbu protiv nasilja nad ženama konkretno pomaže tamo gdje treba, te je i Udruga U.Z.O.R. u Hrvatskoj jedan od primatelja, uz donaciju od 300 Avon proizvoda potrebnih za žrtve u skloništu i funkcioniranje podrške žrtvama.

Htio bih naglasiti, jer je važno znati, da se njihov broj za pomoć 0800 333 883 može nazvati 24/7.

 

 

 

Avon je postao dio Natura&Co, četvrte kozmetičke kompanije po veličini u svijetu. Što to znači za Avon u Hrvatskoj i regiji?

Ovo spajanje je odlična stvar za Avon. Avon je ulaskom u Natura&Co grupu, u kojoj su još i Natura, The Body Shop i Aesop, dobio stabilnost i podršku velike grupacije koja će nam omogućiti da nastavimo transformirati poslovanje i povećamo Avonov pozitivan utjecaj na tržištu. Gledajući na portfolio brendova u Natura&Co grupi, njihove kanale distribucije, geo pokrivenost i digitaliziranost, vidimo savršene razmjere zajedničkog poslovanja. Svaki od brendova u klasteru donosi neku od komparativnih prednosti i upravo to je benefit koji će Avon u Hrvatskoj i regiji materijalizirati u narednom periodu.

Savjeti za poslovni uspjeh?

Dream big – sanjajte veliko, budite hrabri, imajte plan. Poslovni uspjeh je maraton, samo vjerujte u sebe. Sretno!