U društvu su, kako u Hrvatskoj tako i u cijelom svijetu, još uvijek izražene predrasude prema psihičkim poteškoćama. U podlozi tog straha nalazi se nerazumijevanje i neznanje o samom nastanku, učestalosti i tretmanu psihičkih poremećaja. Posljedično stigmi, velik broj osoba koje pate od njih ne žele zatražiti pomoć, a ako to i učine, njihov je oporavak otežan jer nemaju potrebnu podršku okoline.
Većina psihičke poremećaje povezuje s agresivnošću i opasnošću te ne shvaća da se mentalne bolesti u velikoj mjeri ne razlikuju od kardiovaskularnih bolesti ili bolesti dišnog sustava i da je svim pacijentima potrebna pomoć i podrška.
Iz tog je razloga započeta MindtheMind kampanja – kampanja protiv stigmatizacije psihičkih poremećaja, koju su pokrenuli članovi Europske federacije udruga studenata psihologije (EFPSA) unutar Tima za Socijalni utjecaj. Kampanja se provodi u 23 europske zemlje uz pomoć lokalnih koordinatora i volontera, na čije se pozicije mogu prijaviti svi studenti psihologije koji tako pridonose ostvarivanju cilja cijele kampanje.
MindtheMind kampanja u Hrvatskoj traje tek 2 godine i trenutno broji 40 volontera koji održavaju radionice za učenike u šest hrvatskih srednjih škola od kojih se njih pet nalazi u Gradu Zagrebu, no očekuje se povećanje tog broja kako u Zagrebu tako i u cijeloj Hrvatskoj.
Prikupljanje i obučavanje volontera počinje početkom akademske godine, a same radionice kreću s održavanjem krajem siječnja.
Prema riječima volonterke Lee Metličić, studentice psihologije u Zagrebu, kampanja je sjajna ideja i dobar pokušaj približavanja života ljudi sa psihičkim poremećajima srednjoškolcima koji tome još uvijek nisu pretjerano izloženi.
Same radionice sadržavaju brojne interaktivne igre, zadatke te video uratke kojima se nastoji potaknuti sudionike na raspravu o psihičkim poremećajima i uputiti ih u načine na koje mogu pomoći u borbi protiv stigmatizacije oboljelih, ali i gdje potražiti stručnu pomoć ako smatraju da je upravo njima potrebna.
Volonteri imaju samo riječi pohvale za koncept kombinacije igara, videa, kvizova i slika koji izrazito motivira srednjoškolce te ostavlja puno jači dojam nego same riječi.
„Radionice su odlično pripremljene“, tvrdi volonterka Sara Korać, također studentica psihologije u Zagrebu, „a pitanja otvorenog tipa koja postavljamo srednjoškolcima često rasplamsaju raspravu zbog čega volonterima ponestane vremena.”
Iako sam uspjeh radionice ovisi i o kvaliteti komunikacije unutar razreda i aktivnosti sudionika, volonteri uglavnom nisu imali problema s nedostatkom motivacije učenika te su primijetili da srednjoškolce uistinu zanima ova tema i da bi voljeli da se radionice dodatno prošire produbljivanjem tematike.
MindtheMind možete pratiti i na njihovoj Facebook stranici na kojoj članovi Tima za Socijalni utjecaj dijele sadržaje koji pomažu u borbi protiv stigmatizacije psihičkih poremećaja.