Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Istaknuto

Nastavlja se kampanja čiji je cilj spriječiti maloljetničku konzumaciju alkohola

Istraživanje je pokazalo da roditelji imaju negativan stav prema opijanju i prekomjernoj konzumaciji alkohola mladih te ne podržavaju one roditelje koji djeci kupuju alkohol za tulume.

U utorak, 28. rujna, predstavljeno je novo izdanje društveno odgovorne kampanje „Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne“, čiji je cilj upozoriti javnost na štetnost maloljetničke konzumacije alkohola. U sklopu kampanje, koju provodi Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja koje djeluje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, predstavljen je online Vodič za roditelje. Cilj Vodiča je osnažiti kompetencije roditelja te pridonijeti prevenciji konzumiranja alkohola mladih, a izrađen je u suradnji s udrugom „Ti si ok“, koja pruža podršku djeci i mladima s problemima u ponašanju.

Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja već šestu godinu provodi kampanju ‘Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne’ kako bi doprinijelo rješavanju problema maloljetničke konzumacije mladih. Ove su godine naše poruke osobito usmjerene prema roditeljima i osoblju koje radi u trgovinama te smo ponosni što su nam se u našim naporima pridružila i četiri velika trgovačka lanca. Kako bismo dosegli još veći broj ljudi u Hrvatskoj, ostvarili smo suradnju i s influencerima, ujedno i roditeljima tinejdžera, čime želimo dodatno osvijestiti sugrađane o štetnosti maloljetničke konzumacije alkohola“, istaknula je Ljudmila Bratko Gašpić, predsjednica PR odbora Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja.

Ljudmila Bratko Gašpić, predsjednica PR odbora Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja

Kampanju su ove godine podržala četiri trgovačka lanca u Hrvatskoj – Konzum, Kaufland, SPAR i METRO, u čijim će trgovinama diljem Hrvatske biti istaknuti edukativni posteri i naljepnice koje upozoravaju na dosljednu primjenu zakonskih propisa o zabrani prodaje i posluživanja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

Predstavljanju su se pridružili i ambasadori kampanje, voditeljica Lana Pavić, pjevač Saša Lozar i sociolog Bruno Šimleša, ujedno i roditelji tinejdžera. Šimleša je pritom istaknuo kako roditelji često griješe kad ne razgovaraju o potencijalno škakljivim temama sa svojom djecom jer, smatra, bolje je da djeca uče od roditelja, ali je važno i da razvijaju osjećaje uzajamnog povjerenja kako bi ih dijete ili njihovo društvo mogli uvijek nazvati ako se nađu u problemima.

Predstavljeni rezultati istraživanja

U sklopu kampanje predstavljeno je i istraživanje „Izazovi, potrebe i prepreke roditelja u vezi konzumacije alkohola kod tinejdžera“, rađeno u suradnji s agencijom Valicon. Riječ je o istraživanju fokus grupama s roditeljima tinejdžera od 13 do 18 godina, koji smatraju da je komunikacija s djecom najvažnija, a puno razgovara o osjetljivim temama kao što je alkohol kod djece stvara odnos povjerenja, a kod roditelja osjećaj da znaju što im djeca rade.

Nadalje, istraživanje je pokazalo da roditelji imaju negativan stav prema opijanju i prekomjernoj konzumaciji alkohola mladih te ne podržavaju one roditelje koji djeci kupuju alkohol za tulume. Roditelji najčešće iskreno vjeruju svojoj djeci na riječ kada kažu da nisu pila ili da su malo pila, ali i da neka druga djeca, a ne njihova, imaju više problema s alkoholom.

Uočene su i promjene u odgojnim obrascima, pa tako današnji roditelji tvrde kako njihovi roditelji nisu bili toliko uključeni u njihov život te da se manje o tome razgovaralo i općenito su roditelji manje znali. S druge strane, istraživanje je pokazalo kako današnji roditelji otvorenije razgovaraju sa svojom djecom, uključujući i o alkoholu.

Upravo je zato u sklopu kampanje izrađen i Vodič za roditelje, potpuno prilagođen roditeljima adolescenata koji doprinosi komunikaciji s djecom, pojašnjava njegova autorica Sonja Jarebica, magistra socijalne pedagogije iz Udruge „Ti si ok“. Vodič otkriva zašto alkohol nije za maloljetnike te pruža informacije o tome kako odgojno postupati, kada i kako argumentirano razgovarati s djecom uzimajući pritom u obzir sve specifičnosti adolescencije te kada i gdje zatražiti stručnu pomoć.

 

Više o kampanji nalazi se na internetskoj stranici na kojoj je moguće pronaći i Vodič za roditelje.

Više

Budi fit

10 napitaka koje biste trebali izbjegavati.

Savjeti stručnjaka

Svjetska zdravstvena organizacija navodi kako je umjerena konzumacija alkohola štetna za kardiovaskularno zdravlje, ali čaša crnog vina vam može i pomoći.

Zanimljivosti

Mjesec listopad većinom se veže uz festivale posvećene alkoholu, poput poznatog njemačkog Oktoberfesta.

Budi fit

Uz puno truda i vježbanja potrebno je svoju prehranu prilagoditi novom stilu života. Jer bez promjene prehrambenih navika nećete puno toga promijeniti.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.