Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe
sol
sol

Zdravstveni karton

Posljedice prekomjernog unosa soli

Velik broj potrošača već prilikom pripreme hrane dodaje previše soli te bi zato svijest o utjecaju prekomjernog unosa soli na zdravlje trebala bi biti puno veća.

Najveću količinu soli u organizam unosimo „skrivenim“ putem kroz hranu, a da to niti ne primjećujemo. Velik broj potrošača već prilikom pripreme hrane dodaje previše soli te bi zato svijest o utjecaju prekomjernog unosa soli na zdravlje trebala bi biti puno veća.

Utjecaj soli na zdravlje

Prevelik unos kuhinjske soli predstavlja rizik za nastanak povišenog krvnog tlaka, bolesti srca i krvnih žila, a također ima štetan utjecaj na jetru te je povezano s pojavom upalnih procesa koji dovode do uništavanja stanica jetre. U današnje vrijeme velik broj osoba ima masnu jetru, tzv. nealkoholnu masnu bolest jetre, a jedan od glavnih problema leži u prevelikoj količini soli koju unosimo hranom. Prehrana i jetra povezani su na mnoge načine i zato nam raznovrsni i uravnoteženi obroci mogu pomoći zadržati jetru zdravom.

Dnevna preporuka unosa kuhinjske soli u organizam

Preporuka je ograničiti dnevni unos kuhinjske soli na 5-6 g (1 čajnu žličicu) dnevno, a po ADA (American Diabetes Association) preporukama za osobe sa šećernom bolešću na manje od 2,3 g. Kod osoba s oštećenom jetrom potrebno je dodatno smanjiti unos soli koja zadržava višak vode u tijelu što povećava pritisak na oštećenu jetru. Glavni simptom kod ovog problema je naticanje nogu zbog zadržavanja vode, a upravo kod osoba s oteklinama i nakupljanjem tekućine, sol je potrebno ograničiti na manje od 3 g po danu.

Kod osoba koje imaju problem s nakupljanjem tekućine potrebno je povećati unos hrane koja je prirodni diuretik i potiče rad bubrega i jetre kao što su peršin, radič, rukola, češnjak, šparoge. Primjerice, mogu se kombinirati juhe od povrća, ribe ili mesa sa salatama ili povrćem bez krumpira, riže ili tijesta. Na taj način u organizam će se unijeti manje soli i jednostavnih ugljikohidrata.

Izbjegavajte nepotrebno dosoljavanje hrane

Dosoljavanje hrane se ne preporučuje, a prednost treba dati hrani koja prirodno ne sadrži sol i ima vrlo malu količinu natrija kao što su voće, povrće, meso, riba, žitarice i sl. Zaključci dosad provedenih studija pokazuju da regulirani ili smanjeni unos soli treba biti sastavni dio liječenja ili prevencije nekih bolesti i stanja. Na jednak način možemo očuvati i našu jetru – najveću žlijezdu u tijelu koja obavlja sve bitnije funkcije u metabolizmu, a naročito je važna za detoksikaciјu, probavu i proizvodnju krvnih stanica. Jednako tako, vrlo je važno čitati deklaracije i izabrati proizvode koji sadrže manju količinu soli od uobičajenih istovjetnih proizvoda.

Pročitajte još

Moj dom

Ako pri čišćenju ne želite koristiti agresivne proizvode prepune raznoraznih kemikalija, potrebno je poslužiti se s nekoliko malih trikova.

Budi fit

U stanju gladovanja naše se tijelo adaptira na nizak unos energije i aktivira alternativne metaboličke puteve.

Moj dom

Jeste li se ikada zapitali što sadrže sredstva za čišćenje vašeg doma koja nam sa reklama nude zdraviju okolinu spašenu od opasne prljavštine?

Budi fit

Ako jetra ne radi “normalno”, masti se ne izlučuju iz organizma

Advertisement