U organizaciji Međunarodne mreže poslovnih žena i Europskog doma Zagreb danas je održano online događanje uoči Majčinog dana – Majke – Poduzetnice u globalnom društvu: Jedan od najvažnijih dijaloga današnjice.
Nakon uvodnog govora koji je održala predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena, Ivana Radić i Maja Lovrinčević iz Europskog doma, program su otvorile Ivana Fakin i Tajana Knez, predavanjem Majčinstvo kao potencijal za poduzetništvo, osnivačice platforme za majke i djecu – Mama market.
Ivana Fakin je podijelila statističke podatke koje se odnose na majke i poduzetništvo kao što je da se 57 posto majki odlučuje za poduzetništvo u dobi oko 40 godina. Potpora partnera je jako važna u cijeloj priči. Poduzetništvo na majkama ostavlja trag na svakoj majci. 67% majki se manje bavi vježbanjem, 64 posto se manje druži s prijateljicama, 44 posto majki se osjećaju krivima, jer su poduzetnice. Tajana Knez je istaknula da majčinstvo snažno utječe na život žene, osvijesti našu unutarnju snagu koja aktivira naše mehanizme, potiče nas da nađemo svoje kvalitete koje možemo podijeliti sa svijetom. Platforma Mama market pruža kvalitetne, ekološki osviještene proizvode.
Sara Novak je istaknula da su očekivanja jako važna, odnosno da ne trebamo udovoljavati tuđim očekivanjima. Jako je važno stvoriti balans u životu, biti zahvalna. Žene koje vole raditi bore se s krivnjom poslije odlaska s porodiljnog. Potrebno je naći krug istomišljenica i okružiti se ljudima koji su podrška.
Voditeljica panela Gordana Matković otvorila je panel diskusiju na kojoj su sudionice pričale o tome kakvi su običaji za Majčin dan u njihovim zemljama.
Santa Domijan Zviedre iz Latvije kaže da se u Latviji za taj dan nekoliko dana prije pripremaju događanja, priredbe u školama, vrtićima. Djeca taj dan mamama poklanjaju cvijeće, pripremaju doručak i slično. Taj dan je u Latviji jako važan, a žene su puno ravnopravnije s muškarcima nego u Hrvatskoj.
Māra Vītols Hrgetić iz Venezuele rekla je da je Majčin dan jedan od najvažnijih dana u Venecueli i na njega se priprema mjesec dana unaprijed. To je poseban dan kada se slave majke, odlazi se na groblje i odaje s počast majkama. Cvijeće i svijeće su jako važni.
Marijana Brzaj iz Ukrajine je istaknula da u Ukrajini porodiljni dopust traje do 3 godine, ali se pomoć države dobije jednokratno, nema mjesečnih uplata. Za vrijeme SSSR-a nije bilo poduzetništva, a nakon raspada s poduzetništvom su krenuli muškarci. Otprije 10 godina, i žene su krenule u poduzetništvo. Žene sada imaju veću podršku, uloga žene kao majke se odmiče od tradicionalnog viđenja. Žena ima pravo na samorealizaciju svojega potencijala kroz stvaranje karijere i kroz poduzetništvo.
JI Suk Beak Tomas iz Južne Koreje je ispričala svoja iskustva i kaže da žene u Južnoj Koreji ostaju vrlo kratko na porodiljnom, a često se nakon uloge majke povlače iz karijera. U Južnoj Koreji je znanje i edukacije su jako važni tako da se jako velika pozornost stavlja upravo na obrazovanje. Ženama nije nimalo lako, a u današnje vrijeme žene koje su ostale kod kuće postale su i youtuberice te je to veliki trend. Majčin dan se obilježava na sličan način, a mentalitet je dosta sličan.
Ivana Radić iz Hrvatske je istaknula da se žene jako trude da ostvare svoju financijsku neovisnost. Potpora s muške strane je jako važna. Najvažnije je stvoriti dobe i zdrave odnose u obitelji. Istaknula je da žene moraju imati svoje vrijeme, posvetiti se sebi, imati prostora za sebe jer ako smo mi sretne sve drugo će lakše funkcionirati.
Gordana Matković je zahvalila svima i ustanovila da je svim našim gošćama jako lijepo u Hrvatskoj i da je to nama ovdje poruka da život ovdje trebamo gledati i iz druge perspektive.