Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Dobar posao

Majke mogu imati sve ako rade kod odgovornih poslodavaca

Svečano su objavljene kompanije koje su prošle postupak neovisne procjene postojećih praksi i koje će u sljedećih godinu dana temeljem dobivenih preporuka uz već niz postojećih pozitivnih politika implementirati nove odgovorne prakse u domeni odgovornosti prema obitelji i rodnoj jednakosti.

Svečano su objavljene kompanije koje su prošle postupak neovisne procjene postojećih praksi i koje će u sljedećih godinu dana temeljem dobivenih preporuka uz već niz postojećih pozitivnih politika implementirati nove odgovorne prakse u domeni odgovornosti prema obitelji i rodnoj jednakosti.

Kompanije koje su stekle pravo korištenja osnovnog MAMFORCE COMPANY® Standarda su Hrvatski Telekom, INA i 24sata. To značajno priznanje odgovornosti prema zaposlenima svečano je uručila predsjednica Instituta za istraživanje i edukaciju – Zaposlena mama, mr.sc. Dijana Kobas Dešković. Svečanoj dodjeli je prisustvovao i ministar rada i mirovinskog sustava prof. dr.sc. Mirando Mrsić, dr. med. koji je u okviru resornog ministarstva u protekle četiri godine podržao razvoj politika koje omogućavaju kvalitetniju ravnotežu privatnog i poslovnog života i rodnu jednakost. Svečanoj dodjeli prisustvovala je i predstavnica HUP-a i Global Compact mreže Hrvatska Nataša Novaković, savjetnica glavnog direktora za tržište rada i razvoj ljudskih potencijala.

Povodom svečanog primanja novih članica u klub Mamforce kompanija Dijana Kobas Dešković je izjavila:“Kad smo prije četiri godine započeli s inicijativnom bilo je teško naći sugovornike koji razumiju zašto su teme koje donosimo na stol važne. Sad je već svima jasno da je pitanje mogućnosti usklađenja privatnog i poslovnog života izuzetno važno za zdravlje i angažiranog zaposlenih, a time i produktivnost kompanija. Također, rodna jednakost se konačno prepoznaje kao ekonomska varijabla koja doprinosi konkurentnosti kompanija i nacionalnih gospodarstava. Izuzetno nam je drago da smo s MAMFORCE inicijativom zajedno s kompanijama koje nas prate pomogli pogurati tržište bliže trendovima razvijenih zemalja. Svaka nova kompanija donosi novu vrijednost zahvaljujući čemu zajedno brže rastemo.“

Tim povodom, direktorica Sektora upravljanja ljudskim resursima u Ini, Vladimira Senčar Perkov je izjavila: „Kao jedan od vodećih poslodavca u zemlji, u Ini primjenjujemo suvremene metode u upravljanju našim ljudskim resursima. Pri tome je velika važnost posvećena upravo osiguranju radnih uvjeta koji omogućuju skladnu ravnotežu između profesionalnog i obiteljskog života, s posebnim naglaskom na roditelje s malom djecom. Iznimno nam je, stoga, drago što smo ovo naše opredjeljenje dodatno naglasili i dobivanjem osnovnog standarda MAMFORCE COMPANY.

O važnosti i izazovima s kojima se nose poslodavci pri omogućavanju odgovornih uvjeta rada, Nataša Rapaić, članica Uprave Hrvatskog Telekoma je izjavila: „Telekomunikacijska industrija iznimno je dinamična, tržište je vrlo zahtjevno, nove tehnologije sustižu jedna drugu… Takvo okruženje, naravno, nameće intenzivan tempo rada – od zaposlenika se očekuje velik angažman, spremnost na brze promjene, inovativnost… Nerijetko je potrebno dati više od sebe. U takvim okolnostima nije uvijek jednostavno postići ravnotežu između poslovnog i privatnog života. No, taj je balans jako važno pitanje u Hrvatskom Telekomu jer o ravnoteži privatnog i poslovnog života umnogome ovisi zadovoljstvo zaposlenika koje predstavlja jedan od tri glavna strateška cilja naše kompanije. Jer, za uspjeh HT-a zaslužni su ponajprije ljudi – njihov rad, znanje, sposobnosti i entuzijazam. Stoga, Hrvatski Telekom veliku pozornost posvećuje unapređenju komunikacije unutar kompanije, zdravlju svojih zaposlenika za koje već godinama osiguravamo besplatne sistematske preglede, kontinuiranom unapređenju znanja i kompetencija zaposlenika, te njihovom dobrom osjećanju u kompaniji osiguravajući razne pogodnosti – od fleksibilnog radnog vremena, organiziranja sportskih aktivnosti i rekreacije do ugovaranja povoljnijih blagdanskih kupnji s različitim trgovinama i besplatnih karata za kino predstave i utakmice. I još nešto jako bitno. Od 4000 zaposlenika 40% su žene, a u top menadžmentu je čak i više – 43 % žena. U siječnju se i Upravi pridružuje još jedna žena – članica Uprave za ljudske resurse, pa će nas tako biti dvije naspram 4 muška člana Uprave.“

Kao predstavnica medijske kuće, Ivana Krajinović, direktorica upravljanja ljudskim potencijalima 24sata istaknula je važnost poboljšanja kvalitete života zaposlenih: „24sata od početka svog poslovanja postavljaju trendove na medijskom tržištu, uključujući provođenje priznatih praksi upravljanja ljudskim potencijalima. Transformacijom medijskog biznisa, promjenom uvjeta u kojima radimo te istodobnim promjenama potreba zaposlenika, sve nam je veći izazov održati poslovno okruženje koje podržava optimalnu ravnotežu poslovnog i privatnog života. Zbog toga nam je bitno osluškivati puls organizacije i kontinuirano raditi na sadržajima koji osiguravaju predanost i motivaciju zaposlenika da ostvare svoje potencijale. Certifikat MAMFORCE je priznanje, no prije svega je poticaj za unapređenja koja će omogućiti osobni razvoj i, još važnije, poticaj za poboljšanje kvalitete života naših zaposlenika.

IvanaKrajinovicVladimiraSencarPerkovMirandoMrsicNatašaRapaicDijanaKobasDeškovic

Istraživanje – postoji li razlika u plaćama između majki, žena i muškaraca

Predstavljeni su i rezultati istaživanja Instituta – Zaposlena mama, „Percepcija plaća u Hrvatskoj – postoji li razlika u plaćama između majki, žena i muškaraca“ , koje je provedeno tijekom prosinca u Hrvatskoj na uzorku od 250 ispitanih.

Rezultati istraživanja pokazuju da su financijski uvjeti na početku karijere jednaki, ali da do razlika dolazi kasnije u značajnoj mjeri zbog majčinstva. Iako muškarci i žene dominantno vjeruju da imaju iste plaće, s time se ne slaže 34 posto žena. Nadalje, većina muškaraca i žena vjeruje da majke imaju jednake plaće kao i ostale žene, dok manji dio žena smatra da nemaju (19 posto). Međutim, kad pogledamo podatke kroz prizmu broja djece, onda jasno vidimo da roditelji dvoje i više djece smatraju da su plaće majki male djece niže od plaća drugih žena. Takva percepcija je u skladu s opipljivim tržišnim pokazateljima koji ukazuju na niže plaće žena u odnosu na muškarce, kao i majki s malom djecom u odnosu na druge žene.

Taj fenomen je globalno prepoznat i naziva se Motherhood Pay Penalty, odnosno financijska kazna majčinstva u slobodnom hrvatskom prijevodu. Interesantno je da srednji menadžment (31 posto) i Uprava (21 posto) smatraju da majke imaju manje plaće, isto kao i ispitani višeg obrazovanja (magisterij, MBA). T

akvi rezultati su u skladu s nalazima analize plaća u Hrvatskoj (Nestić, D., 2010, 2007), koji je ukazao na povećanje razlike u plaćama kad se uzmu u obzir edukacija i iskustvo jer žene ne uspijevaju ostvariti primanja jednaka muškim kolegama s istim kvalifikacijama i iskustvom. Stoga je i rodna razlika u plaćama kao (razlika u plaćama između muškaraca i žena) i financijska kazna majčinstva, odnosno razlika u plaćama između majki i ostalih žena još veća kad se postojeći pokazatelji korigiraju za obrazovanje. Takav nalaz također upućuje na postojanje staklenog stropa u Hrvatskoj. Više o rezultatima istraživanja možete naći u prilogu (Istraživanje – percepcija plaća_sažetak).

Uz Hrvatski Telekom, Inu i 24sata, tvrtke nositelji osnovnog standarda su Coca Cola HBC Hrvatska i Zagrebačka banka. Tvrtke koje su potvrdile status i stekle puni status MAMFORCE COMPANY® u stupanju GROW su Privredna banka Zagreb i VIPnet.

Pokrovitelji metode procjene i poslovne certifikacije MAMFORCE su Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatska gospodarska komora i Global Compact Hrvatska.

Ne propustite

Zanimljivosti

U sklopu inicijative 'Poziv koji ne propuštaš' Hrvatskog Telekoma, Nenad Sovilj, renomirani umjetnik i dizajner nakita, dizajnirao je seriju medaljona, izrađenu od dijelova starih...

Zanimljivosti

Kreće sedma Generacija NOW, nacionalni program obrazovanja djece i mladih u organizaciji Hrvatskog Telekoma i u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih (IRIM).

Dobar posao

Hrvatski Telekom je u sklopu božićne kampanje „Kako si?“ proveo nacionalno istraživanje o komunikacijskim navikama i koliko smo u kontaktu s našim bližnjima.

Zanimljivosti

Hrvatski Telekom daje podršku mladim volonterima i predstavlja novu platformu #WhatWeValue

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.