Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

Beauty report

Promjenjivi ideali ženske ljepote

Što nas čini lijepima, privlačnim suprotnom spolu?

Pojam lijepog su skladni omjeri, stanje duha, odraz unutrašnjeg prema van ili samo prihvaćanje normami koje postavlja društvo? Za nas prilično ekstreman primjer prihvaćanja lijepog pod utjecajem okoline možda su žene-žirafe s Tajlanda. Pokrajina Mae Hong Son postala je svjetski poznata turistička atrakcija upravo zbog djevojaka koje svoje vratove izdužuju metalnim prstenima.

Uloga žene ovisi o kulturi

– Od žena u različitim kulturama se očekuju različite uloge. To više nije stvar izbora, pogotovo u nekim plemenima, već nešto što kultura određuje. Takve odrednice ljepote imaju svoju simboličku vrijednost i ne trebaju se vrednovati,- pojašnjava Andrijana Mušura, redoviti predavač na katedri socijalne psihologije Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta.

Mediji, kao alat za socijalizaciju i učenje o svemu pa tako i o socijalnim ulogama i očekivanjima, nameću ideale ljepote i poželjnosti. Stereotipi i očekivanja su svijet za sebe. Problem nastaje kada se zbog težnje za ljepotom osoba doslovce uništava. Kao manifestacije mentalnih poremećaja  mogu se javiti anoreksija ili bulimija. Tu su i različita tjelesna oštećenja kao posljedica inzistiranja na kirurškim zahvatima pod svaku cijenu.

Privlačno je mlado, zdravo i plodno

– Istraživanja su pokazala da u zemljama u kojima se gladuje i prosječno stanovništvo ne živi u blagostanju, ideal ljepote je debelo tijelo tj. žena sa viškom masnog tkiva, upravo stoga što se takva žena percipira „bogatom“ i plodnom te je privlačna u reproduktivnom smislu. S druge strane, u bogatim kulturama, društvima koja nisu gladna, ideal je vitka figura,- pojašnjava profesorica Mušura.

Primjer suprotstavljanja stereotipu o izgledu ženskog tijela koristi se i u marketinškim kampanjama. Tako su i u kozmetičkoj industriji shvatili  da je većina žena upravo prosječna i toga se ne trebaju stidjeti.

– Ponekad same žene griješe u percepciji poželjnog. Prema istraživanjima, muškarcima se sviđa oblik ženskog tijela sličan pješčanom satu i to u omjeru struk-bokovi 0,70. Ovakav omjer ukazuje na plodnost, mladost i dobro zdravlje. Također, privlačnija su im   „slatka“ lica koja asociraju na djetinje i opet – mlado, zdravo, a time i plodno,– rekla je Mušura.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Ne propustite

Darivanje

Osjetite auru i intrigu novog Avon parfema i prepustite se magiji mjesečine koja će vas dugo nositi na svojoj svjetlosti – daleko, daleko, sve...

Savjeti i preporuke

Predstavljamo The Elements, uzbudljivu novi kozmetički brend na tržištu koji kombinira znanost s prirodom kako bi stvorili specijalizirane formulacije za njegu kože.

Darivanje

FOREO poziva kćeri da proslave dragocjenu vezu sa svojim majkama kroz moć njege kože - ukorijenjenu u tradicijama i dijeljenim sjećanjima.

Beauty report

L'ADRIA asortiman pripremio vam je pravu ljetnu poslasticu; preformulacijom popularne kreme –Harmonizing cream– sada za ljeto, odnosno za svakodnevne ljetne muke i potrebe zahtjevnih...

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.