Godina 2024. bila je godina mirisa. Hashtag #PerfumeTok broji više od 1,7 milijardi pregleda. Na police su stigli deseci novih brendova (Noyz, Tsu Lange Yore, 5Sens), a mnogi su se nakon godina izbivanja vratili u velikom stilu (Glossier, Bottega Veneta). Također, brojni brendovi poznati po nečem drugom okušali su se u svijetu mirisa (Merit, Charlotte Tilbury i Cult Gaia).
No, ovo je tek početak – tržište parfema predviđa se da će sljedeće godine rasti za gotovo dvije milijarde. Kako, pitate se? Stručnjaci najavljuju jedinstvene parfemske trendove za 2025. koji će zasigurno zaintrigirati javnost – od neobičnih aroma do iznenađujućih formata, piše američki Cosmopolitan.
1. Ugodni i nostalgični mirisi
“Vratit će se utješne, nostalgične note, ali s modernim zaokretom,” kaže Caroline Sabas, viša parfumerka iz Givaudana. Slatki parfemi, koji izazivaju osjećaj udobnosti i poznatosti, sve su popularniji, no idu dalje od klasičnih vanilija. Očekujte mekane, tople kompozicije s notama poput muškatnog oraščića, kašmira i slane karamele u kombinaciji s neobičnim elementima poput metalnih ili mineralnih nota.
Osim što nude osjećaj ugode, parfemi će sve češće koristiti tehnologiju za poticanje pozitivnog raspoloženja. Givaudanova platforma MoodScentz+ pomaže u evociranju različitih emocija, dok DSM-Firmenich koristi AI i neuroznanost za dizajniranje mirisa koji ciljaju specifične emocionalne reakcije.
2. Povratak prirodi
Prirodne note inspirirane drvenim i zemljanim mirisima dominirat će 2025. Očekujte iris i narcis u suvremenim interpretacijama, uz popularizaciju sandalovine, ouda i cedra. Aromatični dodaci poput timijana, bosiljka i kadulje mogli bi unijeti novu dimenziju u prirodne note.
3. Slani elementi u mirisima
Gurmanski parfemi dobivaju slani zaokret. Očekujte neobične note poput riže, matche, pa čak i povrća poput rajčice, komorača ili maslina. Ove neobične kombinacije zadržavaju gurmansku privlačnost, ali unose svježinu i neočekivanu dubinu.
4. Generacija Z
Za mlađu publiku očekuje se povratak mirisnih maglica za tijelo, šarmantnih pakiranja i brendova koji ciljaju na identitet i raspoloženje. “Brendovi će se natjecati s inovacijama, održivošću i personalizacijom kako bi privukli pažnju generacije Z,” kaže Sabas.
5. Nova era gurmanskih mirisa
Osim slatkih nota poput vanilije, dolaze neobične interpretacije slatkog, poput mirisa gumenih bombona, marshmallowa i kokica, ali i bogatijih, složenijih nota poput višnje ili konjaka.
6. Slojevi mirisa
“Beast mode” parfemi s jakim intenzitetom ostaju popularni, no naglasak će biti na slojevitom nanošenju – od parfemskih ulja do maglica za kosu. Brendovi poput DedCool i Sol de Janeiro već prednjače u kreiranju mirisnih proizvoda za tijelo.
7. Neobični brendirani mirisi
Očekujte ne samo celebrity parfeme, već i mirise od influencera, sportaša, pa čak i brendova iz industrija koje nemaju veze s parfemima. IKEA parfem s notama svježeg drva i švedskih mesnih okruglica? Nikad ne reci nikad.
Godina 2025. donosi inovacije, kreativnost i mogućnost da mirisi ne budu samo ugodni, već i tehnološki osmišljeni za poticanje emocija i stvaranje jedinstvenih iskustava. Koliko se vi veselite ovom koraku u svijetu parfema?
Tijekom školovanja na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu osnovala je Udrugu za promicanje inkluzija osoba s invaliditetom Mogu sve. Po završetku školovanja zapošljava se kao novinarska, a potom u marketingu. Danas je vlasnica marketinške agencije, ali i dalje piše kolumne te se bavi novinarstvom.