Danas je kina stigao film KLUB ZERO, nova mračna satira redateljice Jessice Hausner koja iza sebe ima već niz zapaženih ostvarenja kao što su “Lourdes”, “Amour Fou” i “Mali Joe”.
Riječ je o svojevrsnom odgovoru na rastući pritisak medija na generaciju Z, tragikomičnom komentaru koji cilja roditelje gluhe na psihičke poremećaje svoje djece, nutricionističku industriju te pokrete koji potiču nezdravo ponašanje mladih prema vlastitom tijelu.
Ta je agenda u filmu KLUB ZERO utjelovljena u gospođici Novak, profesorici progresivnog elitnog internata, koja podučava tinejdžere “svjesnoj prehrani” odnosno meditaciji koja smanjuje svirep način na koji proždiremo prerađenu hranu i posljedično blagotvorno djeluje na ekološki kolaps. Prvo, jede se sporije – puno sporije. Zatim, jede se manje – puno manje. Najzad, oni najnapredniji – ne jedu uopće!
Redateljica Hausner koja skupa s Géraldine Bajard potpisuje scenarij za KLUB ZERO donosi nam jezivu viziju samouništenja kao oblika spasenja isporučenu simetrijskom strogošću u bojama marcipana i perkusivnom okultnom glazbom Markusa Bindera. Mladi glumci koji nastupaju u filmu uglavnom su amateri, filmski naturščici, ali njihov izričito artificijelni izričaj u filmu je rezultat upravo redateljičine palice koja naglašava njihovu omanđijalost mesijanskim vođom te užasavajućom zabludom da zadavaju udarac konzumerizmu dok pred njim, maltene, kleče.
Drama KLUB ZERO premijerno je prikazana u službenoj konkurenciji festivala u Cannesu gdje je izazvala interes i kritike i publike, a nakon toga prikazana je i na festivalima u Calgaryju, Busanu, Munchenu te Paliću gdje je osvojila posebno priznanje. Film se snimao tijekom kolovoza 2022. godine na koledžu Svete Katarine u Oxfordu, a glavnu je ulogu u njemu ostvarila briljantna Mia Wasikowska.
“Jedna od glavnih okosnica filma KLUB ZERO pogled je na to kako roditelji prebacuju odgovornost za vlastitu djecu na profesoricu koja njihovo povjerenje koristi na potpuno pogrešan način. Gospođica Novak manipulira djecom te ih na određeni način otuđuje od njihovih roditelja. U trenutku kad roditelji odluče spasiti svoju djecu, već je prekasno te su prisiljeni proživjeti najgoru noćnu moru svakog roditelja: izgubiti vlastito dijete”, u jednom je intervjuu povodom dolaska filma u kina izjavila redateljica Hausner te nastavila: “Moj film istražuje egzistencijalni strah koji postoji u svakom roditelju te postavlja pitanje kako roditelji mogu provjeravati svoju djecu kad jednostavno nemaju dovoljno vremena za njih? Ovaj problem nije problem pojedinaca, već društva u cjelini – ovo se može dogoditi meni, ali i vama. Roditelji ne znaju sve što se događa u školi te nemaju niti dovoljno vremena niti sredstava kako bi to saznali. Živimo u svijetu meritokracije koji nas tjera da radimo sve više. Uvjerenja sam da je roditeljski neuspjeh sistematski problem”, završava redateljica.