Poduzetnice se nikada ne predaju bez borbe!

U devetoj emisiji Poduzetnički mindset sa Sašom Cvetojevićem gostovale su liderice hrvatskog poduzetništva, direktorica tvrtke Naftalina Josipa Maslać Petričević i Jadranka Boban Pejić direktorica tvrtke Biovega. Obje su u poduzetništvu oko 30 godina, a svoje tvrtke izgradile su od nule. Iskusile su „pelin i med“ hrvatskog tržišta, promjenjivosti našeg zakonodavnog okvira i birokraciju kao konstantu koja nikada nije išla pod ruku s poduzetničkim ambicijama, ali nikada nisu odustale. U novonastalim okolnostima izazvanima epidemijom koronavirusa, pronašle su neke nove izvore snage i inspiracije te „kao lavice“ izašle još jače i bogatije za novo neprocjenjivo iskustvo.

Josipa Maslać Petričević, direktorica tvrtke Naftalina, govorila je o svojoj tekstilnoj branši koja je niskoprofitna, ali i vrlo prilagodljiva. Kad su uvidjeli da im stalni klijenti zbog krize otkazuju ugovore i narudžbe pred samu isporuku, cijeli tim odlučio se okrenuti onomu što tržište sada najviše traži. Počeli su šivati zaštitne pamučne maske za lice, kirurške kute, jednokratnu posteljinu za bolnice, nazuvke i ostale artikle koji su se u ovim izazovnim okolnostima pokazali kao najpotrebniji. Ova poduzetnica za sebe tvrdi da je nepopravljivi optimist i da se nikad ne predaje bez borbe, a najvažnijim smatra to što je i u ovoj krizi uspjela sačuvati sve svoje zaposlenike, u čemu su joj značajno pomogle mjere pomoći donesene od strane Vlade Republike Hrvatske. Najbolji pokazatelj kako svaku krizu treba promatrati kao priliku je posao koji je dogovorila s uredom gradonačelnika grada Pariza, a riječ je o narudžbi 150.000 zaštitnih maski koje će se dijeliti pariškim beskućnicima.

Jadranka Boban Pejić ove godine slavi 20. obljetnicu tvrtke i 17. obljetnicu iznimno popularnog brenda bio&bio. Svoj životni stil temeljen na osobnoj ekologiji pretočila je u posao koji svakodnevno živi i neprestano razvija. Tijekom svih ovih godina, zajedno sa svojim suprugom i cijelim timom, Jadranka Boban Pejić cjelovito pristupa poslu i životu nudeći  klijentima i kupcima kombinaciju edukacije i prodaje te visokokvalitetne namirnice koje sami proizvode na ekološkom imanju Zrno. U početku ih nije puno ljudi shvaćalo ozbiljno, tvrdeći da sa zdravom prehranom u Hrvatskoj neće „plesati ni jedno ljeto“, ali ovaj poduzetnički tim dokazao je da je žilaviji od brojnih podsmijeha i podcjenjivanja. Naglasila je da je autentičnost jedini način na koji se može i treba živjeti, a zdrav život i prehrana ne uključuju isključivost. Ponekad je dopušteno i „zaroštiljati“ s ekipom, no za zdravlje ostaje bitna ona baza prehrane koju nudi bio&bio koncept te Jadrankine brojne kuharice. U ovoj krizi Biovegin posao je narastao, promet internetske trgovine povećan je čak pet puta, a kao primaran razlog navodi činjenicu da su ljudi pred navalom koronavirusa osvijestili kako je zdravlje najvažnije te da zdravim stilom života mogu značajno ojačati svoj imunitet.