Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Dobar posao

Kako se nositi s uredskim tračevima?

Što učiniti ako ste na radnom mjestu okruženi ljudima koji su skloniji negativnim tračevima? Što ako ste meta upravo vi?

Istraživanje objavljeno u časopisu Social Psychological and Personality Science pokazalo je da su tračevi većinom neutralnog karaktera – njih čak tri četvrtine. Tračevi su najčešće bili jednostavno razmjena informacija. No, kad su tračevi malicioznog karaktera, širenje laži, obrtanje istine – to je druga, problematičnija situacija – simptom toksične radne atmosfere koji treba ukloniti.

Reagirajte odmah

Što učiniti ako ste na radnom mjestu okruženi ljudima koji su skloniji negativnim tračevima? Što ako ste meta upravo vi?

Joseph Grenny za Harvard Business Review čitateljima savjetuje da na trač reagiraju čim ga čuju. Očito, ne želite da se ‘uredska drama’ vrti oko vas, a situacija će vas mučiti reagirali ili ne.

“Ključan trenutak u rješavanju problema s tračevima jest onaj u kojem ga čujete, a ne nakon što ga čujete”, pojašnjava. “Vi odlučujete hoćete li dozvoliti da se tračanje nastavi ili ćete tračere pozvati na red.” Općenito, i kad niste predmet trača, Grenny savjetuje da se postavite kao da jeste. Ako ne želite slušati oblajavanje svojeg kolege, zaustavite sugovornika čim krene.

Ako pomislite da se tračevi o drugima ne tiču vas, u krivu ste. Osobe koje s vama dijele najnovije sočne detalje iz tuđeg života, isto tako pričaju i o vama.

Suočite se s osobom koja širi trač

Doznate li da određena osoba o vama širi neistine ili jednostavno loše priča o vama, priđite joj i suočite je s time. Umjesto da direktno prigovorite za priče, prvo pitajte osobu ima li nekih problema s vama, jeste li je uvrijedili i slično.

Ako ste ikad, direktno ili indirektno, prozvali osobu koja o vama širi neistine, primijetili ste da im je bilo neugodno. Jako neugodno. Sigurno ni vama nije lako u toj situaciji, ali vjerujte da je njima gore. Štoviše, vi ćete nakon svega osjetiti olakšanje.

Nemojte pritom biti bezobrazni. Budite uljudni, ali čvrsti. Osoba koja probleme s vama rješava tako što o vama širi neistine vrlo vjerojatno to ne radi zato što se osjeća sjajno i samopouzdano. Radi to iz nesigurnosti i/ili dosade. Jeste li možda zaposleni na poziciji koju ta osoba želi? Privatno ste postigli nešto o čemu ta osoba mašta? Osoba jednostavno voli gledati dramu oko sebe?

Čak i da je u pitanju jednostavna, čista zloba, i dalje nema razloga da se spuštate na njihovu razinu. Očuvajte svoj moralni integritet.

Sjetite se, osoba koja ima potrebu voditi tuđe brige je osoba koja nema ponuditi ništa svoje i kojoj je život prilično nezanimljiv. Drugi su jedino o čemu ima pričati. To što se neka osoba namjerila na vas znači da ste vi ti koji imate nešto ponuditi i da je to smeta. Ljudi koji vode sadržajne živote nemaju potrebe spuštati druge. Ne zaboravite to!

Direktno porazgovarajte o problemu

Konačno, koji god odgovor osobe s druge strane bio, jednostavno joj ispričajte što se dogodilo – suočite je s vlastitim ponašanjem iskreno i direktno. Dodatno je zamolite da se prvo vama požali na probleme prije nego što to kreće činiti alternativnim kanalima.

Ako ste cijelo vrijeme smireni i pristojni, ne zaboravite da ste vi ti koji držite situaciju u svojim rukama.

Hoće li vam se ta osoba iza leđa dobro nasmijati? Vjerojatno. Od osobe koja širi laži ni ne možete očekivati nešto bolje. No, u ovoj ste situaciji vi moralno superiorni, a svaki mogući svjedok to vidi i prepoznaje. Ponašanje druge strane ne utječe na to. Vi ste ti koji ste se postavili korektno, pristojno i bez agresije. Vama se ništa ne može staviti na teret. Ako situaciju dignete do HR-a ili nadređene osobe, ne možete ispasti ‘negativac.’

Svi ovi savjeti ne čine se kao nešto inovativno. Ni nisu. To su jednostavno provjerene metode nošenja s neugodnim situacijama na radnom mjestu na koje je uvijek dobro podsjetiti.

“Nema garancije da će tračevi prestati ako im ovako pristupite”, napominje Grenny. “No, jamči da ćete postati dio rješenja, a ne dio problema.”

Jedan po jedan trač dovodi do toksične radne atmosfere, one u kojoj nema povjerenja među članovima tima. Ako znate da će svaka vaša rečenica potencijalno biti krivo protumačena ili namjerno izokrenuta, koliko ćete volje imati za komunikaciju s timom? Privatno, sigurno nimalo. Poslovno, sve manje i manje. I nećete biti jedini.

Izvor: womeninadria

Više

Moj dom

Kada je u pitanju radni prostor, riječ je o jednom od osnovnih uvjeta za rad svakog stručnjaka, pa stoga postavljamo visoke standarde kada je...

Dobar posao

Uopće nije važno je li vaš pogled na život ‘polupuna’ ili ‘poluprazna’ čaša, činjenica je da je izazov kreirati pozitivan stav.

Savjeti stručnjaka

Uz malo više brige i dobru organizaciju moguće je isplanirati adekvatnu prehranu i u nepovoljnim uvjetima kakvi još uvijek vladaju u našem okruženju.

Zanimljivosti

U ovom članku opisane su tri vrste burnouta – preopterećenje, nedostatak izazova i zanemarivanje – članak pruža čitateljima znakove na koje treba pripaziti i...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.