Ana Marija Hajduk iz Novog Marofa stoji iza brenda AMD Dizajn koji izrađuje torbe od plastificiranog papira te kombinacije drva i papira. Njezine torbe smo već predstavili, no sada smo ponovno razgovarali s Ana Marijom budući da nije stala samo na torbama. Naime, svoje vještine je odlučila usmjeriti i na izradu nakita od papira.
Prije osam godina, jedna obična torba viđena na internetu pokrenula je kreativni impuls koji je danas izrastao u pravi mali brend. Ana Marija Hajduk, dizajnerica ovih jedinstvenih torbi izrađenih od plastificiranog papira i kombinacije drva i papira prisjeća se kako je sve počelo. „Ideju sam dobila kada sam na internetu ugledala sličnu torbu. Moja znatiželja i kreativnost su se spojile, pa sam počela istraživati tehniku izrade. Nakon puno pokušaja i odustajanja, shvatila sam da je to moj svijet – opušta me, a reakcije ljudi su bile više nego pozitivne, pa sam odlučila ozbiljnije se posvetiti ovom hobiju i tako je nastao moj brend.“
Proces izrade torbi i nakita od papira
Proces stvaranja ovih torbi je dugotrajan i precizan. Prvi korak je odlučiti koji model će se izrađivati te koja veličina je odgovarajuća. „Izrežem papir u potrebnoj količini, zatim ga zaštitim folijom. Papir se posebnom tehnikom presavija u male kvadratiće koji se pletu, a sve se na kraju šije da bi se dobio željeni oblik. Proces izrade traje oko 30 do 35 sati.“
No, ova kreativka nije stala samo na torbama. Inspirirana dizajnerskim sajmovima, odlučila je iskušati svoje vještine i u izradi nakita. „Primijetila sam da izlagači često nude male dodatke uz svoje glavne proizvode, a kako volim nakit, odlučila sam pokušati nešto izraditi za sebe. Tako je sve krenulo. Ideje su dolazile same od sebe, a inspiraciju nalazim svuda oko sebe – u trendovima, radu u trgovini, modnim novostima, pa čak i na Pinterestu.“
S porastom svijesti o zaštiti okoliša, raste i potražnja za proizvodima izrađenim od recikliranih materijala
Papir, kao materijal, donosi svoje izazove. Nakon plastificiranja postaje tvrđi, što otežava rad s njim, posebno kada je riječ o spajanju s drugim materijalima ili stvaranju određenih oblika. Ipak, unikatni i zanimljivi komadi koji su rezultat tog truda privlače sve veću pažnju kupaca. „Primjećujem da sve više ljudi razmišlja o kupnji ekološki prihvatljivih materijala. Unikatni komadi koji dugo traju postaju sve traženiji, a moje torbe, izrađene od papira, zanimljiv su izbor.“
Planovi za budućnost su jasni: nastaviti raditi ono što voli i razvijati svoj brend. „Voljela bih proširiti ponudu, osmisliti nove modele, možda ostvariti neke suradnje ili sudjelovati na revijama. No, najviše me veseli ideja o malenom ateljeu, mom kutku gdje bi izrada torbi bila vidljiva, a torbe odmah dostupne kupcima.“
Tijekom školovanja na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu osnovala je Udrugu za promicanje inkluzija osoba s invaliditetom Mogu sve. Po završetku školovanja zapošljava se kao novinarska, a potom u marketingu. Danas je vlasnica marketinške agencije, ali i dalje piše kolumne te se bavi novinarstvom.