„Abeceda zdravog odrastanja – Emocionalni razvoj djece“ je novi edukativno-razvojni projekt koji organizira edukacijska platforma Mliječni Zub u suradnji s Janom. Ova inicijativa, pod stručnim pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, traje od rujna 2024. do ožujka 2025. godine i nastoji potaknuti stvaranje zdravih navika kod djece predškolske dobi kroz važna razvojna područja. Zdrav emocionalni razvoj izuzetno je važan za prve godine djetetova života. Kroz različite edukativne formate cilj projekta je podizanje kompetencija odgojitelja, stručnih suradnika vrtića i roditelja vezanih uz poticanje najmlađih na usvajanje zdravih životnih navika.
Tri faze projekta: edukacija, projektni rad i nagradni natječaj
Projekt se sastoji od tri faze: online edukacije roditelja i odgojitelja, praktičnog rada odgojitelja s djecom i nagradnog natječaja. Besplatna video predavanja, nastala u suradnji s pedagozima i stručnjacima poput Brune Šimleše, sociologa i pisca, te Martine Sokač, odgojiteljice i savjetnice za odgoj, pružaju roditeljima i odgojiteljima ključne informacije o važnosti emocionalnog razvoja djece i savjete kako te informacije primijeniti u svakodnevnom životu. Druga faza projekta fokusira se na praktičan rad odgojitelja s djecom unutar vrtića. Projektne aktivnosti uključuju osmišljavanje pjesmica, predstava, igrokaza, likovnih aktivnosti i mnogih drugih kreativnih prijedloga, a najbolji projektni radovi na kraju ciklusa bit će nagrađeni. Tijekom trajanja projekta, prijavljene skupine imat će mentorstvo i podršku pedagoških stručnjaka.
U projektu mogu sudjelovati odgojne skupine djece u dobi od 1 do 5 godina iz svih dječjih vrtića i registriranih obrta za čuvanje djece u Republici Hrvatskoj, a prijaviti se mogu putem web stranice platforme Mliječni Zub.
Kapljice kao sjajan alat za izražavanje neugodnih emocija
Prepoznavanje vlastitih emocija temelj je za izgradnju autentične osobnosti te je ključan za emocionalno sazrijevanje djece. Projekt prati edukativna slikovnica „Male kapi od velike važnosti“ koja prikazuje emocije kroz likove u obliku kapljica. Jana uvodi i nove etikete za svoja Jana Kids pakiranja koje pomažu djeci izraziti emocije crtajući na njima svoju jedinstvenu kapljicu – superkapljicu – kojoj mogu dati ime i dodijeliti joj supermoć.
„Na nama odraslima je da budemo odgovarajuća podrška djeci u cijelom spektru emocija – sreće, tuge, straha, ljutnje i mnogih drugih. Prihvaćanje svih emocija, uključujući i one manje ugodne, ključno je za njihov emocionalni razvoj. Kada djeca prepoznaju i imenuju svoje osjećaje, lakše ih izražavaju i razumiju. U tome im mogu pomoći mali likovi, kapljice, koje simboliziraju različite emocije. Kroz kapljice veselja, tuge, srama i ponosa, najmlađi mogu naučiti prepoznavati svoje emocije, razvijati emocionalnu pismenost i učiti kako se s njima nositi“, ističe Ana Lakić, direktorica marketinga i razvoja Jamnice plus.
Partnerstvom s „Abecedom zdravog odrastanja“, Jana aktivno nastavlja poticati razvoj zdravih navika kod djece i odraslih. Fokus na emocionalni razvoj, kao dio šire misije brenda, uključuje i kampanju „Osjeti svoje ja“. Ova kampanja naglašava važnost autentičnosti, potičući pojedince da prepoznaju svoje snage, slabosti, strasti i interese te ih izraze na način koji odražava njihovu unutarnju istinu, bez prilagođavanja društvenim normama ili strahu od osude, čime se doprinosi njihovom emocionalnom rastu i samospoznaji.