Spojite se s nama

Bok, što tražiš?

SheShe

Dobar posao

Riti Tiimus: L’Oréal se trudi učiniti više i bolje kako bi postao primjer drugima

Riti Tiimus, menadžerica za održivost zone Europa, govori kako se Grupa L´Oréal, globalni beauty lider, bori protiv klimatskih promjena.

Riti Tiimus, menadžerica za održivost zone Europa, govori kako se Grupa L´Oréal, globalni beauty lider, bori protiv klimatskih promjena.

Prije nego ste se pridružili timu za održivost pet godina ste uspješno radili u marketinškom odjelu tvrtke L’Oréal. Što je utjecalo na vašu odluku i usmjerilo vašu pozornost prema održivosti?

Karijeru sam započela u marketingu odjela Proizvoda široke potrošnje u L’Oréal Baltics, nakon čega sam dobila poziv da se pridružim NYX Professional Makeup marketinškom timu u Parizu 2017. Prije preseljenja u Pariz, spomenula sam timu ljudskih resursa da održivost vidim kao sljedeći korak u svojoj karijeri. U to vrijeme to nije bio čest upit ali mislim da se to drastično promijenilo uzimajući u obzir da je održivost postala jedna od najpoželjnijih tema u tvrtki.

Za mene je to krenulo od osobnog interesa za temu održivosti. Već nakon magisterija, 2013. godine, otišla sam u Indoneziju kao volonterka na jednom od njihovih lokalnih projekata vezanih uz kružno gospodarstvo. Moram priznati da nismo uspjeli puno napredovati na području kružnog gospodarstva, ali tih nekoliko mjeseci koje sam tamo provela su mi stvarno otvorili oči kada je u pitanju veličina izazova s kojim se suočavamo kako bismo zaštitili planet. Od tada me ova tema jako zanima i što sam više učila o projektima održivosti u L’Oréalu, bilo mi je jasnije da sam napravila dobar izbor nakon marketinga! I sada, nakon tri godine rada na području održivosti, ne mogu biti sretnija sa svojom odlukom!

Tvrtka je 2020. godine pokrenula program održivosti „L’Oréal for the Future“. Možete li nas provesti kroz glavna područja na koje je program usmjeren i koji su ključni ciljevi?

Od 2013. godine i našeg prvog programa održivosti “Sharing Beauty With All” ostvarili smo napredak u mnogim područjima kao što je na primjer smanjenje emisije CO₂ u našim tvornicama i distribucijskim centrima za 81% u odnosu na 2005. godinu. U novom desetljeću htjeli smo otići korak dalje, a upravo to predstavlja naš novi program L’Oréal for the Future – jasnu viziju održivog načina poslovanja za L’Oréal Grupu. Program se temelji na tri ključna stupa – transformaciji tvrtke uz poštivanje planetarnih granica, osnaživanju našeg poslovnog ekosustava pomaganjem našim partnerima u tranziciji prema održivijem svijetu te doprinosu rješavanju globalnih izazova kroz zadovoljavanje hitnih društvenih i ekoloških potreba.

Unutar svakog od tih stupova postavili smo mjerljive ciljeve i ishode koje namjeravamo postići do 2030. godine adresirajući pitanja vezana uz četiri područja planetarnih granica: klimatske promjene, vodu, biološku raznolikost i prirodne resurse. Također, svjesni smo izazova uključivanja cijelog našeg poslovnog eko-sustava kada je u pitanju održivi transformacijski put.

Možete li objasniti što znači poštivanje “planetarnih granica”?

Planetarne granice su u stvari razine unutar kojih čovječanstvo može preživjeti i razvijati se na Zemlji. Koncept su postavili znanstvenici 2009. godine, a usvojili Ujedinjeni narodi. Za nas to znači predanost poslovanju i transformaciji našeg poslovanja unutar ovih granica s mjerljivim ciljevima, kako bismo ograničili utjecaj svih naših aktivnosti na klimu, vodu, biološku raznolikost i prirodne resurse.

Koje akcije poduzimate na globalnoj razini i što se može učiniti na lokalnoj razini kako bi se zadržali unutar tih planetarnih granica?

U posljednjih 15 godina dosegnuli smo niz ciljeva i trudimo se učiniti više i bolje kako bismo postali primjerom, ne samo u sektoru ljepote, nego u cjelokupnoj industriji. Već smo do 2020. godine uspjeli smanjiti emisiju CO₂ za 81% uz povećanje proizvodnje od 29%! Samo godinu dana poslije, 100 naših ureda je već ugljično neutralno i imamo 6 Waterloop tvornica (tvornica s kruženjem vode) što znači da se sva voda potrebna za proizvodne procese dobiva od već upotrijebljene ili reciklirane vode koja kruži u postrojenju.

L’Oréal je jedina tvrtka na svijetu koja je šest godina zaredom od CDP-a (Carbon Disclosure Project) dobila ocjenu A u sve 3 kategorije – zaštita klime, sigurnost vode i očuvanje šuma. Kada je u pitanju regija Adria-Balkan u odnosu na 2006. godinu uspjeli smo smanjiti CO₂ vezan uz transport naših proizvoda za 22%. Također smo eliminirali korištenje plastičnih ljepljivih traka i materijala za punjenje kutija tijekom transportnog procesa te koristimo FSC papir za sva naša prodajna mjesta i interne aktivacije.

Prošle godine smo u suradnji s tvrtkom Hamburger Recycling Croatia, pokrenuli internetsku stranicu beauty4thefuture.hr kojom nastojimo podići svijest potrošača o važnosti razvrstavanja potrošenih pakiranja kozmetičkih proizvoda.

Još uvijek postoje izazovi koje treba riješiti kako bismo postigli sve naše ciljeve do 2030., ali smo uvjereni da ćemo pronaći rješenja.

Što biste savjetovali mladim stručnjacima koji su zainteresirani za razvoj karijere u području održivosti?

  • Upoznajte osnove programa ili tzv. stupove održivosti tvrtke u koju se želite prijaviti
  • Znajte koji bi mogao biti vaš doprinos na temelju iskustava i budite u toku s najnovijim vijestima o održivosti jer je to područje koje se brzo razvija
  • Izrazite želju za radom u području održivosti svom menadžeru i HR timu ili ako tražite posao, obratite pažnju da se prijavite u tvrtke koje održivost imaju duboko ukorijenjenu u svojoj poslovnoj strategiji
  • Budite strpljivi – ovo putovanje i prelazak mogu potrajati. To je novo područje za mnoge tvrtke i otvara se sve više radnih mjesta.

Više

Savjeti stručnjaka

Prema nekim istraživanjima, prosječna hrvatska četveročlana obitelj godišnje baci gotovo 300 kilograma hrane!

Zanimljivosti

Osobna ekologija i obnovljivo te održivo življenje i gospodarstvo danas je sve prisutnije na svim razinama.

Beauty report

U pet proizvoda koje uchka donosi, priroda je dodirnuta ljudskim rukama, oblikovana je znanjem i stručnošću te je harmoničnim postupcima pretočena u elegantnu i...

Savjeti i preporuke

Cijene su dosta pristupačne, s obzirom na sastav proizvoda i same benefite koje pruža koži.

Advertisement

Impressum


Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.