Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Trendovi

Kako će Hrvati kupovati tijekom Black Friday popusta?

Hrvati će blagdansku kupovinu u najvećem broju obaviti online, ali će im zbog ograničene kupovne moći cijena biti glavni kriterij kod odabira proizvoda i za ove blagdane.

Tijekom proteklih nekoliko godina e-trgovina je postala značajni dio globalnog maloprodajnog kolača. Kao i mnoge druge industrije maloprodaja je bila primorana na digitalizaciju poslovanja uslijed sve veće online prisutnosti potrošača. No čitav se proces digitalizacije dodatno ubrzao tijekom prošle godine uslijed pojave pandemije COVID-19.  Budući da je pandemija promijenila gotovo sve aspekte naših života, pa tako i način na koji kupujemo, 2020. godina je protekla u znaku online kupovine te su trgovci mahom prebacivali fokus na uspostavu i optimizaciju e-trgovina. Čak 67% ispitanika preferiralo je online kupovinu prije pandemije, a da je taj trend i dalje prisutan pokazuje i novo Fashion (Re)search istraživanje jedinstvene modne tražilice GLAMI.hr.

Unatoč otvorenim trgovinama, većina Hrvata bi svoje modne favorite potražila u e-trgovinama

Trend online kupovine nastavio je rasti od ranih dana pandemije i čini se da ubrzava digitalizaciju modne industrije stvarajući sve veće povjerenje kupaca u online kupovinu, a što dokazuje i podatak da biraju online kupovinu u odnosu na offline kupovinu. Naime, kada postoji mogućnost kupnje u fizičkoj trgovini u odnosu na online narudžbu iz iste trgovine, većina bira online (55%).

Razlozi za online kupovinu su brojni, a kao glavni se ističe povoljnija cijena. 37% ispitanika potvrđuje kako im je na internetu lakše usporediti cijene i tako odabrati najjeftiniji artikl, dok drugi tvrde da im je to ugodniji način kupovine, i to njih 34%. Među razlozima preferiranja online kupovine su raznolikost brandova i trgovina online (25%), brži pronalazak traženih artikala uz filtere i mogućnost pretraživanja (27%) te veći izbor veličina modnih artikala (30%). Mogućnosti e-trgovine ubrzane su digitalnim napretkom tijekom prošle godine. Poslovanje s klijentima poboljšano je tehnologijom u trgovini i online, a personalizacija i podaci došli su u prvi plan, pa je stoga zanimljiv i podatak da 72% ispitanika smatra bitnim jedno svojstvo koje posjeduje modna tražilica GLAMI.hr, a to je pretraživanje artikala putem slika.

Iako su trgovine otvorene i još traje postupak cijepljenja, 41% ispitanika bi u slučaju pojavljivanja nove trgovine istražili ponudu i obavili kupovinu online, dok bi 39% njih istražilo, otišlo isprobati i kupiti artikle fizički u trgovinu. Više od pola ispitanika (55%) bi napustili trgovinu ako je prevelik broj ljudi u njoj, što pokazuje da se ljudi i dalje žele držati sigurne udaljenosti. Čak 55% Hrvata će božićne poklone odabrati online jer smatraju da im je tako lakše i jednostavnije.

Black Friday obilježit će impulzivna kupnja, a potrošači popuste vide kao idealnu priliku za kupovinu božićnih poklona

Kao i prethodnih godina potrošači će ponovo rušiti sve rekorde na Black Friday, koji ove godine pada 26. studenog i na mnogim je tržištima veliki ulazak u blagdansku šoping groznicu. Istraživanje je pokazalo da svega 2% Hrvata ne zna što je najpoznatiji „praznik kupovine“, tj. Black Friday. Tijekom godina je Black Friday u Hrvatskoj postao sinonim za velika sniženja i odličnu kupovinu, bez obzira radi li se o kupovini božićnih poklona, obnavljanju garderobe ili kupovini onoga što potajno želimo tijekom godine.

Tradicionalno su među najpopularnijim kategorijama proizvodi iz segmenta elektronike, ali prema istraživanju 73% Hrvata planira kupovati modne artikle tijekom Black Friday-a. Također, istraživanje je pokazalo kako više od polovine Hrvata božićne poklone kupuje krajem studenog i u prvom tjednu prosinca, što se poklapa s Black Friday i Cyber Monday popustima. Hrvati će blagdansku kupovinu u najvećem broju obaviti online, ali će im zbog ograničene kupovne moći cijena biti glavni kriterij kod odabira proizvoda i za ove blagdane.

Potrošači će kupovati impulzivno. Naime, 58% ispitanika neće unaprijed formirati listu artikala za Black Friday kupovinu, nego će tijekom Black Friday perioda gledati najbolje ponude koje im se sviđaju. Svega 21% ispitanika će prethodno napraviti listu želja omiljenih artikala.

Istraživanje je provedeno krajem rujna na području cijele Hrvatske, a u njemu je sudjelovalo 2063 ispitanika, korisnika GLAMI.hr platforme i pratitelja na pripadajućim društvenim mrežama.

Više

Fashion report

U Ullu Popken stigla je nova kolekcija koja donosi eleganciju u novoj dimenziji.

Beauty report

Najočekivaniji shopping event godine sada je pred nama, od mode do visoke tehnologije pa do dizajna, primamljive ponude počinju pristizati na web stranice...

Trendovi

Black Friday je u Argentumu krenuo i očekuju te super popusti do 40%!

Zanimljivosti

Modna platforma GLAMI.hr provela je još jedno istraživanje kojim otkriva kakva su razmišljanja hrvatskih potrošača o kupovini modnih komada odjeće i obuće nadolazećeg Black...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.