Kako ćemo putovati nakon koronavirusa?

Kretanje nam je, trenutno, prilično ograničeno, pa je teško zamisliti kako će izgledati putovanje kad se sve ovo završi. Globalna razina pandemije koronavirusa čini je posebno pogubnom, ali putnička se industrija izvukla kod prošlih kriza, pa stručnjaci vjeruju da će se ponovno dogoditi isto, piše CNN.

“Ljudi se nisu promijenili. Još uvijek žele ići na neka mjesta, ali će biti puno oprezniji u pogledu onoga što rade”, rekao je Adam Blake, profesor ekonomije i šef istraživanja na Odjelu za turizam i ugostiteljstvo na Univerzitetu Bournemouth u Velikoj Britaniji te dodao: “I trebat će ih ne samo uvjeravati da je sigurno putovati, već će morati vidjeti i stvarne fizičke promjene koje će učiniti putovanjem sigurnijim”.

Za sada ne znamo kada će i kako proći pandemija. No, nakon što se kriza javnog zdravstva poboljša, putnici će također vidjeti strmi pad cijena kako bi ih ponovo pokrenuli, kažu analitičari.

Osam stvari koje će putnici vjerojatno doživjeti nakon što industrija uspije okrenuti svoje motore u smjeru oporavka.

1. Krstarenja će biti jeftina

Putnici kojima je ugodno krstarenje pronaći će vrlo niske cijene, rekao je Christopher Anderson, profesor poslovnog fakulteta u hotelu Cornell University’s Hotel School u Ithaci, New York.Izazov će biti u privlačenju novih kupaca na krstarenje, “što će biti od presudne važnosti za opstanak”, rekao je on, nakon globalnih vijesti o izbijanju koronavirusa na brodovima, ograničenjima putovanja i zatvorenim lukama.

Anderson je sugerirao da bi rekonfiguriranje nekih novih brodova koji su još u izgradnji s većim kabinetima i manjom gustoćom putnika mogao biti način za privlačenje novih kupaca. Smanjivanje usluge postavljanja hrane za goste i naginjanje prema la carte blagovaonica može biti još jedan način da se uvjere putnici koji su skeptični prema krstarenjima, rekao je.

2. Čistoća, čistoća i opet čistoća

“Svi, bilo da se radi o krstarenju, smještajima ili hotelima, morat će promijeniti način na koji promatraju i čiste okoliš”, rekao je Anderson.Jan Freitag, stariji potpredsjednik kompanije Lodging Insights naglašava sanitarne mjere. Bez obzira znači li to da sredstva za čišćenje ruku trebaju biti posvuda ili redovno dezinficirati tvrde površine, “postojat će jasno uspostavljen režim kako bi se ljudi osvijestili “, rekao je Freitag.

3. Cijene će pasti

Cijene hotela u SAD-u pale su za 30% od 21. ožujka, prema Freitagu, i cijene će se definitivno spustiti prije nego što se ponovno vrate.

Historijski, u vremenima velike neizvjesnosti, poput 2001. nakon napada 11. 9. ili nakon završetka recesije 2009., bilo je potrebno dvostruko duže da se cijene soba vrate, nego što je bilo potrebno da se spuste na najnižu točku, rekao je Freitag.

Ne predviđa kolaps niti jednog segmenta američkog hotelijerstva, ali bit će poremećaja u smještajima koji će u mnogim slučajevima biti nevidljivi gostima.

4. Putnici će se osjećati sigurnije u hotelima nego iznajmljenim prostorima

Anderson kaže da bi spas za hotele mogla biti neugodnost putnika zbog alternativnih mogućnosti smještaja, poput Airbnb-a i drugih mjesta za najam, jer se ta mjesta moraju boriti sa strogim standardima čišćenja.

5. Potražite niže avionske karte i praznije avione

Ljudima će biti ugodnije putovati avionom ako su manje puni, kaže Anderson.

“Ako doista želimo to preokrenuti, aviokompanije moraju letjeti s praznim srednjim sjedištima i cijene su dramatično niže od onoga što smo imali prošlog ljeta”, rekao je

6. Oni koji putuju avionom imat će veću fleksibilnost rezervacije – neko vrijeme

Anderson očekuje da će aviokompanije – koje su produžile niz mjera kako je napredovao koronavirus – i dalje biti manje stroge s naknadama za otkazivanje i promjene – neko vrijeme.

“Dok uđemo u 2021. godinu, vratit ćemo se starom načinu “, rekao je on.

7. Poslovna putovanja mogu potaknuti oporavak aviokompanija

Iako će se mnogim tvrtkama doslovno olakšati vođenje sastanaka, Anderson očekuje da će želja za osobnim dogovorom pomoći poticati oporavak zrakoplovnih kompanija.

“Vjerujem da je ljudima potrebna interakcija, a moguća je dulja stanka u redovitom poslovnom prometu ako krene zračnim putovanjem dok ljudi izgleda vrate u posao i stvore mogućnosti”, rekao je.

8. Etičniji pristup turizmu

Overturizam, održiva putovanja i okoliš bili su teme o kojima se u svijetu putovanja najviše razgovaralo prije širenja koronavirusa.

“Na ovo se možemo vratiti na mnogo odgovorniji i etičniji način kada se završi kriza”, rekao je Greenberg.