Što napraviti kako bi vaše online kupnje bile sigurne

Plaćanje karticom je jedno od najsigurnijih i najbržih načina pomoću kojih potrošači mogu izravno platiti od kuće bilo koji proizvod ili uslugu za svoje dnevne potrebe – bilo da govorimo o kupovini hrane ili odjeće, plaćanju računa ili prijenosu novca na drugu osobu. U ovim promjenjivim okolnostima, hrvatski kupci sve jasnije shvaćaju korisnost online kupnje robe široke potrošnje.

Dok plaćate robu i usluge online, morate se pobrinuti da vodite računa o sigurnosti. Postoji i nekoliko stvari koje sami možete napraviti kako bi vaše online kupnje bile sigurne:

Koristite siguran, brz i jednostavan način za identifikaciju

Nova europska regulativa znači da će banke početi tražiti više identifikacije kad plaćate putem interneta – s ciljem da provjere dolazi li plaćanje od vas osobno, a ne od prevaranta. Ako imate mogućnost, postavite dodatne metode zaštite, poput otiska prsta ili prepoznavanja lica na telefonu i u bankovnim aplikacijama. To će vam omogućiti brz, jednostavan i siguran način plaćanja putem interneta.

Potražite “s”

Prilikom plaćanja putem interneta, provjerite počinje li URL stranice s “https://”.
„S“ na kraju označava sigurnu vezu.

Uključite obavijesti o transakcijama

Uključenje obavijesti o transakcijama znači da ćete biti u mogućnosti vidjeti kada je vaš račun upotrijebljen za kupnju. Kontaktirajte svoju banku ukoliko primijetite neobične isplate koje niste vi izvršili.

Upoznajte se s “povratom troškova”

Poznat i kao „osporavanje“ transakcije, povrat novca je način na koji vaša banka može povratiti sredstva od banke prodavača ukoliko niste primili robu ili usluge koje ste platili vašom debitnom ili kreditnom Visa karticom, uključujući i slučaj zatvaranja tvrtke od koje ste kupili robu ili usluge. Povrat troškova možete dobiti primjerice ukoliko je let koji ste platili pomoću Visa kartice otkazan jer je aviokompanija otišla u stečaj ili je majica koju ste naručili stigla u krivoj veličini a trgovina je ne želi primiti nazad. Ako niste uspjeli dogovoriti povrat novca s trgovcem izravno, a vaša putnička agencija ili osiguranje ne pokrivaju te troškove, nazovite banku da podnese zahtjev za povrat sredstava. Povrati novca nisu zakonski obvezujući i nisu zajamčeni, ali dobro je znati da je ova opcija dostupna i da se od banke očekuje da zahtjev detaljno obradi.

Čuvajte se krađe identiteta

Budite oprezni kod neželjenih i sumnjivih e-mailova ili telefonskih poziva. Ukoliko se radi o takvom slučaju, postoji šansa da će pokušati ukrasti vaše osobne podatke, poput vašeg računa, korisničkog imena i zaporke. Ako ste u nedoumici, ne „klikajte“ na linkove niti preuzimajte nepoznate datoteke.

Koristite “tokene” i usluge „jednog klika“ za sigurno i jednostavno plaćanje

Kad unesete podatke svoje karticu u telefon i kad je učitate u neke trgovačke aplikacije, podaci kartice često se zamjenjuju digitalnim “tokenom” – što znači da se podaci kartice ne pohranjuju, što ih čini još sigurnijima. U nekim online trgovinama možete koristiti plaćanja jednim klikom, kojeg možete jednostavno postaviti i dokazati da ste pravi vlasnik kartice, a zatim možete lako kupovati putem interneta bez potrebe za upisivanjem podataka svoje kartice svaki put.

Redovito ažurirajte sistemski i aplikacijski softver

Instalirajte najnoviji softver na računalo, tablet ili telefon. Tehnološke tvrtke naporno rade kako bi vas zaštitile – a ažuriranje softvera pomaže zaštititi vas od potencijalne ranjivosti.

Konačno, sjetite se da ukoliko mislite da ste prevareni, nazovite svoju banku i objasnite im situaciju – oni vam često mogu pomoći pri vraćanju novca.

 

Izvor: Visa.