Connect with us

Hi, what are you looking for?

She.hrShe.hr

SheRULES

Revizija, financijsko savjetovanje i održivost: Kako Ivana Krajinović oblikuje industriju

Ivana Krajinović je partnerica u Odjelu revizije te voditeljica Odjela financijsko-računovodstvenog savjetovanja i izvještavanja o održivosti u EY-u.

Ivana Krajinović je partnerica u Odjelu revizije te voditeljica Odjela financijsko-računovodstvenog savjetovanja i izvještavanja o održivosti u EY-u. Vodila je projekte u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, surađujući s klijentima iz raznih industrija.  Ima preko 20 godina iskustva u reviziji i financijsko-računovodstvenom savjetovanju, s fokusom na poboljšanju procesa, kvalitete financijskog izvještavanja, korporativnog upravljanja, internih kontrola, digitalizaciju i analitičke alate.

U posljednje 3 godine, Ivana je fokusirana na savjetovanje klijenata u različitim izazovima vezanim uz izvještavanje o održivosti, gdje uz pomoć tima multidisciplinarnih stručnjaka pomaže klijentima u uspostavljanju procesa pripreme ovih novih izvještaja, razumijevanju regulatornog okvira, prikupljanju i analizi podataka te u sastavljanju samih izvještaja koji su usklađeni s novim standardima za izvještavanje o održivosti.

Ivana je diplomirala na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, ovlašteni je revizor pri Hrvatskoj revizorskoj komori, članica Udruge ovlaštenih i certificiranih revizora (FCCA), te ovlašteni računovođa i revizor pri Savezu računovođa, revizora i financijskih djelatnika Federacije BiH i Federalnom ministarstvu financija BiH.  Članica je Women Green Leaders kluba pri Međunarodnom institutu za klimatske aktivnosti.

Možete li nam opisati svoj profesionalni put i što vas je motiviralo da se pridružite EY-u Hrvatska?

EY-u  sam se pridružila još tijekom svojih studentskih dana, točnije tijekom prakse na 4. godini fakulteta. Raditi u revizorsko-konzultantskoj kući bila je stvar prestiža i velika prilika, te sam bila presretna kad sam nakon odrađene prakse dobila priliku za zaposlenje. Iako tada nisam pretjerano razmišljala o tome hoću li se u životu posvetiti reviziji i poslovnom savjetovanju ili nečem drugom, bila sam sigurna da će iskustvo i znanje koje ću steći u takvom poslovnom okruženju biti odlična odskočna daska za dalje. S obzirom na to, nisam ni trenutka dvojila želim li postati dio EY tima ili ne.

Već na praksi sam shvatila koliko u EY-u ima energije, pozitivnog stava prema radu i ljudima, integriteta, odgovornosti i visoke razine podrške i kolegijalnosti te konstantne spremnosti na pomoć i uvažavanja svakog pojedinca. Moram priznati da je to energija koju osjećam i dalje, nakon 20 godina rada.

Kao partnerica u Odjelu revizije i voditeljica Odjela financijsko-računovodstvenog savjetovanja i izvještavanja o održivosti, s kojim se najvećim izazovima susrećete u svakodnevnom radu?

Izazovi su brojni, ali rekla bih da je to karakteristika gotovo svakog posla. Regulativa koja pokriva područje revizije, financijskog i nefinancijskog izvještavanja neprestano se razvija i unaprjeđuje. Poštivanje pravila igre postaje sve zahtjevnije, jer se treba uložiti mnogo energije i vremena za razumijevanje promjena kao i novih standarda.

Osim toga, tu su i izazovi povezani s razvojem novih tehnologija, potreba za sve bržim pristupom kvalitetnim informacijama, te promjenama u navikama i očekivanjima ljudi. Naravno, kao i većina lidera u današnjem vremenu, i ja se suočavam s izazovom pronalaženja kvalitetne i kvalificirane radne snage, a istovremeno se trudim stvoriti okruženje koje će privući zaposlenike i motivirati ih na aktivno sudjelovanje i dugoročnu posvećenost.

Koje su ključne promjene u regulativi ili standardima financijskog izvještavanja koje su utjecale na vaše područje rada u posljednjih nekoliko godina?

Posljednjih godina,  izvještavanje se  usmjerilo na transparentnost i kvalitetu objavljenih informacija, kao i na prezentiranje sveobuhvatne slike poslovanja. Ne samo kroz financijski izvještaj koji je krvna slika svake kompanije, nego i kroz nefinancijski koji pokazuje duh kompanije, njezine vrijednosti, vrline i izazove s kojima se suočava.

Također, prikazuje planove za unaprjeđenje poslovanja i stavove koji doprinose izgradnji bolje budućnosti, kako za sadašnje tako i za buduće generacije. U tom kontekstu je i Europska komisija uvela novi set pravila i standarda čija je primjena poprilično zahtjevna. EY je kao kompanija na vrijeme prepoznao ove izazove i od samog početka primjene regulative formirao tim stručnjaka koji je svojim znanjem i iskustvom pomogao klijentima u procesu tranzicije i implementacije novih pravila.

Možete li podijeliti primjer projekta na kojem ste radili, a koji je imao značajan utjecaj na klijenta ili industriju ili na vas?

Teško mi je izdvojiti neki specifičan projekt, ali bih rekla da su gotovo svi projekti vezani uz nefinancijsko izvještavanje i izvještavanje o održivosti imali značajan utjecaj na klijente, industriju, ali i na nas kao organizaciju. Svojim znanjem i iskustvom pomogli smo klijentima u tranziciji i primjeni novih pravila, industriji jer se znanje iz različitih projekata širi, a nama kroz priliku za dodatno pozicioniranje na potpuno novom području.

Također, kroz revizije financijskih izvještaja dajemo dodatno povjerenje potencijalnim investitorima i drugim zainteresiranim stranama u informacije koje kompanije prezentiraju u svojim financijskim izvještajima. Smatram da je naša odgovornost u tome ogromna, a doprinos kvaliteti informacija na tržištu značajan, jer smo mi već dugi niz godina tržišni lider u području usluga revizije. Naša kvaliteta prepoznaje se i kroz činjenicu da revidiramo financijska izvješća većine kompanija čije dionice kotiraju na primarnom tržištu Zagrebačke burze.

Koje su, prema vašem mišljenju, najvažnije vještine i kvalitete koje mladi profesionalci trebaju razvijati kako bi bili uspješni u području revizije i financijskog savjetovanja? Kakve biste preporuke dali onima koji razmišljaju o karijeri u reviziji ili financijama – što bi trebali uzeti u obzir prilikom odabira ovog puta?

Prije svega važno je imati mindset koji podrazumijeva konstantno učenje i usavršavanje. Nitko od nas nije stekao sva znanja na fakultetu ili školi, već smo ih gradili kroz rad na projektima i kontinuirano usavršavanje. Nakon toga, odgovornost prema poslu postaje ključna. Čini mi se da mladima danas nedostaje odgovornost, i to ne samo prema poslu, već i prema kolegama s kojima rade u timu, upornost i dugoročno planiranje. Ovo nije nužno isključivo samo za reviziju i financijsko savjetovanje, već je primjenjivo na sve poslove kojima se žele baviti.

Za one koji razmišljaju o karijeri u reviziji i financijskom savjetovanju, preporučila bih:

  1. Kontinuirano učenje: Ulaganje u obrazovanje i profesionalni razvoj je ključno. To uključuje praćenje novih trendova i tehnologija u industriji.
  2. Razvijanje mreže kontakata: Izgradnja mreže profesionalnih kontakata može pomoći u razmjeni znanja i pronalaženju novih prilika.
  3. Praktično iskustvo: Stjecanje praktičnog iskustva kroz stažiranje ili rad na projektima donosi  vrijedne uvide i vještine.
  4. Razumijevanje poslovnog konteksta: Važno je razumjeti poslovni kontekst i kulturu organizacija s kojima surađujete.
Kao liderica, kako potičete timski rad i otvorenu komunikaciju unutar tima?

Važno je da lider bude i dio tima. Ključna je svakako jasna i otvorena komunikacija koja pomaže efikasnom rješavanju svih problema, bilo da se odnose na projekte ili na situacije unutar tima.

Također, važno je izgraditi međusobno povjerenje jer bez toga nema uspješnog timskog rada. Povjerenje se gradi kroz iskrenost, transparentnost, međusobno poštovanje i podršku.

S članovima svog tima komuniciram svakodnevno, imam politiku otvorenih vrata tako da oni znaju da mi se mogu obratiti u bilo kojem trenutku. Redovito organiziramo sastanke i radionice kako bismo ojačali timski duh i motivaciju, što nam omogućava dijeljenje ideja, izazova i prijedloga te poticanje suradnje.

Written By

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, desetak godina je radila u građevinskom i sektoru energetike. Odlučila je sve promijeniti i vratiti se svojoj tajnoj ljubavi – medijima i pisanju. Bavi se i društveno odgovornim poslovanjem te je članica udruge Mogu sve čiji je cilj promicanje i inkluzije osoba s invaliditetom u društvo. Autorica zbirke kolumni 'Kobile trče počasni krug'.

Financije

Živite li iznad svojih mogućnosti, u budućnosti bi mogli imati financijskih problema. Pa kako onda uživati u životu i uspješno (u)štedjeti?

SheRULES

Nova godina, novi uvjeti za odlazak u mirovinu  – zvuči kao loš novogodišnji dar, zar ne? Od 1. siječnja 2025. pravila za mirovinu žena...

Financije

Svatko od nas teži učinkovitom upravljanju kućanskim budžetom, posebice kada su u pitanju svakodnevne potrepštine koje su neizostavan dio naših života.

Trendovi

Želite li imati pun novčanik, istočnjački učitelji savjetovat će vam da izaberete novčanik u odgovarajućoj boji.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.