Kako spriječiti umor

izvori vitamina c

Nećemo se lagati kada kažemo kako umor može smanjiti vašu radnu učinkovitost, koncentraciju, negativno utjecati na rad, pa čak i na privatni život.

Stručnjaci tvrde kako su najčešći uzroci umora promjene u ciklusu spavanja te nedostatak vitamina važnih za obnovu imuniteta.

Mali trikovi za pobjedu nad umorom

  • doručkujte obilno
  • jedite češće u manjim obrocima
  • pijte puno vode tijekom cijelog dana i kada niste žedni
  • čajevi i tople juhe
  • izbjegavajte slatke deserte nakon glavnih obroka
  • smanjite unos kofeinskih i energetskih napitaka i alkohola

Kako bi naš organizam funkcionirao i borio se s umorom, trebamo piti najmanje osam čaša vode dnevno, osjećali mi žeđ ili ne. Poželjno je i smanjiti unos kave u organizam. Svakodnevni boravak na svježem zraku i suncu nas razbuđuje i obnavlja, ali i čini sretnijima, pa pokušajte što je češće odabrati šetnju umjesto automobila ili izlet u park umjesto gledanja filma.

Popravite ritam spavanja

Ako vam se poremetio ciklus sna, ne posežite za tabletama. Pokušajte ga korigirati prirodnim načinima. Nekoliko sati prije odlaska na spavanje izbjegavajte alkohol i kofein te gledanje televizije i korištenje mobitela i računala. Radije to vrijeme provedite uz laganu glazbu ili čitanje knjige.

Iako se tijekom dana možete osjećati sasvim iscrpljeno, pokušajte izbjeći popodnevno spavanje. Već sat vremena drijemanja za vrijeme dana može otežati uspavljivanje navečer i poremetiti zdravi ritam spavanja.

Pokrenite tijelo tjelovježbom

Bilo koje vrijeme je odlično vrijeme da donesete odluku o redovitom bavljenju nekom tjelesnom aktivnošću. Ako se osjećate previše umorno, nemojte se upuštati u iscrpljujuće sportove već radije krenite polako, od svakodnevne šetnje ili laganog jogginga.

Topliji dani omogućit će i duži boravak na suncu što znači i veću sintetizaciju važnog vitamina D. Iskoristite lijepo vrijeme za duge šetnje ili lagani jogging, pozovite obitelj i prijatelje na zajedničke aktivnosti u prirodu ili jednostavno naviku ispijanja kave prenesite iz udobnosti dnevne sobe na balkon ili terasu.

Ojačajte imunološki sustav

Osim što nas slab imunitet čini umornima i razdražljivima, otvara nas i mogućim napadima bakterija i virusa. Kako biste ojačali imunitet, opskrbite se vitaminom C kojim obiluju agrumi poput limuna, naranče i grejpa, ali i povrće poput kupusa, cvjetače i prokulice. Pokušajte unos namirnica bogatih ovim vitaminom rasporediti kroz dan u tri porcije.